Hop til indhold
  • 0

Udvendig bevægelsessensor tænde ALLE lys?


prebsi
 Share

Spørgsmål

Jeg har IHC visual 1.32. Sat op af teknikere da vi byggede huset. Har dog selv omprogrammeret en del.Der blev dengang sat udvendige følere op - I ved, udvendigt lys tænder når sensorerne bliver aktiveret om aftenen, afslører uønskede personer. MEN - ikke alt udvendigt lys tændes.. 3 lamper på en terrasse er ikke med.Så spørgsmålet er, hvordan får jeg de manglende lamper med? De ER tilknyttet IHC anlægget - har altså et udgangsnummer, og jeg kan tænde og slukke via tryk på bestemte indgange, som med resten af ihc delene.Jeg kan bare ikke se at sensorerne har et bestemt "nummer" i programmeringen - for så var det jo nemt nok, hvis de simpelthen havde eget indgangsnummer. Det gælder også de lamper, som på nuværende tidspunkt rent faktisk ER tilknyttet sensorerne. Jeg kan ikke se dem i programmeringen.Men hvordan er de så tilknyttet, og hvordan får jeg alle lamper med?

Link til kommentar
Del på andre sites

10 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej psHvad jeg kan se er der ikke nogle uvd. sensor der er indsat i programmet så det kunne godt tyde på at sensor køre for sig selv og ikke er med i programmet. Det vil sige at du kan overstyre sensor/Lamper fra IHC, men den ledning der kommer strøm på når sensorene bliver aktiveret går ikke ind på et inputmodul men direkte til lampen og tænder den.Er sensorene 230V.? For hvad jeg kan se har du kun 24V inputmoduler. Du kan gøre tre ting.1. Tag og sæt ledningerne fra udgang 4.05 (Udvendig nederste terrasse) over på udgang 1.05 (Udvendigt minus terrasse). Og trække linkene fra 4.05 op på 1.05.Det vil dog betyde at når du trykker f.eks. at tænde lyset på terrassen tænder du også alt det andet udvendige lys.Men når Sensoren tænder vil alt udvendig lys tænde.((( DU SKAL DOG VÆRE SIKKER PÅ AT LAMPERNE HAR DEN SAMME NUL/GRUPPE )))(Hvis de ikke har det skal du sætte en kontakter ind)2. Du kan købe et 230V inputmodul og ligge en lus fra udgang 1.05 hen til inputmodulet. Lav et program der holder øje med om inputmodulet går ON uden der er trykket på nogle tryk til lyset, derved ved du at det er sensoren der er gået ON og at den også skal tænde for lamperne på terrassen.3. Køb et 230V inputmodul og tag sensor ledningerne fra på lamperne og køre ledningen direkte ind på inputmodulet.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok