Hop til indhold

24/24mA VS. 24/3mA Indput modul


Recommended Posts

De er sådan set ens bortset fra den strøm der løber i kredsen når den er kortsluttet.Derfor anvendes 3mA modulet til kredse som normalt er NC som f.eks. alarmers sabotagekreds, alarm PIR og lign.24 mA modulet anvendes til kredse som normalt er NO som f.eks. tryk, alm. PIR og lign. Det er således ligemeget hvilken du anvender ud fra et rent funktionsmæssigt synspunkt, men du sparer lidt strøm ved at anvende 3mA udgaven.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er der sikkert. Men jeg har da en LK Opus PIR på et 3mA modul, da det var det eneste hvor jeg havde ledige indgange og det fungerer da udmærket. :) Men generelt anvender jeg da også 24mA til tryk og PIR og 3mA til Alarm ting. Der står vist også i beskrivelserne til de forskellige produkter hvilke moduler der anbefales.

Link til kommentar
Del på andre sites

Blå ???? :huh: :dry: :blink: Nej det er jo ikke fordi modulet skal strømforsyne PIR´n, og når den aktiveres giver den jo en "kortslutning" og det kan de jo begge registrere. De PIR som der er omtalt IKKE må tilsluttes 3mA modelet er den rigtige udvendige Opus 73, og så en gammel udgået Fuga. Den jeg har tilsluttet er en alm. 507N0304

Link til kommentar
Del på andre sites

Det var så forklaringen på hvorfor lige netop den PIR SKAL tilsluttes et 24mA modul. Men hvorfor en alm. PIR IKKE må tilsluttes et 3mA modul mangler vi stadig en god forklaring på. Man kan forstiller sig det er fordi de også gerne vil trække 24mA når den er aktiv og det kan et 3mA modul selvfølgelig ikke levere. Men modulet vil jo stadig registrere at udgangen er "kortsluttet" hvis der løber 3mA

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis man kikke i "vejlidningen" for de PIR sensor der skal forsyndes så anbefales det at de monteres med 24/3mA24/24mA bruges til NO som f.eks tryk af de skulle være mindre følsomme overfor prelJeg tror at modulerne er ens men pull up modstander er forskellig24/24mA er 1kohm24/3mA er 8Kohm

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok