Hop til indhold
  • 0

Post-melder


michael3006
 Share

Spørgsmål

HejJeg har prøvet at modifiserer et wireless 2 tryk til at virke som postmelder til vores postkasse. Jeg har sat en tynd ledning med en vippekontakt, til lågen over sprækken. Og en mikroswitch der resetter når vi henter posten.Da jeg gerne vil "trykket" siddende inde i postkassen kniber det med rækkevidden på signalet.Er der nogen det ved, om man kan f.eks lodde en ledning på trykket et eller andet sted, som så virker som antenne, og derved forlænge rækkevidden. Jeg gider sgut grave en ledning ned ;) Michael

Link til kommentar
Del på andre sites

10 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Antennen er vist det område med den runde Ø på billedet i dette indlæg:http://www.ihc-user.dk/forum/34-kob-salg-og-bytte/10211-postkasse-med-induktiv-aftaster-mu-fb-til-ihc?limit=10&start=10#10318men ellers hvad med bare at montere trykket i en plast samledåse bag på eller neden under postkassen. Og så lige spray male den i samme farve som postkassen. Så er der ingen der ligger mærke til den.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej LarsDet med udvendig montering ville selvfølgelig hjælpe, men da den står frit, og hendes velærværdighed naturligvis har valgt en dyr designer-sag, går det selvfølgelig ikke. Det "Ø" du skriver, havde jeg også lidt mistanke til. Men hvor skal ledningen sidde? I midten eller yderst. Eller måske begge steder.Jeg prøver i weekenden at eksperimentere lidt.Tak for Watt-blokken. Har en ide til udbygning af den, hvis du er frisk. Vender tilbage.Michael

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Lars.Den er sikkert glimrene, men nu er der ofret en formue i moduler, og dimmerer og wirelss-det-ene og wirelesss-det-andet. Så skal det satmer også komme til at virke med noget LK-hejs ;) ;) Prøvede i weekenden med et par stumper ledning i "Ø´et" som en slags antenne uden det blev meget bedrer af den grund. Satte controllerens antenne højere, hvilket hjalp lidt på signalstyrken.Problemet er faktisk ikke at registrere om der er kommet post. Det går faktisk helt fint. Det er mere reset-signalet fra mikroswitchen i den store låge, der ikke kommer ind, sådan så blokken(4.2.02 Post i postkasse) holder op med at blinke. Nu prøver jeg at bytte om på vippekontakten og mikroswitcen på det wireless 2 tryk. Selv om jeg ikke kan se det skulle gøre nogen forskel. Men noget skal jo prøves.Michael

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej alleLige for at følge op på mit "postmelder system". Løsningen var som mange ting, såre simpel. Det wireless 2-tryk, kan ikke håndterer begge tryk er aktiveret samtidig. På min postkasse skal jeg åbne klappen får kunne åbne den store låge. Dvs når klappen bliver åbnet, aktiveres 1 tast (Post er kommet)og derefter den store låges mikroswitch, 2 tast (Reset post). Dermed er begge tryk on samtidig og det gør at 2 tast(reset post) ikke bliver fyret af. Løsningen er enten 2 wireless 2-tryk eller at bruge 2 små mikroswitche. Den ene afbryde for vippekontakten, som er on, når den store låge åbnes lidt. Og den anden giver signalet (Reset post) på tast 2 når den er helt åben. Og vupti og så er den klaret. Så spare jeg da et ekstra wireless tryk.Michael

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok