Hop til indhold
  • 0

Tilstedeværelses PIR


Sjak Christiansen
 Share

Spørgsmål

Hej allesammenJeg er i gang med at installere IHC i vores hus, og jeg sætter PIR af forskellig slags i alle rum da vores unger har lidt svært ved at "huske" at slukke for lyset når de forlader rummet. Men hvordan laver jeg denne funktion rent praktisk, for jeg ønsker ikke at PIRen skal tænde lyset, dette tændes på et alm. 4-tryk. Jeg ønsker blot at lyset skal skulle når der ikke har været nogle bevægelser i 5 minutter.Samtidig har jeg lavet en "tisse rute" hvor lyset tænder op på 30% og disse skal hellere ikke overstyres af PIRen, altså den skal ikke tænde lyset op på 100% når man så går ind i selve PIR rummet.Jeg håber på svarMvhSjak

Link til kommentar
Del på andre sites

12 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Det kan laves på mange måder, alt efter hvilke funktionsblokke du anvender.Hvis du f.eks. anvender LK´s standardhus funktionsblokke er der PIR indgang på de fleste af disse, hvor du kan vælge hvordan PIR skal fugere (tænd/sluk og hvornår).Det kan klart anbefales at du henter disse og tager et nærmere kik på dem. Der er nemlig rigtig mange funktioner implementeret så du ikke selv behøver at opfinde den dybe tallerken een gang til ;) Alternativ kan du koble PIR til sluk indgangen via en timer/betinget fb.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Blokken understøtter senarier og dermed også (wireless)dimmere, men ikke fortråede.Prøv at kikke på denne fb fra LK´s standard hus som jeg omtalte tidligere. Den understøtter fortråedet dimmer, PIR tænd/sluk, tisserute, velkomstlys, sluk alt, ringeklokke og hjemmesimulering. Ja den kan sågar slukke for lyset automatisk UDEN en PIR. [file name=Sjak74.zip size=8279]http://website.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/Sjak74.zip[/file]

Sjak74.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har nu prøvet mig lidt frem og tilbage, og desværre lidt uden held. Jeg har brugt fb 9.02, timeren virker fint på den, men pir funktionen virker ikke. Jeg ville jo gerne have at piren feks har en timer på 5 min, altså at den slukker 5 minutter efter den sidste bevægelse foran piren. Hvad gør jeg forkertSjak

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej LarsJeg har valg PIR= SlukMen jeg har sat Automatisk sluk af lys til Ja, da jeg herved får lyset slukket hvis en person ved en fejl og uden at gå ind i rummet for at aktivere PIRen, og derved ikke timeren, får tændt lyset. Jeg har sat PIR timeren= Nej. Samt jeg har stillet PIR timeren ? Da jeg ikke kunne få det til at virke IRL, så har jeg prøvet at lave en simulering på det i stedet for, men ellers et godt råd det med at sætte PIRen til en afbryder.Sjak

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Når man bruger PIR funktionen skal automatisk sluk = nej.En person kan heller ikke komme til at få tændt lyset vha PIR da du har valgt funktion = Sluk.Hvis ikke du kan få det til at virke som forventet kan du prøve denne FB:http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/2618/pir_20101110.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej LarsDen virker helt fint, men jeg har bare lige brug for den med en fortrådet dimmer på. Jeg prøvede som du skrev at fjerne funktionen Automatisk sluk af lys fra fb 9.02, og så virker det egentligt som det skal, med et lille minus:Problemet er at PIRen ikke resetter sig når lyset slukkes, så den tæller videre ned hvis man slukker på afbryderen.Sjak

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ja det er en LK skønhedsfejl i blokken ;) Men det har jo egentlig ikke nogen praktisk betydning når/hvis du har slukket manuel i forvejen.Det eneste der sker er jo at FB´n blot vil prøve at slukke for noget der er slukket, og det sker der jo ikke meget ved. Det var noget andet hvis den KIP´ede udgangen.Man kan så spørge hvad så hvis tælleren er ved at tælle ned og man igen manuelt tænder lyset ? Ja så fortsætter tælleren med at tælle ned indtil PIR detektere noget, hvorefter tælleren bilver resat og starter forfra. Så i praksis betyder "skønhedsfejlen" ikke noget. Men det er da korrekt at det ikke er programeret optimalt. Så burde den tæller stoppe igen ved manuel sluk.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok