Hop til indhold
  • 0

Hvad ville DU gøre?


Frederik Larsen
 Share

Spørgsmål

Hej,For at gøre en lang historie kort, så købte vi for 2 år siden et parcelhus,og vi tegnede selvfølgelig en ejerskifte forsikring med dækning af hele balladen.Men nu møder jeg nogle el-installations problemer, her er de ting som har opdaget:- Flere lamper (5xGU10+1x(3x10W)) er forsynet via bløde kabler og ikke inst. kabler.- 2 lamper som er tilsluttet samme afbryder tænder ca. 1 sek efter hinanden når man tænder.- På loftet er flere samlinger lavet i dåser, som man normalt bruger til loftrosetter, så de er ikke lukkede, disse er monteret frit på spærene.- Flere strømforsyninger til Halogenspots, som er monteret på spærene, hænger bare ned i deres ledninger.- Når jeg har mit TV tændt samtidig med emhætten i køkkenet, så blinker pærene i emhætten, og jeg kan høre motoren hakker derudaf.- Når jeg måler mellem L og Jord er der 230V, er det normalt?Derudover lå der udenfor et kabel med kronmuffer på, som kom ud fra fundamentet,der var så 230V på. Jeg har så sat et udtag på, for at de ikke bare skulle ligge der,men hvor de ender ved jeg jo ikke.Hvad ville i gøre i denne situation? Ville i bringe ejerskifteforsikringen på banen? eller hvad ville i gøre?

Link til kommentar
Del på andre sites

3 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
Gæst IBISystem.dk

Jeg ville få lavet en el attest af en lokal installatør og måske desværre forberede mig på at det kan være at det samlede beløb kommer under "bacatelgrænsen", så de ikke vil dække det :-(Men når det så er sagt, fandt jeg fejl i min søstes hus for 95.000kr som de fik dækket, da alle lofter mm skulle ned.Så få en installatør til at kigge på det.og ja, der skal helst være 230V mellem jord og fase, da du så har en god jordforbindelse :-)lad os høre hvad han finder....Allan

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Allan,Tak for dit svar, jeg vil prøve at få en installatør til at se på det.Har jeg ret i at hvis der er jordforbindelse bør der også være et jordspyd ik?Kan man se nogle steder om der er jord, i tavlen?Min umiddelbare tanke var at lægge det hele om til IHC, så jeg skal nok overveje hvor meget jeg gider at smide efter "undersøgelser".

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok