Hop til indhold
  • 0

Er det muligt...


Martin Harregaard
 Share

Spørgsmål

at få IHC'en til at styre et terrarie.Har et stort "regnskovsterrarie" i stuen, og jeg har snart købt mig fattig i enheder der skulle styre det, men det funger ikke rigtigt.Så jeg tænkte at IHC måske kunne gøre det for mig.Vil gerne have styring på min varme, samt luftfugtighed.Så findes der en varmeføler der kan aflæses i grader, så den kan programmeres til at tænde eller slå fra ved en given temperatur.Findes der en hygrostat der kan aflæses i %, så jeg kan styre sprinkler ved for tørt klima, eller tænde blæsere ved for fugtigt klima.Vil f.eks. gerne have at min nat temperatur i terrariet er 22 grader, og kl. 10.00 skal den stige til 26 grader.Her skal IHC'en selvfølgelig tænde og slukke for et output der styre min varme, alt efter hvad varmesensoren siger.Min luftfugtighed skal være tæt på 100% mellem 10.00 og 11.00, og her skal IHC'en så tænde for mit sprinklersystem, efter kl. 11.00 skal luftfugtigheden være 75% og her skal der tændes for nogle blæsere som er monteret i toppen, hvis luftfugtigheden er over de 75% og selvfølgelig tænde for sprinklere hvis den er under de 75%Det er simpelt at sætte op, men det nytter ikke noget, hvis der ikke findes materiellet til det.Det skal selvfølgelig kunne tåle ovenstående luftfugtigheder.Ville så have to luftfugtighedsfølere og sætte en i top og en i bund, og så lave et gennemsnit som min luftfugtighed.Er jeg ude på tynd is?

Link til kommentar
Del på andre sites

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej happydaneJeg har tænkt lidt over dit problem.Jeg tror godt det kan laves med IHC komponenter, men tror det er billigere og bedre at bruge en klima-stald styring. Jeg mener at sådan en styring har 3 store fordele1 Den er beregnet til at styre inde klima efter temp. og fugt2 Følerne er lavet til at sidde i det fugtige miljø3 Prisen er noget laver, selvom det stadig er dyrthåber du kan bruge det til noget!!! Du er velkommen til at stille spørgsmål ang. klima-styring hvis det har din interesse!!hilsen C_Rosholt

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok