Hop til indhold
  • 0

Styring af EL-vandvarmer - Hvordan??


BrianH
 Share

Spørgsmål

Hej,jeg vil gerne kunne styre en lille 15 liters el-vandvarmer via min IHC så den tænder når jeg fx tænder lyset i mit værksted i min garage. Den kører 400V og 3,6KW, på 2 faser, hvilket må blive noget der ligner 9A på hver fase.Hvilket modul skal man have for at koble det rigtigt op. Kan man/må man gøre det med et almindeligt Output 230/10A (120B1020) og så forbinde en fase til hver relægruppe og kippe dem samtidigt - ved godt at man så trækker 18A ud af de 20 mulige på modulet.Eller skal man istedet have fat i et Output 400/10A (120B1027) eller et Output 400/16A (120B1028).Jeg håber i kan hjælpe.På forhånd tak.Mvh. Brian

Link til kommentar
Del på andre sites

10 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Ah ok - ja det er jo noget billigere end at købe et IHC modul når det kun er én brugsgenstand jeg skal styre. Dvs. jeg kunne også have brugt en sådan (dog til 230V) til at styre min cirkulationspumpe fra min gulvvarmestyring istedet for et input 230 modul? Nu fik jeg det dog til kr. 450,- så det går nok.Mvh.Brian

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nå nu er jeg nået dertil hvor det rent faktisk skal føres ud i livet. Den kontaktor som Camero henviser til - kan den drive en 3,6KW VVB? Så vidt jeg kan se kan den kun klare en belastning på 2,2KW v. 400V (AC3), men der er jo noget med at der er forskel på hvad det er der skal drives. Om det er en lampe, et varmelegeme eller en motor.Hvad siger i?Mvh.Brian

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej igen,Jeg er nu kommet i besiddelse af en Siemens 5TT5 7300 kontaktor 4P. Den styres af 230V AC/DC. Kan jeg med fordel sætte alle 3 faser og NUL på det kraftkabel til VVB direkte i kontaktoren. Jeg ved godt VVB ikke skal bruge 3 faser, men det er vist mest overskueligt på den måde.Eller skal NUL tages fra gruppen uden om kontaktoren?På forhånd tak.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok