Hop til indhold
  • 0

Gensidig spærring


ElBob
 Share

Spørgsmål

8 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
Hej.Er det muligt' date=' at programmere en form for gensidig spærring i IHC??Evt. noget med, at udgang X ikke kan aktiveres hvis Y er aktiveret.Håber at der er en der har et godt svar på dette :)[/quote']FB 4.1.08.a. Betinget Følg/Kip er da et godt bud. Evt. med en invertering FB foran, eller ret i FB (byt om på ON/OFF på permit indgangen.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej med jer

 

Jeg fandt lige dette emne via Google, da jeg har gang i et lille projekt.

 

Jeg har en markisemotor som jeg vil koble til 230V output. Den har "selvfølgelig" en forbindelse til op og en til ned.

 

Jeg har snakket med leverandøren som fortæller at motoren ikke må få 230V på begge forbindelser på samme tid! Der sidder nogen mikroswithes i endestoppene som kan brænde af.

 

Kan man være sikker på at IHC aldrig vil kunne komme til at trække de 2 udgange på samme tid?

 

Jeg har Remote'en App'en, og tænker at disse 2 udgange vil være tilstede her og man da kan trykke på begge på samme tid.

 

Ville en hårdt fortrådet løsning med 1 relæ ikke være det bedste.

 

 

Venlig hilsner Carsten Janus

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Den eneste 100% sikre løsning er et fysisk skifte relæ der enten har kontakt den ene vej eller den anden. Skulle det "brænde af" vil det (normalt) ikke kunne aktivere begge kontaktsæt på samme tid.

Funktionsmæssigt vil man kunne lave en FB der vil kunne opfører sig på samme måde, men med software og elektronik er der jo altid en mulighed for der kan ske fejl

Men hvis du programmere det ordentligt, er sandsynligheden meget lille, men den er der. Og hvis det så sker så kan microswitchene brænde af, men det er jo ikke sikkert de gør det. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok