Hop til indhold
  • 0

Input 24/3


Nikolaj1354922298
 Share

Spørgsmål

12 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
Hej jeg er ved en fejl kommet til at bestille 24/3 input' date=' de skal bruges til 4tast tryk og nogle 6 tryk, det er vel ingen problem? Det eneste de ikke virker med er PIR er det ikke korrekt?For det er vel begrænset hvor meget strøm der løber gennem betjenings tryk.[/quote']Det kan du sagtens bruge.. Også til PIR..
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Pyyhaa nu jeg helt rolig' date=' men hvad er så den store forskel på 24/3 og 24/24[/quote']Forskellen ligger i strømforbruget.. Derfor bruges 24/3 også til alarmkomponenter/indgange som er ON langvarigt, så som alarm PIR, magnetkontakter, skumringsrelæ og røgsensor. Batteriet til batteri backup, holder derfor også længere ved strømsvigt, når det er et 24/3 der forsynes fra batteri backup.. LK skriver godt nok i beskrivelsen, at man ikke må sætte fuga og opus PIR på et 24/3. Jeg har dog selv en fuga pir på et 24/3, og det har kørt upåklageligt i 4 år nu. Sjovt nok kan man også se i dokumentationen til LK's nye IHC Bolig, at de selv fører disse PIR på et 24/3 modul.. :lol: [attachment=1651]IHCBolig.jpg[/attachment]
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

...mener at grunden til, at nogle pir skal/skulle, styres fra et 24/24 indput modul. Var at de kun fik en plus og trak nullen gennem indput. Altså normalt bruger den f.eks. 10 mA og ved bevægelse bruger den 30 mA.... Derfor vil den altid, ved et 24/3 modul, altid stå on... Men kan ikke lige finde noget der støtter min historie ;-) -og har også selv (uden problemer) kun 24/3 indput moduler...

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
...mener at grunden til' date=' at nogle pir skal/skulle, styres fra et 24/24 indput modul. Var at de kun fik en plus og trak nullen gennem indput. Altså normalt bruger den f.eks. 10 mA og ved bevægelse bruger den 30 mA.... Derfor vil den altid, ved et 24/3 modul, altid stå on... Men kan ikke lige finde noget der støtter min historie ;-) -og har også selv (uden problemer) kun 24/3 indput moduler...[/quote']Det lyder da meget sandsynligt, at det er sådan det hænger sammen. F.eks en OPUS 73 PIR skal jo ikke have en +24V, men forbindes kun til 0V og en indgang på et inputmodul. Mener faktisk at indsatsen i en sådan PIR, er magen til de gamle fuga PIR, fra tiden med Term IHC. Der står så godt nok i tekniske data, at den har et strømforbrug på ca 0,6mA, men om den fungerer på et 24/3 ved jeg ikke. Har som sagt ikke problemer med de nyere Fuga PIR på et 24/3 inputmodul.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det er den pir du omtaler der er problemet, den virker ikke på et 24/3 inputmodul.

...mener at grunden til' date=' at nogle pir skal/skulle' date=' styres fra et 24/24 indput modul. Var at de kun fik en plus og trak nullen gennem indput. Altså normalt bruger den f.eks. 10 mA og ved bevægelse bruger den 30 mA.... Derfor vil den altid, ved et 24/3 modul, altid stå on... Men kan ikke lige finde noget der støtter min historie ;-) -og har også selv (uden problemer) kun 24/3 indput moduler...[/quote'']Det lyder da meget sandsynligt, at det er sådan det hænger sammen. F.eks en OPUS 73 PIR skal jo ikke have en +24V, men forbindes kun til 0V og en indgang på et inputmodul. Mener faktisk at indsatsen i en sådan PIR, er magen til de gamle fuga PIR, fra tiden med Term IHC. Der står så godt nok i tekniske data, at den har et strømforbrug på ca 0,6mA, men om den fungerer på et 24/3 ved jeg ikke. Har som sagt ikke problemer med de nyere Fuga PIR på et 24/3 inputmodul.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Enig med Jesper i, at der ikke er nogen grund til at benytte andet end input 24/3 moduler, med mindre at man absolut vil benytte den OPUS 73 PIR, som jeg dog ikke tror er udgået. Den findes i hvert fald stadig i LK's onlinekatalog. Som et (bedre) alternativ til den OPUS 73 PIR, kan man f.eks. bruge en Servodan 41-272 med en hætte 41-902, som virker uden problemer på et input 24/3.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok