Hop til indhold

IHC Wireless lysdæmper og halogen 230v


MrBech
 Share

Recommended Posts

HejSpørgsmål 1:Kan LK IHC Wireless LK FUGA Kombi lysdæmper 250 W UNI ikke bruges sammen med halogen pærer 230v?Fra LK:Lysdæmperen er universal og kan dæmpe glødelamper, dæmpbare lavenergipærer og både jernkerne-og elektroniske transformere, dog ikke samtidig. Lysdæmperen er IKKE beregnet til andre belastningstyper.Spørgsmål 2:Hvor køber man dæmpbare lavenergipærerKan kun finde denne men det er ikke for private.http://www.gnbelysning.dk/product.asp?product=1663⊂=0&page=1/Jan

Link til kommentar
Del på andre sites

Tjaa, nu har vi en kunde som har 230V halogen i hele huset, der er IHC dimmer foran alle sammen, men det er dog ikke wireless... Det har kørt i snart 2 år, og vi har kun skiftet 1 ud af de 156 lysdæmpere.Jeg har selv 3 stk 230V halogener der kører på en wireless dimmer, men har ingen problemer der. Det har virket i 2 måneder, men ved jo så ikke om det fortsætter sådan.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jakob Bruun skrev:

Tjaa, nu har vi en kunde som har 230V halogen i hele huset, der er IHC dimmer foran alle sammen, men det er dog ikke wireless... Det har kørt i snart 2 år, og vi har kun skiftet 1 ud af de 156 lysdæmpere.Jeg har selv 3 stk 230V halogener der kører på en wireless dimmer, men har ingen problemer der. Det har virket i 2 måneder, men ved jo så ikke om det fortsætter sådan.
der er flere lysdæmpere der ikke kan, LK indrømmer det også, unotech siger at det kan være et problem.alle fuga lysdæmpere ( nye ) kan ikke.
Link til kommentar
Del på andre sites

DennisS skrev:

Jeg har også prøvet en lavenergipære med en UNI400 dimmer - det duer heller ikke, den blinker også - så den røg retur!Det varer nok nogle genrationers udvikling inden det duer!
har fået af vide af osram at de har fået en energispare pære der kan dæmpes, men intet nyt om GU10
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 8 months later...
  • 3 weeks later...

meget mystisk det du skriver der med GU10 skulle være noget andet, men jeg har et andet indlæg om GU10 diode lys der også har problemer med dimmer, det er ikke fordi lyseet blinker men dimmeren reagerer langsomt ca 7 sekunder's forsinkelse ved scenarie programmering, men virker fint ved direkte sryrring.nå sikke da noget L... at der ikke er sryr på det.jeg vil så sige at jeg har haft en løsning gemmen længere tid på normale halogen GU10 dimmet af en wireless uden problemer,men igen der var mange lamper på-der har jeg oplevet problemer hvis der ikke er nok modstand eg en eller to små halogenGlemte lige at skrive at mine GU10 LED pærer er fuld dæmpbare, men jeg skal ha min 4 på ( 16W) før det hele ikke blinker, men jeg har 8 sat på lige nu og der er ingen problemer. MEn jeg har lige talt med en kunde i dag der har 9 af samme led GU10 som jeg har leveret men sat til en ny touchUNI dimmer og der blinker det hele, så det virker som om at det er Wireless dimmeren der er den bedste til dette job med at dimme GU10 løsninger. /Ulrik

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok