Hop til indhold
  • 0

fejl i program


Jesper Geerthsen Olsen
 Share

Spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Ups forkert link. Typisk copy paste fejl. Er rettet i indlæget.

hvordan ligger et tomt program ind så jeg ik skal linke alle mine wireless ting igen
Det kan man ikke. Det er også det der er meningen, nemlig at få resat controllren.mht filstørelse, så højreklik på filen og vælg "send til Zip komprimeret mappe".

thomas.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hold dog op for et program :ohmy:Nå men bare du selv har styr på knapperne og funktionerne så går det vel.mht til lys i badeværelse (stue) der ikke vil slukke, kan det skyldes at du ikke bruger indgangen KIP med timer men blot den alm. KIP indgang. Hvilken "lys i køkken" timer for hurtigt ud og hvad betyder "Osv" ? (bortset fra og så videre)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

lys under over skabe virker ik, lys entre slukker ik på timeren. lys bryggers slukker ik på timer, lys bad stue slukker ik på timer. Det er faktisk mange steder den ik slukker på timer. andre steder som f.eks køkken slukker den bare efter 5 min, temmelig irreterende. når man står og laver mad el noget i køkkenet ;.)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Thomas ?Så har jeg haft mulighed for at kikke nærmere på dit program. der var en fejl i flere af blokkene. En LK standard blok var modificeret med flere timere, men ikke gjort helt færdig. Der var ikke programeret hvad der skulle ske når timerne udløb (sluk). Det er rettet alle de steder hvor blokken er anvendt så prøv at se om ikke det har hjulpet.Du kan sende regningen på 2 øl og en skumbanan til Jesper :lol: Mht lys under køkkenskabe virker det i simulering (udgangen går ihverttilfælde ON), så der er muligvis noget galt med installationen/kablingen. Check evt. at det er den rigtige ledning der er brugt fra "Kombi afbryder 4 tast (ved dør til stue)" til lamperne under overskabene i køkkenet.Mht lys slukker efter 5 min. i køkkenet kan jeg ikke umiddelbart finde. Hvilken udgang/lys er det der slukker og hvilket tryk/scenarie har initialiseret/tændt lyset når det sker ?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ja OK da. Styringen er wireless (og det fungerer som sagt i Visual), men du er da vist den første der så har trådløs strøm til sine armaturer/lamper i køkkenet.Selvom det heder en "Wireless kombi afbryder" går der stadig ledninger til/fra den:http://www1.lk.dk/servlet/GenereringMainContext?LKnummer=505D6503

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
du mener på 230v siden? der er ik fejl i monteringen.
Hvis det har virket og det nu lige pludselig ikke virker kan det måske være lyskilden der er brændt af.Som sagt virker det i Simuleringen - kombi afbryderen går ON, så...... et eller andet lokalt må det være.Du må nok igang med at måle lidt ;)
Nu virker lys i entre ik. det slukker efter 4 sek.
Uppppps :blush: glemte at rette dine tider tilbage da jeg var igang med fejlfindingen.Du skal rette de to "udgangstimere" under indstillinger.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg prøver bare at finde ud af om det har virket ? Ja eller Nej ?Hvis det har virket og er pludselig ikke virker mere kan det som regel skyldes 2 ting, software eller hardware. Hvis du er sikker på det pludselig holdt op med at virke uden du har ændret i programeringen må det jo skyldes hardware. Og det er jo svært at se om der er tale om 1 glødelampe, 2 lysstofarmaturer eller måske 10 stk. 12V spots. Derfor spørger jeg bare om du er sikker på om der er spænding på tændledningen - for sådan en er der jo. Og hvis du har 12V spots på kan det jo være trofoen der er brændt af.Hvis armaturene virker (med anden tilført spænding) kan der være tale om en defekt udgang, kombienhed eller en fejl i softwaren - læs programeringen. Det sidste virker bare ikke sandsynligt, idet udgangen jo går ON som den skal ved simulering i Visual.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
lyset virker, det slukker bare som det selv vil. nogle gange for tidligt og nogle steder aldrig.f.eks lys wc stue etage. det slukker slet ik
OK, ja kommunikation er en svær ting. Når du skriver "lys virker ikke". så tolker jeg det som det slet ikke virker overhovedet og altså ikke kan tænde. Men faktisk mener du at det ikke virker efter hensigten sådan som du havde forventet det skal. "Nogle gange for tidligt" i forhold til hvad ? Tryk med timer ? Hvilken timer ? Og når du skriver "nogle steder" er det så en lampe udenfor ved havedammen, på 1. sal eller måske den over spisebordet ? Tja ..... gæt selv hvor nemt det er at komme med kvalificerede bud.Derfor bliver du nødt til at skrive lidt mere udførligt hvad det er der ikke gør som forventet og i hvilke situationer. Dit program er nemlig MEGET "rodet". Eksempelvis i dit Badeværelse Stue er der 11 FB der kan slukke lyset. Og de er IKKE i sync. Hvor smart er det f.eks. lige at når madlavnings scenariet i køkkenet bliver kaldt skal lyset på badeværelset slukke ? Ja med mindre man kun er 1 person i huset så er det måske OK men..... Ja og hvis der er blevet tændt vha Blink efter nogen tid, og der så bliver udført en Sluk alt, tænder lyset af sig selv på et tidspunkt og begynder at blinke ! Så altså prøv at lave en liste - i punkt form - som vi kan gå frem efter og få afluset alle fejlene. Om der er 2,3 eller 10 fejl gør ikke så meget, bare de er konkrete.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
lys køkken slukker stadig som det vil. efter kun 10 min nogen gange..er der stadig fejl i?
Læser du indlægene ?Med mindre du selv har rettet i dit program er der nok stadig fejl/problemer.Men jeg vil da gerne komme med et bud hvad/hvor det kan være galt hvis du oplyser, HVILKET lys i køkken der nogen gange slukker efter 10. min.Er det det der er tilsluttet udgangen på:1: Lampeudtag dimmer (over vask)2: Kombi dimmer 4 tast (ved dør til stue)eller3: Kombi afbryder 4 tast (ved dør til stue)?Og hvis du kan sige i hvilken situation det skete ? F.eks: Hvilket tryk havde tændt lyset ?Var der aktiveret nogen scenarier (madlavning/hygge) ?Hvilken dag og tidspunkt skete det ?Mange af oplysnigerne er nødvendige at vide noget om så vi ved hvor vi skal lede, hvis vi skal have nogen som helst chance for at finde fejlene.
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok