Hop til indhold
  • 0

Parallelkoble 2 Wireless Dimmere


Jakob Bruun
 Share

Spørgsmål

Hey,Er der nogen der har en idé til hvordan man får 2 wireless dimmere til at køre helt parallelt?Hvis man benytter 1 funktionsblok, og fører udgangen ud på begge lysdæmpere, så kører de ikke helt i takt, nogen gange kører den ene op og den anden ned, andre gange kører du ens, og så kan de finde på at den ene tænder og den anden slukker :s

Link til kommentar
Del på andre sites

Recommended Posts

  • 0
Gæst IBISystem.dk

Jeg har prøvet alle mulige måder at få dette til at virke og den endte med at jeg måtte bruge scnariekald, da touch af flere dimmere bliver forsinket af deres egen trafik på båndet - fedt ikk :-)lysniv virker ikke som input, eg du kan ikke overfører det i denne version./Allan

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har haft lidt af samme problem, med sluk alt på Wireless touch.Jeg har brugtFB. 1.2.04.a. Trådløs dimmer 2 tast med indikering af status for lys.Og bygge den om til touch, det ser ud til at virke.. (De har ikke ringe endnu :) )Men det ville da væger fint lige at få den gåde efter her på siden.Jan J-J [file name=Tr_dl_s_dimmer_med_Touch_ved_hj_lp_af_1_OG_2_tast.vis size=24270]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/Tr_dl_s_dimmer_med_Touch_ved_hj_lp_af_1_OG_2_tast.vis[/file]

Tr_dl_s_dimmer_med_Touch_ved_hj_lp_af_1_OG_2_tast.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg kunne alligevel ikke vente ;)Det virker heller ikke, den kan simpelthen bare ikke styre 2 lysdæmpere samtidig.Jeg har lavet en funktion der tænder dem på f.eks 30% lysstyrke, og så kan man regulere dem der fra.Først regulerer den den ene lysdæmper, og når man stopper med at regulere den, gør den det samme med den anden, i lige så lang tid. Det får dem da til at køre nogen lunde ens.Tror det bliver sådan til LK kommer op med en bedre løsning.Desuden vil de stortset altid blive tændt på 30% lysstyrke, det er mest når der skal gøres rent lyset skal være kraftigere :)Tak for forsøg og informationer.. [file name=sammenkobling_af_2_lysdaempere.zip size=3969]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/sammenkobling_af_2_lysdaempere.zip[/file]

sammenkobling_af_2_lysdaempere.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nu når du siger det, kommer jeg også i tanke om at jeg har en senge lampe på hver side af sengen som kører på hver sin wireless dimmer, de tænder samtidig, men har nu ikke lige prøvet at styre dem samtidig...Men en ting er sikkert, hvis jeg prøver med de 2 dimmere jeg har til det andet lys, så kører de i hvertfald ikke ens :sJeg har kontrolleret at rampetiderne er ens, så det er ikke der hunden ligger begravet..

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hejsa.Jeg har lavet et hus fyldt af trådløse dæmpere, for ca. 1 år siden. Der havde jeg 2 store halogen "lamper" på 200W. Der monterede jeg bare 2 stk. Ø80 trådløse dæmpere i en PL-dåse på loftet. Jeg lavede bare 2 FB der kører "parallelt".Det virker fint. har ikke hørt andet... Kan man forestille sig at de ikke "kører" ens hvis belastningen ikke er ens???Lasse

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nu fik jeg endelig taget mig sammen til at se på det igen :)Hvis man sætter dimmerne op som 2-tast dimmer, og benytter en lille fin funktionsblok, som laver touch om til 2-tast samt laver lidt andre småting, så får man noget der virker :)Se vedhæftede fil... [file name=sammenkoble_2_wireless_dimmer.zip size=3706]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/sammenkoble_2_wireless_dimmer.zip[/file]

sammenkoble_2_wireless_dimmer.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok