Hop til indhold

pulstæller trikker ikke..


Rune Gram
 Share

Recommended Posts

Jeg har købt en vandmåler med pulsudgang. (Det var en der blev linket til her på siden. Det var noget med noget brugsvandssirkulation.) Den giver 1 puls pr. liter. Men jeg kan ikke få den til at trikke en indgang. Den virker fint med en polsøger. Er det fordi jeg bruger et 24/24 input? Jeg har også en fotoaftaster fra Zigza. Den virker heller ikke.. Jeg vil bare ikke invistere i et 24/3 input hvis fejlen ligger et andet sted..

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har købt en vandmåler med pulsudgang. (Det var en der blev linket til her på siden. Det var noget med noget brugsvandssirkulation.) Den giver 1 puls pr. liter. Men jeg kan ikke få den til at trikke en indgang. Den virker fint med en polsøger. Er det fordi jeg bruger et 24/24 input? Jeg har også en fotoaftaster fra Zigza. Den virker heller ikke.. Jeg vil bare ikke invistere i et 24/3 input hvis fejlen ligger et andet sted..
Jeg kender desværre ikke hverken vandmåleren med pulsudgang eller fotoaftasteren, men har set i andre poster herinde, at der bliver foreslået at bytte 0V og 24V. Har du prøvet det?
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Jeg har også en fotoaftaster fra Zigza. Den virker heller ikke.. Jeg vil bare ikke invistere i et 24/3 input hvis fejlen ligger et andet sted..
Jeg har lige købt sådan en optisk sensor fra Zigza til at opsamle pulser fra min elmåler. Havde også lidt problemer i starten, men fandt ud af at det er meget vigtigt at afskærme for andet lys omkring sensoren. Ellers stod indgangen ON hele tiden. Satte den fast i noget sort klæbemasse, og den tæller nu lystigt derudaf. Min sidder på et input 24/3.
Link til kommentar
Del på andre sites

Sådan en har jeg også på min elmåler. Den virker heller ikke ordenligt. Jeg har sat den fast med noget sort gaffa. Hvor hurtigt blinker dioden i din måler?
Min måler giver 1000 imp/KWH, og det ser ud til at den følger fint med, selv når der er gang i både vaskemaskine, tørretumbler og kogeplader. Jeg prøvede også først med tape, men kunne ikke få det til at fungere optimalt. Der skulle skærmes HELT af omkring det lille "spejl" på den optiske sensor før det virkede for mig.
Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok