Hop til indhold
  • 0

Nu skal der laves om i mit setup


Mikkel Skovgaard
 Share

Spørgsmål

Jeg har endelig fået lillemor overbevist om at vores IHC/Strøm med mere skal gennemgås og markeres op. Der er alt for meget af mit IHC hvor flere kip går ind i den samme indgang på inputs med mere. Også skærer sådan et kabelrod bare i mit nørdhjerte :(Så derfor har jeg et par spørgsmål - en del faktisk ;)- Er der nogen der har nogle råd/tips generelt?- Hvordan får jeg markeret mine IHC ting bedst af - det er jo nogle tynde svende de ledninger inde i IHC kablerne?- Hvordan griber jeg det bedst an - jeg havde tænkt mig at tage et rum ad gangen også prøve alle tingene en efter en?- Jeg har printet principdiagrammet fra IHC og vil prøve at få mit omlagt så det passer med det - er det ikke det optimale er der noget jeg kan gøre bedre?- Jeg regner med at slukke alt ved hpfi etc. - så er der vel ingen farer.

Link til kommentar
Del på andre sites

7 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Jeg lytter lige med her, da jeg står i en ligende situation som MikkelS - og har lige et par spørgsmål i den forbindelse (MikkelS, sig til hvis du ikke have jeg bruger din tråd).Først vil jeg lige høre, hvor meget man må selv. Jeg har et ældre svagsstrømssystem installeret, og ønsker at skrifte det ud med et nyt. Må jeg det? På lk.dk læser jeg at man må- Ændre og reparere svagstrømsstyrings- og reguleringssystemer, som anvendes til at styre stærkstrømsfunktioner, fx omprogrammering af intelligente styringer.betyder det pille det gamle ned og sætte nyt op`?Andet spørgsmål: Klemmerrækkerne kan jeg sagtens se det smarte i, og der skal vel bruges 2 forskellige typer - én slags til 24V og en anden til 230V? Hvis du lægger inde med et link til nogen man kan montere i en din-skinne vil jeg meget gerne se det.Vh. Søren

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Du må lege med dine tryk :-) du må ikke pille låget af din tavle, da du her kommer ind til den faste installation (400V/230V).Nu vil jeg ikke opfordre til ulovligheder, men det er forholdsvis (meget) simpelt at udskifte et gammelt modul til et nyere af samme type, eks. Ny controller... Du skal bare ikke begynde at rode for meget rundt i det, da din dokumentation i programmet ikke længere vil passe!

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tak for svaret - var lidt i tvivl om fortolkningen, men du har ret, det er simpelt, hvis man fatter at læse et diagram :)Faktisk er det hele systemet, der skal skiftes ud: 30år gammelt conson -> lk ihc.Da jeg selv har tænkt mig at købe systemet ind, håber jeg en eller anden kan svare på hvilke klemmerækker jeg skal købe.EDIT: fandt denne tråd: http://ihc-user.dk/forum/tredjepart-produkt/12202-lsa-klemmeraekker#12230

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

MikkelS:Jeg opmærker normalt IHC kablet, altså skriver med spritpen, det navn jeg giver det i dokumentationen. På den måde har man altid styr selve kablet, gælder naturligvis også for installationskablerne! I dokumentationen (hvis lavet ordentligt), fremgår det ydeligere hvilken farve der er tilsluttet hvor. Derfor opmærker jeg IKKE hver svagstrømsledning! Til gengæld plejer jeg at skubbe ca 5 cm kappe henover de ledninger i hvert IHC kabel, som ikke benyttes (fører dem med hen til modulerne) og skriver ligeledes navnet på denne kappe. På den måde holder jeg styr på dem... God fornøjelse/weekend

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok