Hop til indhold

Kan I knække denne her ?


Gæst IBISystem.dk
 Share

Recommended Posts

Gæst IBISystem.dk

Hej,Jeg vil gerne høre jeres svar på hvad 1562mA i forbrug på 72W powersuply koster i kroner og øre, hvis vi bruger en elpris på 1,85kr pr Kw.Vedhæft gerne formel :-)Det svarer vel sådan ca. til en 50% belastet 24V powersuply.Jeg har fået mange forskellige bud på udregninger og prisen, så nu vil jeg gerne høre jeres mening, hvis der er nogen der vil lege med :-)/Allan

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis man læser lidt på brugsforvirringen, så kan man se at den har en effektivitet på 80%, så vil jeg mene at det er swnet.dk's resultat delt med 80 og ganget med 100...759,41 kr om året...Men da der i gennemsnit er 365,24219878 dage på et år, så er 759,92 kr om året mere præcist. - Tror ikke forskellen betyder så meget :D(Tilføjelse: Der står faktisk også at den bruger 12W selv)

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst IBISystem.dk

Hej med jer alleTak for jeres indlæg om forbruget på mit IHC System :-)759,41kr om året bare for at holde det hele igang, er ikke lige min kop te.Så det må der gøres noget ved :-)Samt en 200 mand for at holde trafo kørende.Lige under en tusse for et standby IHC System !!!!!Gud ved hvor mange der ved det ???Prøv at checke jeres eget system for strømforbrug.Vi rander rundt og slukker tv på standby mm i vores boliger, også sidder der en mega strømtyv ude i skabet !Eller er det mig der tager fejl :-)/Allan

Link til kommentar
Del på andre sites

Tror også lige jeg skal ha' regnet lidt på det, inden jeg begynder at sætte en ekstra controller op til at lege med :P Eller, tør jeg overhovedet regne på det? :sVist noget jeg lige skal overveje :DMen jeg kan da trøste mig med at jeg kan se på mit elforbrug, hvilke dage jeg har set mange film...NRGi skal "kun" ha' 1,7465 kr pr kWh for første kvartal 2008... 1,5823 i 4 kvartal af 2007...Synes godt nok også det er steget en del :sHvis nogen skal ha' sig et "SparOmeter" så har PrimaVVS.dk vist de billigste, og magen til dem man ellers låner på biblioteker og hos forsyningsselskaberne...http://primavvs.dk/shop/sparometer-%96-kwh-124747p.html

Link til kommentar
Del på andre sites

Allan, nu er det jo egentlig lidt svært at finde forbruget, eftersom du ikke ved hvor mange W dine input og output moduler bruger... Der står jo kun MAX angivelser... Men hvis man siger max 7W på et output 230, så må det næsten være 1W pr udgang, og så kan man jo tælle lidt sammen hvad gennemsnittet er og sådan..Jeg ved slet ikke mit forbrug ligger henne af, og det er nok også meget godt :DHvis jeg en dag bliver for nysgerrig, så måler jeg hvor meget det bruger i løbet af en uge ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month later...

Men selvom folk tror IHC bruger meget strøm, så passer det vist ikke helt.. Nu har jeg endnu ikke prøvet på kun at måle forbruget for mit IHC-anlæg, men det må jeg jo prøve :)Jeg har følgende der bruger strøm hele tiden:En computer (stortset intet i den)Netværks harddiskRouterStor SwitchADSL ModemHarddisk OptagerIHC anlæg med 2 ControllereEt 20" TV på standbyI alt: 57WJeg er selv meget overrasket over at det bruger så lidt..

Link til kommentar
Del på andre sites

En 2.0 turbo er dyrere end en 1.3 i brændstof - men er også langt sjovere. IHC er en forbrugsgode - en gadget. Jeg ved godt det koster, men vil gerne betale for funktionaliteten.Hos mig går det lige OP op, med sluk alt og godtnat til standby strøm, og pumper mv. Og vi får jo også en udemærket alarm med i købet (næsten).Kender i forresten QNAP server (12 i 1 server)?http://www.qnap.com/pro_detail_feature.asp?p_id=786.6W standby og 14.4W i drift! Nice B) HilsenThomasPs. Jeg kører Toyota 1.3 :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er ikke lige sikker på den kan erstatte min server :)Jeg er ved at bygge en VIA Epia maskine til at sidde i køkkenet, med en touch-skærm. Den er også meget energi besparende.. (Til at holde styr på det der er i fryseren, vise opskrifter, kalender og så skal man jo kunne styre lyset på den)Hvis man sætter den i dvale når man sover eller ikke er hjemme, så er det ekstra effektivt ;)Skal ha' laver så den selv går i dvale når man slår alarmen til, og tænder igen når man slår den fra..

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok