Hop til indhold

Her er min tavle


 Share

Recommended Posts

erbofloe skrev:

Jeg mangler allerede indput. Så der hvor det er muligt, vil er blive monteret flere tryk 4. Hvor det ikke er muligt, vil der blive monteret batteritryk.
Ja men det får du vel ikke fler input af (i kontrolleren)At sætte flere trådløse på kunne være en løsning, men det er max. (udokomenteret) 64 af input/output. Den "lange" reaktionstid på wireless kan måske løses med LKs antenne "forstærker". Men en god ide er at få antennen op på loftet!
Link til kommentar
Del på andre sites

  • Svar 93
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...

Her er listen over min tavle B) Er ved at renover et hus fra 1933, i stue og køkken er der brugt ca. 900 meter Rør 5/8" 2 stk IHC WIRELESS CONTROLLER M. VIEWER6 stk IHC Strømforsyning 72W20 stk IHC Control® Dimmer 400 UNI11 stk Output modul 230V 10A M. 8 Udgange10 stk Output modul 24V DC M. 8 Udgange8 stk INPUT MODUL 24V/24MA M. 16 INDGANGE1 stk OUTPUT MODUL 1-10V1 stk Input 24 V d.c. / 3 mA med 16 indgange2 stk OUTPUT MODUL 400V 8X10A M. 8 UDGANGE1 stk VOICE MODEM1 stk LK PIR-KONTROLENHED FOR EKSTERN SENSOR1 stk ALARM BACKUP M. AKKUM 12V - SÆT1 stk IHC NET TELE MODUL T1001 stk IHC NET DATA SWITCH MODUL S1000,4+1PORT 1GB1 stk IHC NET B&O MASTER LINK MODUL BO100-ML1 stk IHC NET B&O POWER LINK MODUL BO100-PL11 stk GRUPPETAVLE UDVENDIG UG150-24 LYSEGRÅ2 stk IHC NET TAVLE UDVENDIG UF150-18 LYSEGRÅ11 stk AUT. SIKRING LK C 6KA 1P+N 10A3 stk AUT. SIKRING LK C 6KA 3P+N 16A1 stk AUT. SIKRING LK C 6KA 1P+N 10A1 stk HPFI RELÆ LK 4 POL 30MA 63A2 stk KONTAKTOR 25A 4 POL 230V

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Som BMW engang sagde:Den eneste forskel på drenge og mænds legetøj, er prisen (så vidt jeg husker)Men det er pissedyrt at være EL glad. Så lige på Dongs hjemmeside at en MEGET energibrugende familie med 2 børn bruger 8.000 kw. Så jeg skal vist til at se på hvorfor jeg bruger 12.000 kw, men det kan ikke være tavle(rne) alene. Har kun 1 power supply og 15-20 andre input/output/dimmere.

Link til kommentar
Del på andre sites

Per g skrev:

Det er lidt lige meget for mig hvad bil jeg kører i. Vil da helst køre så langt på literen for så bliver det billigere.Syntes bare at man INTET får ud af standby forbrug og derfor vil jeg mindske det.Så bliver der måske også råd til noget andet sjov....for jeg er, sikkert som mange andre her, ikke millionær.
Hej Jeg har nedbragt mit standby forbrug ved at alle Wireless Dimmer m.m. forsynes fra et output modul, når huset er i "ude" tilstand er der slukket for dem. Ligeledes er alt Internet udstyr: xDSL modem, Router, LAN Switch og IP telefoner også slukket i "Ude" og "Nat" tilstand. Alt fra Computer, TV, Video, DVD, YouSee, forstærker m.m. er på deres eget output modul så når huset er slukket er det kun IHC Controller og et par indput/output og så lige køleskabet der er power på.Husets forbrug med 4 personer er ca. 10KW pr. dag så vi har ikke noget problem med at holde hos under de 1000Kw pr. person som anbefales af elsparefondenhttp://www.elsparefonden.dk/forbruger/saadan-sparer-du/sparemaal-1000kwhEt billede af min IHC tavle, sikrings tavle er placeret i et andet rum. [img size=499]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/images/HPIM1686-2dcb24b1179a58d13f6331932cda0962.JPG1 HPFI 40A2 16A automatsikringer3 10A automatsikringer IHC forsikring3 13A automatsikringerIHC1 Controller5 230 volt output1 72w power1 Alarm backup1 24 volt output3 24 volt indput9 kombi trådløse lysdæmpere1 interne lydgivere6 trådløs tryk 6 og 46 tryk med 6/3led og 4/2led1 trådløs fjernbetjening1 indvendig IHC alarm pir1 SMS modulMagnet kontakter på dør og vinduerAlarm4 indvendig pir wireless3 røgdetektorer wireless1 wireless relæ tilkoblet IHC4 IP kamera overvågning med pir funktion (ude/inde)IHC Net og TVAlle rum er udstyret med 1Gbit (5e) LAN og TV "dog ikke toilet ;)"Alle el pærer der er brugt i huset er dæmpbar sparepærer (0-20w svare til 100w) eller Halogensparepærer (0-42w svare til 60w). De er igen så på lysdæmper.Så alt i alt er IHC med til at spare mange penge så betyder det ikke noget at Controller m.m. bruger et par watt 24/7

post-747-13549256721751_thumb.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja og nejSamme mærke med to forskellige typerPhoenix Contact 4mm til 230VPhoenix Contact 2,5mm til 24V fordelen ved denne er at der er 3 tilslutninger pr enhed og den fylder mindre, kan ikke belastes lige så meget som den jeg bruger til 230V men den er godkendt til 250v. Der kan også være et problem med at få flere 1,5mm ned i den. Derfor bruger jeg kun den til 24v der er 0,28mm

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis der skulle opstå en fejl i 24V installationen er det jo relativt nemt at opdage det (lyset tænder ikke!), og det er rimeligt ufarligt. Fordelen ved at placere 24V kablerne i klemrækker er, at det er nemt at ændre på komponenternes placering. Bruges der ikke klemrækker vil det ofte være sådan at kablerne bliver for korte. Så fordelene ved klemrækker er lang større end ulemperne

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 year later...

Hvad er der nu galt med midlertidig installation? Skal jo bare efterses hver 3 mdr. ;-) Går ikke ud fra, tavlen er afleveret sådan?!? Så mangler han/hun vidst at laver "eftersyn"!Lige et par timer endnu med ordentlig dokumentation, så skal din noget mindre installation nok spille ;-)Rigtig god fornøjelse! Tillykke med dit nye legetøj :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share


×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok