Hop til indhold
  • 0

Tips til motorventil ?


Lau Sorensen
 Share

Spørgsmål

hej, jeg ønsker at lave udekompensering på mit gulvvarme-system. Er der nogen der har tips til en motorventil (hedder det sådan), som jeg kan styre fra IHC. - og som altså kan erstatte den almindelige termostat som i dag sidder på shunt´en. Jeg regner med at bruge Zigza´s temperaturfølere. Og findes der en FB til styring af motorventil på baggrund af ude-temperatur ? tak !!

Link til kommentar
Del på andre sites

1 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
hej, jeg ønsker at lave udekompensering på mit gulvvarme-system. Er der nogen der har tips til en motorventil (hedder det sådan), som jeg kan styre fra IHC. - og som altså kan erstatte den almindelige termostat som i dag sidder på shunt´en.
MWI havde et indlæg med link til en han havde anvendt. Den fåes også som 3 vejs ventil og altså kan altså helt erstatte din shunt. Alternativt enhver anden motorstyret 3 vejs ventil
Jeg regner med at bruge Zigza´s temperaturfølere. Og findes der en FB til styring af motorventil på baggrund af ude-temperatur ?
Nej. Og temperatur kompensering er helt individuelt afhænging af varmeanlægets tab/ydelse. Men det er formetlig rimelig nemt at lave en FB der regulere liniæet med mulighed for forskydnig efter udetemperatur. Men "slope" på kurven er stadig helt afhænging af anlægets ydelse. Og hvis der skal tages hensyn til"knaket" bliver det endnu mere omstændigt.EDIT: Hvis der kun er tale om at at styre ventilen efter een settemperatur (udeføler) kan en alm. termostat FB selvfølgelig anvendes.
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok