Hop til indhold
  • 0

Temp Sensor signal over Controller Link.


Ulle
 Share

Spørgsmål

HejJeg har købt en temperatur sensor, og det virker som det skal.Jeg har to controllere i mit hus og i den forbindelse ville jeg gerne kunne se temperatur værdien på begge controllere gennem Controller Link In / Out.Men det er ikke sådan lige til da det kun er I/O der kan sendes gennem Controller Link.Men temp signalet er blot impulser, og så er det jeg tænker om det ikke var muligt at lave en converter der omsætter impulser til temp lige som datalinje produkt Temperatur sensor gør, altså den man vælger som produkt indgang.Er der en der kan hjælpe, har en god ide?\Ulrich

Link til kommentar
Del på andre sites

2 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Har aldrig prøvet at sammenkoble 2 Controlere, men som du selv skriver (og dokumentationen: http://www.lk.dk/download/Manualer/IHCManualMarts2010.pdf) så er det jo også bare en overførsel af impulserne fra en indgang til en anden.Temperatur sensor datalinie produktet i IHC Visual er jo egentlig blot en hurtig tæller går jeg ud fra. Men det kan da godt være vi skal have Klaus Zigza med ind over her for at uddybe. Hvis man så kobler en "følg" blok på og vælger Temperatur føleren burde det vel kunne lade sig gøre. Har du prøvet eller spørger du bare inden du går igang ?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tak for svar.Det er I/O signaler der 'snakker' mellem to controllere.Fra en temp føler er det også impulser, også i følge Klaus Zigza.Jeg har sat for prøvet forskellige ting, og problemet er at en temp føler datalinje produkt ikke kan 'trækkes' over på en 'følg' blok da de ikke 'passer' sammen.Så det der skal til er en converter blok der omsætter føler impulser til gradeudlæsning.Så kan føjer indgang være en alm. indgang som også kan 'trækkes' ned til Controller Link og samtidigt over på converter blokken der så viser grader....En der lige ved hvordan den laves?

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok