Hop til indhold
  • 0

Indgangsmoduler og udgangsmoduler (nybegynderplan)


Simon1354922276
 Share

Spørgsmål

HejIgen lige et spørgsmålDer findes nogle forskellige moduler, jeg er lidt i tvivl om hvor tit man bruger og vil da gerne se nogle eksempler på hvor I anvender dem. IHC Control® Input 24 V d.c. / 24 mA med 16 indgange ?IHC Control® Output 400 bistabilt relæmodul med 8 udgange?IHC Control® Output 400 V a.c. 8X10A med 8 udgange ?:cheer:

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
HejIgen lige et spørgsmålDer findes nogle forskellige moduler' date=' jeg er lidt i tvivl om hvor tit man bruger og vil da gerne se nogle eksempler på hvor I anvender dem. IHC Control® Input 24 V d.c. / 24 mA med 16 indgange ?[/quote']Primært til fortrådede taste tryk, PIR sensorer (ikke alarm), ringetryk/kontakt, S0 puls.
IHC Control® Output 400 bistabilt relæmodul med 8 udgange ?
Installationer hvor man vil behode en relækontakt i en bestemt stilling uanset om der er strøm på.Alle andre IHC relæser falder/afbryder hvis forsynings spændingen ryger
IHC Control® Output 400 V a.c. 8X10A med 8 udgange ?
Hvis man har kraft installationer man vil styre, Relæerne er også individuelle og potentialefri og kan dermed styre andet eksternt udstyr direkte.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
HejIgen lige et spørgsmålDer findes nogle forskellige moduler' date=' jeg er lidt i tvivl om hvor tit man bruger og vil da gerne se nogle eksempler på hvor I anvender dem. IHC Control® Input 24 V d.c. / 24 mA med 16 indgange ?[/quote']Primært til fortrådede taste tryk' date=' PIR sensorer (ikke alarm), ringetryk/kontakt, S0 puls.Ja men hvad bruger man 3mA til i forhold til 24 mA?? :blink:
IHC Control® Output 400 bistabilt relæmodul med 8 udgange ?
Installationer hvor man vil behode en relækontakt i en bestemt stilling uanset om der er strøm på.Alle andre IHC relæser falder/afbryder hvis forsynings spændingen ryger
IHC Control® Output 400 V a.c. 8X10A med 8 udgange ?
Hvis man har kraft installationer man vil styre, Relæerne er også individuelle og potentialefri og kan dermed styre andet eksternt udstyr direkte.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Ja men hvad bruger man 3mA til i forhold til 24 mA?? :blink:
3 mA modulet anvendes primært til Alarm PIR, magnetkontakter og lign. hvor der anvendes bryde funktion.Forskellen er at der løber mindre strøm i 3mA modulet ved kontakt slutning. Og ved alarm er kontakten jo normalt sluttet og brydes først ved alarm.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Ja men hvad bruger man 3mA til i forhold til 24 mA?? :blink:
3 mA modulet anvendes primært til Alarm PIR' date=' magnetkontakter og lign. hvor der anvendes bryde funktion.Forskellen er at der løber mindre strøm i 3mA modulet ved kontakt slutning. Og ved alarm er kontakten jo normalt sluttet og brydes først ved alarm.[/quote']Jeg kan godt se fordelen i den lave støm, men hvorfor så ikke bruge 3mA til det hele?Jeg troede man brugete 3mA til tryk.?
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Til tryk er det det ligemeget hvilket modul så her er frit valg.Men bemærk LK skriver at deres alm. FUGA og OPUS PIR IKKE kan bruges med 3mA modulet. Men har man ikke nogen af dem så kan man nøjes med 3mA moduler.24mA modulet er dog lidt billigere i indkøb, og hvis det kun er til tryk (NO) og ikke alarm (NC) kontakter kan man jo prøve lave en beregning om hvornår den ene er billigst i fht den anden. Umiddelbart vil jeg gætte på at der er MEGET lang "tilbagebetalingstid" før 3mA modulet har tjent sig hjem, men det vil alt andet lige blive billigst i det lange løb.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Til tryk er det det ligemeget hvilket modul så her er frit valg.Men bemærk LK skriver at deres alm. FUGA og OPUS PIR IKKE kan bruges med 3mA modulet. Men har man ikke nogen af dem så kan man nøjes med 3mA moduler.24mA modulet er dog lidt billigere i indkøb' date=' og hvis det kun er til tryk (NO) og ikke alarm (NC) kontakter kan man jo prøve lave en beregning om hvornår den ene er billigst i fht den anden. Umiddelbart vil jeg gætte på at der er MEGET lang "tilbagebetalingstid" før 3mA modulet har tjent sig hjem, men det vil alt andet lige blive billigst i det lange løb.[/quote']Ok tak, ja det giver jo meget god mening, hvis det er fordi 24mA modulet er billigere.Tak for svaret. :)
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok