Hop til indhold
  • 0

kort/langt tryk


Mogens Lunde
 Share

Spørgsmål

Lige et hurtigt principielt spm: Hvis man skal lave et langt og et kort tryk for en indgang med aktivering af forskellige lampesteder, laves dette så som 2 separate funktionsblokke? Der er jo ikke en udgang for eks. kort tryk, og en anden for langt tryk i samme funktionsblok, eller...?Og: I den gamle TermIHC var der en smart funktion hvor man kunne se indgangsnummeret når man aktiverede en tangent og den udgang der blev tændt. Det kan man så vidt jeg kan se ikke i ServiceView, idet man kun ser værdier for de programdefinerede indgange/udgange. Der er to tangenter hvor jeg ikke fik noteret indgangsnumrene ned da jeg dokumenterede den gamle installation.

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Sejsing skrev:

Lige et hurtigt principielt spm: Hvis man skal lave et langt og et kort tryk for en indgang med aktivering af forskellige lampesteder, laves dette så som 2 separate funktionsblokke? Der er jo ikke en udgang for eks. kort tryk, og en anden for langt tryk i samme funktionsblok, eller...?
Jo, 4.1.15. Kort-lang tryk
Og: I den gamle TermIHC var der en smart funktion hvor man kunne se indgangsnummeret når man aktiverede en tangent og den udgang der blev tændt. Det kan man så vidt jeg kan se ikke i ServiceView, idet man kun ser værdier for de programdefinerede indgange/udgange. Der er to tangenter hvor jeg ikke fik noteret indgangsnumrene ned da jeg dokumenterede den gamle installation.
LK har et test program på deres hjemmeside. Indlæs det og du kan se hvilke ind/udgange der bliver aktiveret.HUSK EN BACKUP INDEN DU BEGYNDER AT LEGE/TESTE :pinch:
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tak Lars. 4.1.15 havde jeg overset i "junglen". Det er vist lige den jeg mangler.Hvis jeg prøver at overføre testprogrammet til controlleren, har jeg så ikke ret i at alle indgange/udgange går i dørken, og at jeg derfor skal sikre mig strøm udenom IHC'en til PC, routere, switches etc.? Herefter kan jeg vel så blot uploade back-up'en og være "back in business"?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Sejsing skrev:

Tak Lars. 4.1.15 havde jeg overset i "junglen". Det er vist lige den jeg mangler.Hvis jeg prøver at overføre testprogrammet til controlleren, har jeg så ikke ret i at alle indgange/udgange går i dørken, og at jeg derfor skal sikre mig strøm udenom IHC'en til PC, routere, switches etc.?
Korrekt.
Herefter kan jeg vel så blot uploade back-up'en og være "back in business"?
Yes sir. :woohoo:
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ved ikke om nogen læser tråden, men prøver lige.

 

Jeg simulere nogle tryk med kort og lang med den tænder kun lang udgang??

 

Hvis det er fb 4.1.15 du bruger, har LK valgt at lave en utrolig kort puls på 50ms, så det er langt fra hver gang, at man kan se det i fb at kort udgang går ON/OFF.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok