Hop til indhold

Kan man følgende med IHC?


Recommended Posts

Hej AlleHar indtil videre blot læst med herinde. Men nu står jeg overfor at flytte fra et hus med IHC til et hus uden. Min plan er dog at få en eller anden form for automatik ind igen - muligvis IHC.Jeg vil derfor høre om i kan fortælle mig om følgende tænkte scenarier kan lade sig gøre med IHC.1) Lyset i entreen og på badeværelser, skal være spots i loftet på en dimmer. Min tanke er at der skal være en Pir i loftet med skumringsrelæ som automatisk tænder lyset når det er mørkt. Er tidsrummet fra 22-24 skal der måske kun tændes med dimmer på 60%. i tidsrummet 24:00 - 05:00 skal der kun tændes med dimmer på 30 %. Kan dette lade sig gøre?2) I badeværelserne kunne jeg forstille mig at installere noget lys under badeværelsesmøblerne. Dette skal kun tænde sammen med det dæmpede lys i loftet om natten mellem 24:00 og 5:00 og også være dæmpet. Uden for dette tidsrum skal det ikke tænde.3) Jeg skal formentlig have noget musikanlæg i badeværelserne (Sonos, eller noget indbygget) vil man kunne sætte dette (formentlig via vægudtag) til at tænde og slukke sammen med lyset via Pir sensoren? Vil man kunne sætte forsinkelse på og sige at det først skal slukke 20 minutter efter Pir sidst registerede noget - også selvom lyset f.eks. skal slukke efter et par minutter uden bevægelse.4) Vil man kunne "overrule" ovenstående pir sensor fra en vægkontakt så hvis man f.eks. vil ligge og slappe af i badekaret, så slukker lys og musik ikke, hvis man har tændt på væggen. Omvendt skal man kunne slukke på væggen uanset om man selv har tændt eller Pir sensoren har tændt - dette skal gælde for både lys og musik uden forsinkelse.5) Kan man sætte den ene side af et tryk til at være sluk og tænd for lys med dimmer og så lade den anden side være justering op og ned? (Lige nu har vi alle funktionerne på ét tryk).6) Findes der noget til at aflæse/styre rumtemperaturer og termostater hvis man bruger vand-gulvvarme.7) Findes der el-målere/software der kan aflæse forbruget på de enkelte outputs?Tror det var mine spørgsmål for nu. :) Så på forhånd tak for hjælpen. MvhKristian

Link til kommentar
Del på andre sites

6) ja kik under generel og varmestyring det er el lang tråd men kort sagt er der 3 løsninger: 1: Lk´s dansk der er en sensor i en fuga dåse (uden display) 2: den svensk norske LK løsning (elko) den er med display hvor man kan sette temp og se hvad temp er (kan købes på http://www.elbutik.se/). 3: Zigza.dk der er en føler der kan det samme som lk's men som ikke er "pakke ind"Alle 3 løsninger kan monteres med gulvføler (er med i den svensk norske)

Link til kommentar
Del på andre sites

1) ja med wireless dimmer og de rette FB2) Ja ikke noget problem. Hvis det skal dæmpes uafhængigt af loftlyset kræver det selvfølgelig endnu en (wireless)dimmer.3) Det kommer an på mulighederne for extern styring af det valgte lydanlæg. Men mit umiddelbare bud er: Ja4) Ja, kræver muligvis en speciel FB. jeg har tidligere lavet en lign. der kan findes her i forummet.5) Ja Du kan frit vælge hvilken funktion der er på det enkelte tryk. Du kan også kombinere mellem kort tryk, lang tryk extra langt tryk, dobbelt tryk. 6) ja, Se tidlige indlæg7)Nej, ikke umiddelbart. Du kan dog lave en timetæller og beregne forbruget hvis belastningen er konstant. Ellers skal der monteres eksterne målere på de enkelte udgange.

Link til kommentar
Del på andre sites

Du kan lave forbrugsaflæsning på selve elmåleren via S0 puls eller LED blink. Men som sagt kan forbruget/belastningen på den enkelte enhed desværre ikke aflæses på LK´s materiel.Der findes andet udstyr/systemer hvor det er muligt, men de er ikke kompatible med IHC så det er enten det ene eller det andet system. (eller dem begge :huh: )

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok