Hop til indhold
  • 0

Showroom 1-10V


jesper1354922212
 Share

Spørgsmål

Hej.Skal høre om der er nogen der kan hjælpe med lidt programmering til et showroom.I showroomet er der følgende komponenter:2 stk opus tryk 4sl/4dioder1 stk rf fjerbetjening 8 kanaler2 skt 24V pir3stk 1-10V outputDe 3 1-10V output styre hver sin zone.Hver zone bliver aktiveret på et opus tryk ( hver sin I/O)og dæmp. det samme på fjernbetjeningenDioderne skal indikere om zonen er tændt.Pir´ene skal tænde lyset når man kommer ind i lokalet og slukke hvis der ikke er nogen i eks 20min.Det der giver mig problermer er piren, som hele tiden går ind og tænder alle zoner når man har slukket en zone. Så det jeg mangler er at kunne overstyr piren. Men den skal stadig slukke lyset hvis der ikke er nogen.Håber det gir mening og nogen kan hjælpe.

Link til kommentar
Del på andre sites

8 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
Hej.Skal høre om der er nogen der kan hjælpe med lidt programmering til et showroom.I showroomet er der følgende komponenter:2 stk opus tryk 4sl/4dioder1 stk rf fjerbetjening 8 kanaler2 skt 24V pir3stk 1-10V outputDe 3 1-10V output styre hver sin zone.Hver zone bliver aktiveret på et opus tryk ( hver sin I/O)og dæmp. det samme på fjernbetjeningenDioderne skal indikere om zonen er tændt.Pir´ene skal tænde lyset når man kommer ind i lokalet og slukke hvis der ikke er nogen i eks 20min.Det der giver mig problermer er piren' date=' som hele tiden går ind og tænder alle zoner når man har slukket en zone. Så det jeg mangler er at kunne overstyr piren. Men den skal stadig slukke lyset hvis der ikke er nogen.Håber det gir mening og nogen kan hjælpe.[/quote']Går ud fra at du bruger FB 1.2.07.e. Hvis det er tilfældet, så prøv med vedhæftede FB istedet. Der er lavet spærring på PIR, så PIR timeren skal udløbe efter sidste PIR aktivering, før PIR igen kan tænde lyset, hvis man manuelt har reguleret/slukket via trykket.[attachment=1790]Showroom1-10V.zip[/attachment]
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Har lige rettet lidt mere i FB, for at prøve at lave den indikering af om zonerne er tændt/slukket.Jeg har desværre ingen 1-10V moduler, så kan ikke teste om det virker 100%. Der er nemlig ingen sikker tilbagemelding om dimmer er tændt eller slukket som med en wireless dimmer, så ved touch og soft sluk, bliver det styret af en timer på tryktiden. Jeg har smidt FB'ene ind i dit program, så det skulle være klar til afprøvning. ;)[attachment=1797]Hohshowroom_rettet.zip[/attachment]

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ja det er ikke så smart med de 1-10V. De kunne godt få bygget dem op som wireless moduldene. med samme muligheder for rampetider/indikering osv.Men det er meget fornemt med hjælpen.Jeg regner med jeg skal forbi det showroom i slutningen af ugen så for jeg lige teste om det virker on site.Melder tilbage!!!

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok