Hop til indhold
  • 0

1 tryk = 3 out FB


DennisS
 Share

Spørgsmål

Det må være muligt - men jeg er gået kold - ligesom det fryser stærkt udenfor :-)Jeg har en idé om at have ét tryk med 3 funktioner:[ul] [li]- kort tryk [/li] [li]- langt tryk[/li] [li]- 3 korte tryk[/li][/ul]med output for HVERT tryk med mulighed for: [ul] [li]kip udgang[/li] [li]puls udgang[/li] [li]tænd udgang[/li] [li]sluk udgang[/li][/ul]1.1.01.d. Kip blok med tænd, sluk og timer funktion og4.1.15. Kort-lang tryk har noget af det, men er ikke løsningen.

Link til kommentar
Del på andre sites

9 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Måske var det bedre med kort, langt og meget langt tryk ?For hvordan skal controlleren vide om det nu er et kort tryk eller om det bare er første del af tre korte ?Det er selvfølgelig muligt at lave det sådan at controlleren tæller antal tryk i en given periode inden den reagerer, men det vil de fleste nok opleve som irriterende "gummitaster".Det er selvfølgelig også muligt at lave det således at der ikke sker en kip eller lign ved 2. Tryk/taste indenfor en given "låseperiode" hvor der tælles/registreres om der nu skulle komme 3 korte tryk.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Den opfører sig som den skal, men der vil uvægerligt være mange fejl hvor Udgang Kort - giver en puls.Jeg har forsøgt at trimme tiden, men det er ikke muligt at gøre det stabilt nok.Løsningen på 3 output FB må være at der skal væreen kort, en lang og en ekstra lang.Hvor man så kan sætte tiden efter behag.Kan man så også have output for HVERT tryk med mulighed for: •kip udgang•puls udgang•tænd udgang•sluk udgangså vil den løse problematikken med 1 tryk til 3 outputs. :)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

ja det er svært at definere logikken i hvornår der er tale om et kort tryk eller en del af 3 korte. For hvornår skal man begynde at tælle og hvor længe skal man vente.Med definitionerne kort, langt og extra langt er det nemmere idet man så bare kan lægge tidsrum ind.Og det er ikke noget problem med at lave de ønskede udgange og kippe/pulse, aktivere dem når den ønskede tilstand er indtruffet. Jeg prøver at lave en FB lidt senere.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok