Hop til indhold

Alarm integretion med IHC


Peter286
 Share

Recommended Posts

Hej,Ved godt emnet har været oppe herinde flere gange, men efter at have gennemlæst mange af de forskellige emner, er jeg faktisk ikke blevet meget klogere, derfor denne tråd.Jeg er på udkig efter noget alarm der kan integreres med ihc installationen i vores hus. Der er ikke kørt ekstra ledninger med rundt til sådanne ting, så er på udkig efter noget trådløst som kan arbejde sammen med ihc.Har controlleren med viewer, men derfra er jeg lost,med hvad jeg skal vælge om hvordan der sættes op/sammen.Har læst med lidt frem til herinde, at powermax har noget trådløst der kan kommunikere med ihc, er dette korrekt, og hvad kan og kan ikke fungere med dette produkt?Vil gerne have noget som kan kobles til via tastetur, noget der kan tænde/slukke lyset forskellige steder i huset ved tilkobling, noget der kan sende alarm meddelser til mobil, mv.Det skal også kunne kobles rumfølere til, og der skal kunne være magneter ved døre og vinduer, selvfølgelig trådløse.Jeg kunne også godt tænke mig at der var mulighed for at man kan slå natfunktion til, sådan at det kun er en skal alarm, også noget jeg vil bruge i dagligdagen, da vi har hund.Håber nogen kan hjælpe med dette, og hvad der skal bruges samt hvordan det programmeres mvmvhPeter.

Link til kommentar
Del på andre sites

Der ligger en færdig funktionsblok i visual til Powermax og Powermax+. Prøv at åbne visual, og vælg fb. 6.5.01. Så markerer du funktionsblokken med musen og trykker F1. Så åbnes der en pdf med beskrivelse af hvordan det skal kobles til, og muligheder med IHC. Jeg kender desværre intet til Powermax alarmer, og ved derfor intet om hvad der findes dertil af alarm PIR og magnetkontakter, så her må du igang med google.

Link til kommentar
Del på andre sites

Så bliver jeg nødt til at spørge om.:Hvem har erfaringer med powermax?Hvilke tilbehørsdele har i købt?Har i sat magneter på alle døre og vinduer eller kun enkelte?Har nogen erfaringer med video overvågning fra powermax?Er det nemt at sætte op selv eller skal der en elektriker ind over?Hvor har i købt det eller hvor findes det billigst?Virker det trådløse optimalt eller er man nødt til at trække nogle kabler?Kan man logge sig på sit kamera over nettet og se hvad der sker i hjemmet?Var vist lige det jeg kunne komme i tanke om på nuværende tidspunkt glæder mig til at høre jeres erfaringer. MvhPeter.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja ja, Ho ho hooo ... og glædelig (for)jul ;-)Næ spørgsmålene nu fejler intet. jeg tror bare ikke folk har relevante svar. Så hvis ikke du kan finde uddybning i nogle af de gamle indlæg der har været, kan du jo prøve at sende en PM til de der har svaret. Det kunne jo være de ikke fulgte med herinde hver dag, men kun når der var specifikke problemer.Men ellers vil jeg tro at du kan få svar ved at google lidt, evt. prøve at kontakte en af Powermax forhandlerne.

Link til kommentar
Del på andre sites

jeg har sat en povermax op mod et sms modenm men det er vel 5 år siden nu og der er garanteret sket noget siden har du kigget på den funktionsblok.med hensyn til overvågning ville jeg vælge et ip kamera stand alone, har lige købt som jeg arbejder på at hul igennem min router har glemt koden, men det er ihvertfald meningen at jeg skal kunne se til fra min smart phone og evt få mails mvh michael

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 11 months later...

Jeg overvejer kraftigt at opsætte Powermax Pro i huset. Jeg kan godt li´at det meste er wireless.(Gad vide om LK kommer med noget mere wireless så som Pir, Røgalarm, dør/vindue kontakt??)Nu kan jeg jo se at den kan kommunikere med IHC'en (visual 2), via et relæ.1. Men de indlæg jeg finder er af ældre dato, og nu har IHC jo lavet en "WIRELESS INPUT 1-4 KANAL", kan den kommunikere med Powermaxen?2. Eller skal man fortsat bruge et hjælpe relæ som beskrevet i FB 6.5.01?3. Kan Powermax'en kun sende statusserne Alarm tilkoblet, frakoblet og alarm? 4. Eller kan den også melde om røgalarmerne er aktiv eller om eks. en dør åbnes?

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg overvejer kraftigt at opsætte Powermax Pro i huset. Jeg kan godt li´at det meste er wireless.(Gad vide om LK kommer med noget mere wireless så som Pir' date=' Røgalarm, dør/vindue kontakt??)[/b']Nu kan jeg jo se at den kan kommunikere med IHC'en (visual 2), via et relæ.1. Men de indlæg jeg finder er af ældre dato, og nu har IHC jo lavet en "WIRELESS INPUT 1-4 KANAL", kan den kommunikere med Powermaxen?2. Eller skal man fortsat bruge et hjælpe relæ som beskrevet i FB 6.5.01?3. Kan Powermax'en kun sende statusserne Alarm tilkoblet, frakoblet og alarm? 4. Eller kan den også melde om røgalarmerne er aktiv eller om eks. en dør åbnes?
Hvis man vil bruge sådan et Wireless relæ til at overføre signaler til ihc'en, skal man i hvert fald sørge for at det ikke er et signal der er "sluttet" alt for længe af gangen, da batteriet ellers hurtigt løber tør for saft. Derfor er det nok mest velegnet til et tryk. Synes ikke det vil være en god idé, at bruge det til en røgalarm, da sådan en SKAL virke altid, og der er alt andet lige, større chance for at den vil fejle, med sådan et wireless relæ tilsluttet.
Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok