Hop til indhold
  • 0

1.4.03.b ændring af KIP med timer


Flemming Thomsen
 Share

Spørgsmål

14 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Ja det er netop det fb. 1.4.02 gør. Forskellen er at fb. 1.4.03 starter en timer ved kip. Det gør fb. 1.4.02 ikke.Der er timmer på PIR på begge FB.Alternativ kan være den alm. fb. 1.1.01 hvor du fører tryk til "kip" indgang og PIR til "Tænd med timer".Ellers må du prøve at beskrive i tekst hvad du vil have dit tryk til og hvad din PIR skal, i de forskellige situationer. Så må vi se om ikke vi kan "oversætte" det ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hvis det er fordi du altid vil have PIR til at tænde og der kun kan slukkes igen manuelt skal du bare bruge 1.4.02 og koble dit tryk på "Sluk" og PIR på "Tænd". Hvis du også vil kunne tænde fra dit tryk kobler du det på "KIP", PIR skal stadig på "Tænd"I begge løsninger er der ingen timer udløb på PIR aktiveringen.Hvis det ønskes kobler du bare PIR til den rigtige "PIR" indgang, og sætter timeren.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Prøver lige om jeg kan forklare det lidt bedre.Normalt skal lys tænde når skumringsrelæ er on og der er bevægelse ved pir, men når der så kommer gæster skal jeg kunne tænde lys og det skal være tændt til jeg slukker det igen, derefter skal pir igen virke.Men som det er nu så slukker lys tændt på kip efter timer udløb,så vil bare have fjernet timer på kip.Håber jeg fik forklaret det lidt bedre

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

OK. Her er blokken bare uden timer på KIP trykket.Bemærk at hvis PIR aktiveres imens der er tændt manuelt vil den gå ind og aktivere timeren "PIR -Tænd timer" og derved slukke efter udløb. [file name=flth1968.vis size=27289]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/flth1968.vis[/file]

flth1968.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Næ, jeg kender ikke andet på tryk den LK manualen, som lige er blevet revideret her i foråret.LK afholder selv kurser:http://www.lk.dk/Lauritz+Knudsen/professionel/uddannelse/alle-kurser.page?Der er nok kun den slagne vej med prøv, prøv, prøv og prøv igen til man får erfaringen. Jeg startede for et år siden da vi skulle til at bygge hus og jeg selv ville stå for IHC´n. Så hvis man har mod/lyst kan man jo bare starte med at lege med de eksisterende fb. Åben dem og se hvordan programeringen er lavet. Der er ofte noget der kan genbruges. Men hvis man virkelig vil kan man da godt starte helt forfra med at programere sine egne fb.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok