Hop til indhold

Her er min tavle


 Share

Recommended Posts

  • Svar 93
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

det var bedre nu kan man også se at der er en tavle B) Hilsen Jens [img size=369]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/images/IMGP0136.JPGI tavlen til højre sider klemmerækkrne og under den sider IHC Net tavlen. Det eneste sted jeg har sparet er at jeg har købt en alm switch i stedet for LK´s IHC Net switch

post-714-13549256598368_thumb.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Her er min NAS, backup, router, switch og UPS monteret. Jeg skal have flyttet mit modem til internet og TV hertil - ved lejlighed ;) [img size=240]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/images/ds_IHC_user.JPG Til andre:Billedet må IKKE være over 300k - hvis det er det så kan du ikke oploade, og du får kun et par forsøg til at redigere.Det må heller ikke være over 499 pixels - så er det heller ikke muligt.Så der er ikke mange detaljer med mere.På opfordring: hvilke enheder:1 Wireless Controller med Viewer1 Powersupply4 230V Outputs7 24V Outputs6 24V Inputs1 VoiceModem5 UNI400 Dimmer1 Batteribackupherudover er krydsfeltet med hvad der der er nødvendigt.

post-532-13549256598666_thumb.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har 37 komponenter i min tavle, men jeg vil ikke ta' nogen billeder af den før jeg kan lukke den :D1 controller1 modem8 input 241 output 2414 output 2301 output 400/162 UNI3002 strømforsyninger1 backupmodul1000W lysdæmper5 Wireless UNI 250WSå har jeg 2 ProLon moduler som registrerer el-forbruget, skal også registrere vand og varme forbrug ;)Der kommer snart en controller mere, samt et output 400/16 og 4 Wireless UNI 250W.

Link til kommentar
Del på andre sites

En klemrække i toppen eller hvor kablerne nu kommer ind, det er en rigtig god ting, synes jeg... Hvis det er et større projekt, foretrækker jeg at føre alle IHC kablerne ind i f.eks LSA-klemmer, så er der ikke nogen løse efter der hænger nogen steder..Når jeg har fået min lavet pæn, så vil jeg gerne vise den herinde, men kan vise en tavle fra et meget stort projekt, jeg skal bare lige ha' fundet billederne frem ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jakob Bruun skrev:

En klemrække i toppen eller hvor kablerne nu kommer ind, det er en rigtig god ting, synes jeg... Hvis det er et større projekt, foretrækker jeg at føre alle IHC kablerne ind i f.eks LSA-klemmer, så er der ikke nogen løse efter der hænger nogen steder..Når jeg har fået min lavet pæn, så vil jeg gerne vise den herinde, men kan vise en tavle fra et meget stort projekt, jeg skal bare lige ha' fundet billederne frem ;)
Hvilken type LSA klemmer bruger I? har fundet denne:http://www.primavvs.dk/shop/lsa-plus-kontaktraekke-78911p.htmlEr der noget problem med lovgivningen vad at gøre dette?Finder der også løsning 230v kabler. Så alle kabler bliver samlet et sted og derefter let kan flytte rundt i tavlen. Hvis jeg vil skifte et relæ med en dimm der er placeret et andet sted i tavlen?
Link til kommentar
Del på andre sites

Diodelys / LED kan bruges til mange ting fx: ...om din ventilation kører, ...om dit udelys er på, ...om din alarm er på, ...om der er aktivitet i en PIR, ...om status på et eller andet.....og mange andre ting.Jeg har kun 12 LED - måske kunne jeg undvære halvdelen, men jeg bruger dem især ved forskellige eksperimenter, hvor jeg så kan se status.

Link til kommentar
Del på andre sites

MrBech skrev:

Hvilken type LSA klemmer bruger I? har fundet denne:http://www.primavvs.dk/shop/lsa-plus-kontaktraekke-78911p.htmlEr der noget problem med lovgivningen vad at gøre dette?Finder der også løsning 230v kabler. Så alle kabler bliver samlet et sted og derefter let kan flytte rundt i tavlen. Hvis jeg vil skifte et relæ med en dimm der er placeret et andet sted i tavlen?
Vi bruger en LSA-plus hvor der er 100 klemmer i et modul, det fylder mindre end 5 af dem der ;)Jeg håber ikke der er problemer med lovgivningen, jeg har ikke selv undersøgt da, da jeg bare er gået videre med idéen fra et projekt til et andet.Men lovgivningen for svagstrømsledninger er ikke så strenge.Jeg foretrækker at sætte nogle 3-4 lags klemrækker til alle 230V kablerne, så kan man nemt skifte en ledning ud fra dem til modulet, hvis du vælger at sætte en lysdæmper på der sidder længere væk end udgangsmodulet ;)
Link til kommentar
Del på andre sites

Det store projekt vi har i øjeblikket, som jeg også har tænkt mig at tage billeder af og smide herind, der er ca. 120 tryk fordelt i hele huset, indtil videre.Alle sammen er opus alarm status tryk, hvor vi har fået skiftet de 2 røde dioder ud med grønne, så der er 4 grønne dioder i alle tryk.ALLE dioderne er tilsluttet, men ham der startede på projektet, mente åbenbart at det var smart at benytte 230V moduler til dioderne (det larmer!).Men i det hus, der vil han ha' at han kan se hvilke knapper han skal trykke på for at slukke lyset, så han ikke står og fumler med det.Så er det bare lige at han ikke tænker på at der er lavet mærkater til alle trykkene, så man kan se hvad de er til...

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share


×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok