Hop til indhold
  • 0

Montering af komponenter i tavle


Nikolaj
 Share

Spørgsmål

HejJeg har lige købt ihc udstyr, derfor dette indlæg;) Jeg skal til at montere mine komponenter i tavlen, hvortil mit spørgsmål er: Er der noget jeg ikke kan sætte ved siden af hinanden som f.eks input og output moduler, eller kan jeg sætte det hele ved siden af hinanden? Jeg tænker på hvad elektrisk støj kan have af betydning, varmeudvikling osv....Jeg har købt følgende der skal monteres:- Controller visuel m. viewer- Strømforsyning 72W- Input 24/24- Output 230V- Dimmer 350LRUd fra LK katalog kan jeg læse mig til at der skal benyttes ihc link kabel for at undgå denne elektriske støj. Er det absolut nødvendigt? Jeg har noget 8x0,6 uskærmet kabel. Kan det benyttes?Jeg ser frem til dit svarMvhNikolaj

Link til kommentar
Del på andre sites

10 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Blastman skrevet:

HejJeg har lige købt ihc udstyr, derfor dette indlæg;) Jeg skal til at montere mine komponenter i tavlen, hvortil mit spørgsmål er: Er der noget jeg ikke kan sætte ved siden af hinanden som f.eks input og output moduler, eller kan jeg sætte det hele ved siden af hinanden? Jeg tænker på hvad elektrisk støj kan have af betydning, varmeudvikling osv....Jeg har købt følgende der skal monteres:- Controller visuel m. viewer- Strømforsyning 72W- Input 24/24- Output 230V- Dimmer 350LRUd fra LK katalog kan jeg læse mig til at der skal benyttes ihc link kabel for at undgå denne elektriske støj. Er det absolut nødvendigt? Jeg har noget 8x0,6 uskærmet kabel. Kan det benyttes?Jeg ser frem til dit svarMvhNikolaj
støj fremkommer mere og mere, derfor brug altig skærmet kabel, grunden til at man bruge 0,6, er fordi at kabel kan bære strømmen og at LK har fået godkendt systemet med det kvardrat i kablet.du SKAL holde din \"stærkstrøm\" og IHC adskilt, det siger loven.dine sikringer osv i en tavle, IHC´en i en anden. start med strømforsyningen øvrest, da den bruger mest strøm og udvikler mest varme, og forsæt med output, derefter input, men hold, \"stærkstrøm\" og \"svagstrøm\" adskilt.LK har et tavleprogram, hvor du kan desgine din tavle..hvis tvivl så skriv!
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tak for dit svar.Jeg har nu benyttet mig af tavlekat og har defineret den bedste opstilling af komponenterne. Nu skal jeg have de forskellige komponenter fortrådet (indbyrdes). Jeg ved at data og 0 (nul) skal snoes netop for at undgå støj.Kan jeg anvende 2 stk 0,6 kvadrat snoet sammen manuelt til dette formål og samtidig være opmærksom på stærkstrømmen fra mine output moduler? Eller skal jeg anvende ICH Link-10 Nopovic fra LK?MvhBlastman

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Gæst IBISystem.dk

Hej thomasblJeg vil ikke anbefale at man anvender et skræmet kabel inde i tavlen i en IHC installation, da jeg godt nok har set nogle \"sjove\" fejl på IHC ved anvendelse afandre kabler end IHC LINK på datalinier.Dette kable er testet med alle IHC produkter og opfylder alle krav og det er dermed LK´s problem, hvis f.eks deres IR modtager ikke virker....Har prøvet at skulle fortæle en kunde at det var super æveligt at han havde brugt et billigt \"L....kabel\" til hans helt nye ihc installation og netop på grundet af dette \"L....kabel\" virkede hans IHC produkter ikke efter hensigten...bare et lille hint :-)Så ved ALLE datalinier bør man bruge IHC LINK, hvad du bruger ud til dine tryk, er \"næsten\" lige meget, da det jo virker ved at bruge to stykker vådt snor :-)En anden fordel ved IHC Link, er at den hvide yderkappe er isoleret til 700 Volt og dermed opfylder kravet til nærføring.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Gæst IBISystem.dk

hej BlastmanJeg ville pakke den 350LR langt væk ved brug sammen med IHC.Det er et L.....Produkt, der ikke hører hjemme sammen med IHC og LK burde have skrottet L..... for længe siden.Brug istedet de nye wireless lampeudtag sammen med din nye controllerMhvAllan

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

IHC123DK skrevet:

Brug istedet de nye wireless lampeudtag sammen med din nye controller
Så skal man jo lige være opmærksom på afstande, og byggematerialer! - Jeg vil ikke ligefrem påstå at de rækker særlig godt i en bygning!Jeg sidder faktisk på en stor opgave, hvor vi har trådløse tryk i nogle store porte af træ. Det eneste der er mellem tryk og antenne er 16mm krydsfinér og 21 meter luft. Signalet er \"kritisk\", og ikke altid det kommer igennem!/Jakob Bruun
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det er en stor hal det sidder i... Og antennen sidder frit midt på den ene ende væg, og har frit udsyn helt derover, trykket sidder 2 meter højere oppe, men bare 21 meter der fra.. Når porten så kører 6 meter tættere på antennen, giver det lidt bedre signal, men stadig ikke særlig godt. Men lad det nu ligge, jeg skal nok få ordnet det en dag hvor jeg har tid til det. Der er alligevel et tryk jeg selv har bygget lidt om på, fordi jeg skulle ha' nogle følere i enden af porten til at overføre trådløst signal til IHC'en når de bliver påvirket.Men eftersom 5 andre følere på kryds og tværs, så man ikke en gang kommer i nærheden af porten før den stopper, så synes jeg det er lidt overflødigt, og kan sagtens virke ugen ;)/Jakob Bruun

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok