Hop til indhold
  • 0

Kamstrup 382 - S0 udgang ?


Sten
 Share

Spørgsmål

Davs DudesJeg har anskaffet mig en Kamstrup 382 med S0 udgang, som jeg skulle bruge til at vise mit forbrug i sceneview. Jeg er stødt ind i problemet, at jeg ikke kan finde dokumentation for hvordan sådan en S0 udgang fungerer ??Jeg havde en idé om at det var en elektronisk relæ, der gav et vist antal impulser pr kWh, men sådan skulle det ikke være, som jeg kan måle ??Nogen der kan forklare hvordan S0 udgangen fungerer ?

Link til kommentar
Del på andre sites

24 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej igen.Det står i den samme fil.S0-forsyning Sender 24 V via en 2-leder ogpulser, ved at spændingen trækkestil 0 V ved hver puls.1 puls er 1 Wh.Som jeg læser dette skal du gøre således:Du skal bruge en hjælpekontaktor.Forbind fra S0: 20+ til A1 på kontaktor.Forbind fra S0: 21- til A2 på kontaktor.Forbind herefter klemme 11 og 14 op til dit ihc inputkort.Hjælper det?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det var umiddelbart også min idé at bruge et lille elektronisk relæ.Men der står yderligere:Den maksimale spænding, der må tilsluttes S0-udgangen, er max. 27 volt DC (ved 1 kΩ), og den maksimale strøm, der må trækkes gennem udgangen, er 27 mA.Når jeg måler på S0-udgangen er der ingen spænding, så jeg gårudfra at spændingen (24V) kan tages fra PS´en til IHC

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ja, jeg tror faktisk at du har ret.Det er ikke særlig godt beskrevet...Jeg har fundet en anden side hvor de skriver dette:Parallelt med S0-dioden udsendes S0-impulser.Impulsudgangen er galvanisk adskilt fra målekredsløbet.Der udsendes 1000 impulser per kWh med en nominelimpulstid på 30 ms.MVH Jannickrøv at bippe udgangen med din måler. Den burde give lyd for hver impuls

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har nu prøvet følgende:24V DC -> S0-S0+ -> A1 (På relæ)A2 (På relæ) -> 0V DCRelæet er på denne måde trukket hele tiden, men falder ikke fra, men kan det igen være fordi at pulstiden (0V) kun er 30ms, så relæet slet ikke når at opfange dette ==

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

HejI behøver ikke noget relæ......!Tag "0 Volt" fra input-modul og monter den i den ene S0 udgang, og så retur fra den anden S0 udgang til den indgang i input-modul du vil bruge...!Virker det ikke, så byt om på ledningerne. Der sker ikke noget ved det.Det er vigtigt at have den sidste nye firmware. Ellers kan controlleren ikke følge med.Michael

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hey DudesDet har jeg prøvet, men stadig uden resultat....Dog har jeg ikke opgraderet fra 2,6 til 2,7, da den fucker-op ved firmware opgradering, hvor den skal genstarte controlleren...Jeg får ingen pulser ind overhovedet på indgangsmodulet, og har tjekket med en lus at det hele virker, hvilket det skulle gøre.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

jeg har prøvet at trigge indgangen manuelt (med en hurtig lus), og det fungerer fantastisk, så ikke der problemet er...Har ligeledes tjekket for løse/dårlige forbindelser.Har også prøvet at bytte S0- og S0+, men uden held..Min kabling er som følger pt.0v (indgangsmodul) -> S0-s0+ - 3.1 (indgangsmodul)Jeg kunne mistænke det for at pulstiden på 30ms er for hurtig til IHC, dog ønsker jeg at høre fra andre som bruger Kamstrup 382 (Til DIN skinne)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok