Hop til indhold
  • 0

Langsom respons på Tast 4 Tryk


Szafranski
 Share

Spørgsmål

Hejsa.Er ny herinde og ny inden for IHC.Jeg har en masse LK fuga tast 4 tryk. Men man skal trykke op til flere gange for at de virker, altså tænder og slukker. Dette er kun et problem med lys gennem Dimmer 400uni. I følge lk kan jeg kun komme dette til livs ved at bruge LK Fuga tast 2 tryk. Kan det virkelig passe?Håber i kan hjælpe. På forhånd tak. Kristoffer

Link til kommentar
Del på andre sites

9 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Jeg tror der er sket en misforståelse et eller andet sted. Controlleren kan IKKE se forskel på om en kortslutning af 2 stykker ledning på inputmodulet sker via et 2-tast tryk, 4-tast tryk eller for den sags skyld med en svensknøgle.Prøv at oploade dit program, da det kan have noget at gøre med de Funktionsblokke du anvender, og hvordan de er koblet sammen. Der var fejl i flere af x.x.x.b blokkene som derfor skal opgraderes.Ligeledes med selve controler firmwaren.Det kan måske også være noget med hvordan UNI400 er monteret.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Controlleren er opdateret, det blev den igår. Jeg har haft hentet den nyeste opdatering til Visual 2, fra LK´s hjemmeside, med rettelse af funktionsblokke.Mit projekt er ikke nær færdigt. Er i gang med at renovere hele mit hus, og ind til nu, er det kun stur køkken der skal virke. Så derfor er det gansk simpelt sat op.

Kildehus Ny test.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det kan måske skyldes at controlleren er lidt forvirret :blink: da du har brugt udgang 3.07 og 3.08 både i køkken og stue og controleren derfor ikke kan besttemme sig for hvilken en den skal tænde:3 . 07 UniDimmer touch Memory 1 Stue Tavle teknik 3 3 . 07 UniDimmer touch Touch Køkken Tavle teknik 3 3 . 08 UniDimmer touch Memory 2 Stue Tavle teknik 3 3 . 08 UniDimmer touch Sluk alt Køkken Tavle teknik 3En en adresselinie må kun være tilsluttet én udgang. Til gængæld kan man koble flere FB sammen uden problemer, hvis det er nødvendigt at noget skal følges ad.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Uhh. Der blev jeg forvirret, kan du forklare det på en anden måde.Der er ingen ting som skal starte samtidig.Jeg har:Spot over vask.Spot over kogeø.Lampeudtag over spisebord.Alle tændes individuelt.Kan godt se at unidimmer (Lampeudtag mod køkken) i memory 1-2 har brugt udgang 3.07 og 3.08. Men hvad betyder dette. Skal sige at det er min elektriker der har lavet det hele. Og da jeg har et snævert budget, har jeg accepteret at de kommer når det passer ind. Derfor jeg er gået i gang med at forsøge lidt selv, da dette problem irritere mig. Så du må bære over med min manglende forståelse,

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

OK.LK har lavet lidt om i deres kode så efter seneste firmware (2.7) må en udgang kun anvendes een gang ellers kan der opstå mange mærkelige situationer.Enten har din elektrikker lavet en programeringsfejl og brugt/konfigureret den samme udgang 2 gange.Dek kan nemt rettes i Visual, hvis man får dokumenteret hvilken udgang der er brugt i virkeligheden.Eller også er det bevidst - kan checkes ved om der er trukket kabel fra udgangen 3.7 & 3.8 til begge dimmere (en i stue og en i køkken). Hvis det er det sidste skal de kables om til hver sin udgang, og rettes tilsvarende i Visual.btw:http://www.lk.dk/download/Manualer/IHCManualMarts2010.pdf

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har læst det hele igennem, men mit lille hoved blev dog ikke meget klogere. Men så forsøgte jeg lidt selv.FB 1.2.01C Fortråde simpel dimmer. Nu kan jeg tænde og slukke uden forsinkelse.Men er blevet nervøs for at den må bruges på en Dimmer 400 UNI, eftersom de andre FB jeg har haft brugt hedder 1.2.05 UNI DIMMER.og så var det bare det der UNI som fangede min opmærksomhed. Er der nogen fare?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

UNI står for Universal og betyder både den kan lave forkant og bagkant dæmpning, og dermed styre både (elektroniske)Trafoer, glødepærer, mm. Det er i fht. de gamle LR og CR typer. Og at den også kan anvendes med IHC eller som Standalone. Det er OK at benytte hvilken FB man vil blot det virker efter hensigten :cheer:

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nu er jeg så ved at være der hvor mit problem er løst.Men lige et sidste spørgsmål.Hvor mange funktioner vil jeg miste ved FB 1.2.02 i forhold til 1.2.05, jeg er klar over pir og skumring, men dette har jeg ikke behov for i mit køkken. Men er der andre ting 02 ikke kan, som 05 kan?Undskyld de mange spørgsmål og takker mange gange for hjælpen.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det er helt OK.Eneste forskel er at 1.2.05 kan slukke vha PIR & ur.Lav evt. et tomt projekt. Kopier interesante/relevante FB ind. Marker dem og tast F1. Så får du en god beskrivelse af den enkelte FB. Det virker kun på orginale LK blokke der ikke har været låst op (markeret med rød tekst).Prøv også disse "avancerede" FB fra LK, istedet for at "fjumre" med det hele selv:http://www.lk.dk/download/software/Projektfil%20IHCStandardVer3.1.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok