Hop til indhold

Hvad mener ind slukalt kan ihc??


Recommended Posts

Læs/skim indlægene her i forummet og du vil få et indtryk af hvad folk roder med og hvad det kan bruges til. f.eks.http://www.ihc-user.dk/index.php?option=com_kunena&Itemid=34&func=view&catid=12&id=12093Mine personlige råd er:Sørg for at få nok kabling (både styre/signal og kraft/230V) frem alle de steder du overhodet har råd til ;) Det er ikke sikker du umiddelbart kan eftermontere et signalkabel til en elektronisk dørlås eller strøm til en markise uden problemer.PIR i alle rumWireless dæmper i alle lampeudtag. (Det er billigere end alm. udtag+Dimmer+½ outputmodul og de kan mere)Nå ja og så selvfølgelig få Controlleren med viewer.

Link til kommentar
Del på andre sites

LK har forøvrigt masser af info, manualer og online kurser og katalog på deres hjemmeside under fanen Professionel:http://www.lk.dk/Lauritz+Knudsen/professionel/professionel-forside.page?De kan kraftigt anbefales at læse manualer, hjælpefiler og tage Online kurserne. Og nej man kan/bør ikke anvende alm. kat. 6 kabel. Det kan godt være du kan bruge det til data, men ikke tv. Det er kun godkendt til 250mz. Kat. 6A kabel er til 500mmhz og det er stadig ikke godt nok. Det samme med kat. 7 kabel. Det er lige på grænsen med 800mhz og vil formentlig virke i de fleste tilfælde. IHC-NET og IHC-NET Basic er begge godkendt til frekvenser over de maksimale 865mhz som TV anvender.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er selv igang med at installere IHC control og jeg vil bruge det til det hele. bla. skippe mine strømspare skinner og lade ihcén tænde og slukke for mit tilbehør til PC og TVjeg har bla. elevations senge som jeg tager signalet fra og køre ind gemmen en række relæer som styres af et 24V output modul så selve 230v til sengerammen også tændes og slukkes og derved spare strøm.ved at vælge ihc mener jeg men skal tænke på simpelthen alt hvad man kunne havde lyst/forestille sig at styre, og så bygge det med ind. vær kreativ :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har lavet et par simple ting med mit udendørs lys, som jeg er rimelig glad for.Udendørs lyset slukker selv efter 2 timer, så man ikke risikerer at man tænder det ved en fejl, og ikke opdager det. Om sommeren ville der måske kunne gå flere dage inden man opdager at det er tændt.Når jeg trykker på sluk alt i bryggerset, tænden den automatisk udendørs lyset i 2 minutter, hvorefter det slukker igen, så kan jeg lettere finde nøglehullet og bilen.Begge dele rimelig simple ting.Derudover, når jeg tænder lyset i badeværelset om morgenen, tænder den på 20 % og skruer gradvist op til 100 % over de næste 15 minutter. Dette sker kun hvis lyset tændes mellem kl 02 og 07, resten af tiden tænder det normalt. yderst behagelig måde at "vågne op" på, men kræver man har wireless dæmpere.Der ud over har jeg "stå op lys" og "kom hjem lys" som er nogle specielle knapper man kan trykke på der tænder udvalgte lamper på ønskede niveauer.Sidst men ikke mindst har jeg en temmelig avanceret form for hjemmesimulering, der samtidig er koblet på bevægelses sensorer på forsiden og bagsiden af huset, hvis disse sensorer aktiveres, sker der yderligere "bevægelse" inde i huset.

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok