Hop til indhold

IHC-wireless koblet op til IHC Control® Controller


Recommended Posts

Hej ihc-user.dk.Som ny bruger af forummet har jeg et spørgsmål vedr. IHC-wireless.Jeg har et ældre hus, hvor jeg gerne vil ha’ lavet noget intelligent styring af elinstallationen. Jeg har læst lidt vedr. IHC-wireless, og fundet ud af, at jeg kan skifte min ”gamle” installation ud med disse komponenter. Mit spørgsmål er om jeg, ved at kombinerer IHC-wireless produkter med en IHC Control® Controller Visual, bl.a. kan opnå flg. funktioner på min installation: Sluk alt funktionen. (Slukker de ØNSKEDE IHC-wireless stikkontakter, lampeudtag, indbygningsrelæer mm) Lys-senarier (Tænde og slukke for forskellige IHC-wireless stikkontakter, lampeudtag, indbygningsrelæer på ønskede tidspunkter)Der er sikkert også andre "fordele" ved at kombinere wireless installationen med en controller

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Solkem og velkommen tilDet er netop sådanne funktioner, som du beskriver som er grundlaget for at man vælger et intelligent lysstyring, og LK IHC kan løse dine opgaver.Fordelen med Wireless er at man som du beskriver kan udskifte din eksisterende installation og om du vælger at investere i en controller som det første, eller senere, må være et temperamentspørgsmål, og om man ønsker alle funktioner fra begyndelsen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej abildgTak for svaret. Efter hvad jeg kan forstå på dig, så kan man via en controller og wireless installationen lave en styring, der minder om en traditionel hårdfortrådet IHC-installation. :) Controlleren kan endda tilkøbes senere, og man kan ”forbinde” de trådløse komponenter til denne. Så er der alligevel håb for, at en ”gammel” installation, kan laves intelligent. Endda med mulighed for alarm mm Hvilken controller bør man vælge til et almindeligt parcelhus på ca. 160 kvm i to etager plus kælder?Kim

Link til kommentar
Del på andre sites

Der er kun to contollere at vælge imellem: http://www1.lk.dk/servlet/GenereringMainContext?LKnummer=820B1400 eller http://www1.lk.dk/servlet/GenereringMainContext?LKnummer=820B1202Den første er med Viewer, hvilket betyder at du bl. a. kan styre din installation fra en grafisk brugergrænseflade, enten internt på dit netværk, eller eksternt via Internet. Jeg vil anbefale dig den med Viewer, da du ikke senere kan opgradere den.

Link til kommentar
Del på andre sites

Efter' date=' hvad jeg kan læse mellem linierne' date=' har du (mlyngby)også ændret en "gammel" installation til en IHC-wireless installation med controller?[/quote'']Ellers har jeg. Har et hus fra 1972 hvor jeg løbende renoverer hele el installationen med IHC Control og IHC Net
Hejsa. Jeg er ny herinde men er selv igang med samme operation. Huset er dog fra 1971. :-)Men er startet så småt op med lidt styring af spot i gang + entre, styring af lys på 2 badeværelser styring af ventilator på det ene toilet. Men allerede nu er jeg solgt. :-) Har ikke rodet med det siden jeg var på 4 eller 5 skoleperiode. haha.
Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok