Hop til indhold
  • 0

Hjælp til mini IHC projekt


Søren M1354922287
 Share

Spørgsmål

Hej IHC folk.Jeg er ret ny inden for IHC og har fået et lille projekt med 3 rum som skal programmeres, det drejer sig om rum med nogen pirfølere og en smule lysstyring. Og så drejer det sig også om et kodetastatur.Jeg er villig til at betale for hjælpen.Hvis der er nogen der er interreserede i at hjælpe mail mig på szmy01@gmail.com så får i nærmere information.

Link til kommentar
Del på andre sites

15 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Nu skal jeg ikke tage brødet ud af munden på en installatør et eller andet sted i Danmark :P , men hvis du kunne give lidt mere info kunne det være der var nogle herinde der kunne klare det "remote" via forummet. Det forudsætter selvfølgelig at du har styr på installationen og en køreklar version af Visual installeret.Ellers send en PM og jeg skal gerne gøre et forsøg hvis det er på Fyn.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Jeg har programmeret lyset for selve vores stue, og det kan tænde og slukke og hæve og dæmpe. Det jeg bare gerne ville have det til var at det skulle slukke igen via pir når der ikke har været bevægelse i rummet i mere end 15 minutter. Det er sådan set det eneste der mangler i værelset.
Er tilføjet vha fb 4.1.03
Så er der kontoret, der kører lyset på en 1-10 volts blok. Det er på den måde kørt over pirsensoren så det skulle slukke når der ikke er bevægelse i rummet det er sådan set godt nok. Men disse ting mangler på kontoret:En stikkontakt som også skal slukke når der ikke har været bevægelse i rummet i nogen minutter, jeg har sat den ind i produkt blokken.
Også klaret vha en 4.1.03 fb
Og så har jeg en ventilation som gerne skulle åbne når der bliver tændt for lyset og slukke igen 30 minutter efter at pirsensoren har slukket lyset til hele rummet.
Klaret vha PIR sensoren også styrer fb VENT LUK
Sidst men ikke mindst er der en alarm som jeg SLET ikke kan se mig ud af. Der skal helst være 2 forskellige koder på kodetastaturet og den ene skulle gerne tænde alt lyset i værelset når den trykkes og den anden skulle gerne tænde alt lyset i kontoret når den tastes.
Har ikke selv LK´s Alarm implementeret, men det burde kunne klares vha fb 6.1.04b
Der er også en magnetkontakt som sidder på vinduet i værelset som skal få alarmen til at gå i gang hvis vinduet åbnes. Der er også en alarm pir i værelset som jeg dog ikke har fået sat ind i programmeringen endnu da jeg ikke helt ved hvilken jeg skal sætte ind.
Prøv om ikke fb 6.2.01 kan det der skal til.Husk at konfigurere udgangene på de nye/ekstra produketer der er tilføjet installationen.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hey Lars.Det går godt nok hurtigt med svarene :)Er lige i gang med at sidde og kigge på det du har lavet til mig, det ser RIGTIGT god ud, har kun prøvet at se det inde i wiever, men det ser ud til at køre rigtigt godt.Jeg glæder mig til at komme ud og se om det virker på mandag :D Så må jeg bare lige se om jeg kan få kodetastaturet til at virke inden.du må sige hvis jeg skylder dig noget for det du har lavet.Endnu en gang 1000 tak for hjælpen

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Det går godt nok hurtigt med svarene :)
Ja sådan er vi herinde :)
Er lige i gang med at sidde og kigge på det du har lavet til mig, det ser RIGTIGT god ud, har kun prøvet at se det inde i wiever, men det ser ud til at køre rigtigt godt.Jeg glæder mig til at komme ud og se om det virker på mandag :D Så må jeg bare lige se om jeg kan få kodetastaturet til at virke inden.
Ja prøv at leg lidt med det i simulering og se om ikke du kan få de ønskede funktioner implementeret så de virker efter hensigten. Ellers spørger du bare igen.
du må sige hvis jeg skylder dig noget for det du har lavet.Endnu en gang 1000 tak for hjælpen
2 skumbananer og en juleøl :whistle: :P
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Tryk1: øverst venstre: Tænder for lyset, åbner ventilationsspjældet, hæver lysstyrken Tryk2: øverst højre: Slukker for lyset, lukker ventilationsspjældet, sænker lysstyrken
Skulle virke nu
Og så kunne jeg godt tænke mig at pirsensoren gjorde følgende: Tænder og slukker stikkontakt, lukker ventilationsspjældet 30 minutter efter den ikke registrere nogen bevægelse i rummet. Og at den også slukker lyset når der ikke har været bevægelse i 15 minutter.
Skulle også virke nu, dog sker begge funktioner efter 20 min. Hvis du ønsker det skal forgå efter hver 2 forskellige tider, kan du kopiere blokken, trække/flytte de ønskede ind og udgange over på den nye blok og tilpasse tiderne.Så er vi på 2 skumbananer og 2 juleøl - Det er jo lørdag ;)
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det burde den ikke, da det er lavet så der kommer en puls fra VENT ÅBN til sluk på VENT LUK når den åbner og omvendt når VENT LUK lukker. Det virker i simulering hos mig. Prøv at sætte tiderne ned fra 20 min til f.eks. 20 sek. og se om ikke det fungere som det skal. Ellers må du lige uddybe under hvilke betigengelser det sker. Hvad trykker du på ? Hvad du aktiverer ? Nu ved jeg heller ikke om der konstant skal være spænding ud på VENT ÅBN/LUK ? Du kan vælge at anvende tænd med timer istedet og så kun have spænding ud i f.eks. 30 sek. Det kommer jo an på om spjældet selv afbryder spændingen når det når yderstillingen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok