Hop til indhold

Min elektriker har glemt et lampeudtag.


 Share

Recommended Posts

HejNu er jeg efter 3 år i mit hus, kommet til at skulle hænge en lampe op i mit soveværelse. Til min store skræk, opdager jeg at lampeudtaget ikke findes i mit projekt i Visual. Det der er et problem for mig (ikke installatør) er at identificere den datalinie som de lampeudtag bruger.Hvordan kan jeg identificere jeg den datalinie nu?Skal jeg have fat i en elektriker for at kunne det?Alle kabler er mærket med tal. hvis det hjælper.Hilsen Walsh

Link til kommentar
Del på andre sites

LK har også et "test program" på deres Support/download som man kan lægge ind midlertidigt for at identificere alle ud og indgange:Testprogram til ind- og udgangeHer kan du downloade et IHC-projekt, hvor alle ind- og udgange er oprettet. Det anvendes til installationer, hvor man ikke kender placeringen af ind- og udgange, fx ved manglende dokumentation.NB! Filen er gemt som en vis-fil (Visual projektfil).http://www.lk.dk/download/software/test_program%20til%20ind%20og%20udgange_juni2006.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 7 months later...

Hej,Jeg ved godt, at jeg hijacker en tråd, der er 7 måneder gammel, men jeg sidder i samme problem.Hvordan kan det "test program" give mening; mao. hvordan gør jeg og hvordan får jeg fat i mine ind og udgange. Kan jeg se resultaterne på skærmen eller skal jeg rundt i huset og se om der er en reaktion?PS. finder der også andre værktøjer?Vh

Link til kommentar
Del på andre sites

Når testprogrammet er lagt ind og man f.eks. ikke ved hvilken indgang et tryk er ført til kan man ved at kikke på serviceview se hvilken en indgang der bilver påvirket ved aktivering. Derved kan man måske slippe for at rende hele huset rundt for at følge/måle kabler igennem. det kan nemlig ses via PC skærmen ;) Og omvendt kan man aktivere én udgang af gangen, indtil man finder den der f.eks. tænder lampen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Inde i service kan du tænde og slukke for alle ind- og outputs....
Og derefter skal du IKKE programmere den til noget som helst, så er den bare tændt. Det eneste du skal forholde dig til er hvad der skal ske ved strømsvigt, men den er så vidt jeg husker sat til Gem aktuel værdi, så hvis den er tændt når strømmen går, så er den tændt når strømmen kommer tilbage
Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok