Hop til indhold
  • 0

Gulvarme


Jens Vestergaard
 Share

Spørgsmål

HejI forbindelse med total renovering at bolig har jeg valgt IHCJeg har prøvet at lave et udkast til varme.Er der nogen der har til til at kaste et blik på det ?Jeg er helt ny i den her IHC verden og vil gerne programere rigtigt første gang.Varme anlæget består at gulvvarme oliefyr samt solvarme.MVHJensEs537.pdf

Link til kommentar
Del på andre sites

12 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Umiddelbart ser det da OK ud.Jeg har tilladt mig at suplere lidt:[ul] [li]FB 5.2.01 betjeningstryk så du nemt kan styre, via fysisk tryk, via scene/serviceview eller sågar via email.[/li] [li]Tilføjet en udeføler som via en simpel termostat slår varmen fra hvis f.eks. udetemperatuen er over 18 gr.[/li] [li]FB 5.2.04 bør du nok også overveje at anvende når nu du er igang[/li][/ul]post-623-13549256657752_thumb.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej LarsI stedet for den Tryk med 6 SL og 3 dioder.Kunne man så lave noget med et kodetastetur `?Forstiller mig når koden er slået fra er huset "beboet"når koden er slået til i fx 30 timer er huset "ubeboet"Men kunne man skifte status fra ubeboet til beboet ved email vil det være rigtig lækkert, men dette skal vel laves i Sceneview `?Iden med nat sænkning var super god :)MVHJens

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Så skulle 5.2.04.a. også være med :)Som jeg forstår det kører den med 00-07 Nattemperatur 07-15 Dagtemperatur 15-22,30 Normaldrift 22,30-24 Nattemperatur er det rigtigt forstået ?Hvis FB 5.2.01 betjeningstryk ikke sidder fysisk på en data indgang kan det betjenes i scene/serviceview ?[attachment]C:\fakepath\varme3.vis[/attachment]

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Så skulle 5.2.04.a. også være med :)Som jeg forstår det kører den med 00-07 Nattemperatur 07-15 Dagtemperatur 15-22,30 Normaldrift 22,30-24 Nattemperatur er det rigtigt forstået ?Hvis FB 5.2.01 betjeningstryk ikke sidder fysisk på en data indgang kan det betjenes i scene/serviceview ?[attachment]C:\fakepath\varme3.vis[/attachment]

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Så skulle 5.2.04.a. også være med :)Som jeg forstår det kører den med 00-07 Nattemperatur 07-15 Dagtemperatur 15-22' date='30 Normaldrift 22,30-24 Nattemperatur er det rigtigt forstået ?Hvis FB 5.2.01 betjeningstryk ikke sidder fysisk på en data indgang kan det betjenes i scene/serviceview ?[attachment=1552']varme3.vis[/attachment]
Ja, du kan sagtens bare styre betjeningstrykket via service-/sceneview, og undlade at have et fysisk tryk siddende.Angående natsænkning, dagtemperatur, normaltemperatur osv., er der vist delte meninger om, om det er en god idé til vandbåren gulvvarme, hvis det er den type der er støbt ned i betonen. Problemet er at det regulerer temperaturen så langsomt, og nogle mener endda at man bruger mindst ligeså meget energi på at hæve temperaturen igen, med de få grader man har sænket. Hvis det er lavet med varmefordelingsplader lige under gulvet, er sagen måske nok en anden.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Hej LarsI stedet for den Tryk med 6 SL og 3 dioder.Kunne man så lave noget med et kodetastetur `?Forstiller mig når koden er slået fra er huset "beboet"når koden er slået til i fx 30 timer er huset "ubeboet"Men kunne man skifte status fra ubeboet til beboet ved email vil det være rigtig lækkert' date=' men dette skal vel laves i Sceneview `?Iden med nat sænkning var super god :)MVHJens[/quote']Det burde ikke være noget problem at skifte til ubeboet via kodetastaturet. Kan laves på den måde, at der startes en timer, når du tilkobler alarmen, som så kan skifte tilstanden i varmestyringen. Kan også styres via sceneview, eller evt. på en smartphone via websceneview. Mulighederne er mange. :)
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Kan kun tilslutte mig V8Camaro´s synspunkter og vil lige tilføje at hvis det ikke er for sent vil jeg kraftigt anbefale at få monteret gulvfølere også. Så er det muligt at regulere meget præcist, eks. max. overfladetemp. min. temp. ved komfort/pulsvarme. osv. og dermed undgå de problemer der evt. kan komme pga "træghed" i gulvet.Og en af de "smarte" ting ved IHC jo at man kan lave næsten alt "virtuelt" og styre det via web, uden at det behøver at være installeret fysisk. Så tilføj du bare kodetastatur eller andre betjeningspaneler og leg med det til det virker som du gerne vil have det.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tænk på om du miligvis kan "konvertere" nogle af dine alm. tryk til wireless.Alternativet er desværre endnu en controller. Men de kan dog kobles (delvist) sammen så nogle funktioner overføres mellem dem.Har lige været med til at programere en installation med 4 controllere hvoraf de 3 var dedikerede til varme og alarm, og den sidste til lys. Det var dog en spejderlejr med mange værelser/rum og ikke en privat bolig.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok