Hop til indhold

Visility DashBoard lille film fremvisning


Mikael l
 Share

Recommended Posts

Så skal jeg da være jer behjælpelig med prisen... wooping 9.999 kr. + moms!Så den på El og teknikmessen og ikke engang LK manden var voldsomt overbevist om funktionen kontra pris...Til den pris forventer jeg sådanset at den hopper op på væggen og monterer sig selv:-)Men en fed funktion er at man kan få webcam(overvågning) ind over skærmen!, det kunne være blæret at have hængende i entreen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Tjaa det kunne man jo nok godt, bortset fra du skal finde en der kan bygges ind i væggen, den du linker til tror jeg ikke kan da den ser ud til at have lufthuller bagpå...Man kan jo også godt sige at det eneste man får for de 10 kilo er en skærm i væggen der er en brugerflade der henter info fra sceneview... da det ikke ser ud til den kan bruges til andet end IHC'en

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Tja, det ville være fedt hvis LK lavede en app til iPad'en. Det er nok kun et spørgsmål om tid før der kommer indbygningskit eller vægmonteringskit til den fra 3. part. Jeg så der var er stort amerikansk selskab der havde en app klar til iPad inden den kunne købes hvor man kunne styre sit ventilationsanlæg, lys, vinduer etc.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kan da godt se at 12.500 kr er mange penge, efter min mening også for mange, men jeg kan da også se nogle seriøse fordele.1. Man kan se hvem som ringer på døren, hvis man har et kamera monteret derude - Rimeligt smart i disse hjemmerøveri tider.2. Man kan se hvor der er lys henne i huset.3. IHC for bedre WAF (wife approval factor), og det virker mere overskueligt end et program på pc'en.4. Skal man have en pc'er og en touch skærm bliver det hurtigt dyrt, og man kan ikke holde det lave standby forbrug.Jeg ville nok ikke selv give 12.500 kr for den, men når man bygger et hus til et par millioner så er 12.500 kr ikke alverden...

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Jeg har talt med dem fra Visility, og jeg fik oplyst en pris på 9000 inkl. moms.Forskellen, udover den er dyr, så bruger den kun 6W i brug, og 3W i standby. Skal forsynes fra et IHC 24V output, hvilket sikkert kan bruges på mange sjove måder.En shuttle PC, MiniPC eller hvad man nu kan finde på, spiser betydelig mere strøm end ovenstående.Mener også den kan hente trafikinfo, logge på vejkameraer, hente vejret og intigrerer det i dit IHC overblik... den er smart, men dyr... og jeg er igang med at overtale mig selv.Martin

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, en almindelig pc som de små shuttle, eller barebone ville være dyre i drift, men dem kan man så alt med som en normal PC ville kunne.. F.eks styre sit Sonos musik anlæg, køre mediacenter osv. B) Synes den er for dyr til de begrænset muligheder den umidelbart har. Ved godt man kan få den til at styre noget audio også, men nok ikke lige den billigste løsning de har med der ;) Håber den kommer væsentligt ned i pris, for fed, det er den helt sikkert :) Shorty

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja fed er den. Og var prisen til at forstå, ville den sikkert være at finde i køkkenet, første sal og ude i garagen. Mon ikke den falder en del i pris! Jeg har også været ude i noget med en pc og en touchscreen, men denne kan det jeg skal bruge og samlet på en lækker måde. Kan godt lide det, at man kan integrerer den i IHC systemet, f.eks at slukke når man forlader huset, og tænder op igen, når man melder sin ankomst. Er sikker på at opstarts tiderne er betydelig hurtigere end en pc løsning.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, det kan du have ret i, den skal slukke om natten og når man er ude... men det ville jo være ret nemt at lave på en pc (vil jeg tro), bare 2 udgange fra et 24 V udgangsmodul, og et par relæer i PCén... den skal jo bare have en puls på tænd/sluk knappen, så slukker den windows ned stille og roligt, og igen når den tænder en lille puls... kan nok en da laves med en enkelt med en udgang og et relæ vil jeg tror... B) Og skærmen er jo nem nok... 230V udgangsmodul, så er den jo hjemme... :) Har ikke kigget så meget på det endnu, bare en tanke jeg har gået og puslet med..Med hensyn til startup tid, så har du helt sikkert ret... men jeg ved ihvertfald, at inden jeg kommer ind ad døren og får tøjet af, og kommer op i stuen og finder det nødvendigt at høre musik eller gå amok på min wiever, så er win7 sikkert startet op ;) Men du har ret, den er fed... har den egentlig multitouch!?!?Eller er der ikke noget at bruge det til i den!?!?Shorty :P

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, har godt kigget på de Shuttle... har dog et par savn på den... opløsningen er ikke den bedste, og det er ingen udgang til ekstern skærm, såsom HDMI til din fladskærm. Du ved, så den kan fungere som mediecenter uden at belaste netværket.. B) Men ellers var det noget jeg også rigtig godt kunne overveje, for der ville være råd til at have dem både i køkken og begge stuer, samt entré hvis man skulle gå helt amok :cheer: :P Shorty

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja det var nu også mest ment til at hænge i køkkenet/entreen som kontrol skærm til IHC, checke mails, se vejret og lign. som på Visility, ikke som mediecenter. Men når nu der er en PC som burde kunne det, er det da ærgelig at den måske ikke har HDMI udgang - kun VGA.Men på den anden side at have en 15" touch skærm/PC hængende ved siden af en "storskærm" er nok ikke den rigtige løsning.Så hellere en af de små der kan gemmes bag ved den store skærm og som har HDMI udgang.Har for øvrigt selv en hacked Apple TV B) og en MAC mini (med Windovs! :whistle: )i stuen som mediecenter/afspiller.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er i dialog med Visility, og vil prøve at tage forbi deres hovedsæde og få en demo af deres Board i nærmeste fremtid for at se hvad det kan, eller dvs. de, for der er 2. en DB1 og en DBPro og af hvad jeg kan forstå kan Pro udgaven understøtte 3 controllere. Har en ide om at man kan se alle 3 samtidig på skærmen, men det finder jeg ud af.de koster henholdsvis -DB1 9900 dkr.DBPro 12990 dkr.Håber jeg bliver overrasket for har selv en Touch PC som jeg ellers ville bruge.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Ud over at kunne betjene wieveren kan man styre audio udstyr fra Rossound. Audio udstyret kan styres via wireless eller trådført tryk,da ihc funktioner og audio funktioner "bindes sammen" i panelet.Man kan se billeder fra web-cam's. Starte optagelser ved hændelser på IHC'en, feks. ved Pir-detektering, ringetryk mm. Panelet kan håndtere flere controllere samtidigt, godt til større installationer. Desuden er det let at indbygge. kræver kun 25mm i dybtenSå i et nybyggeri hvor der ikke bliver sparet på køkken, bad, teknik mm. er det vel ikke dyrt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jo jo, det er da rigtigt at det ikke betyder meget ud af så stort et projekt. Men nu bygger jeg kun om, ikke nyt...Og ja, det kan da styre Rossound anlæg, men shit, det er jo helle rikke ligefrem billigt... start priser pr. zone er 4000 - 8000 kr. det er over 50.000,00 kr. hjemme hos mig, fame mange penge i min verden... :cheer: Men fed, det er den... mangler dog noget windows funktioner, eller lign. i min verden, så basale ting som internet osv. kunne virke på den også.. B)

Link til kommentar
Del på andre sites

lars-jacobsen skrev:

Shortykiller skrev:
Men fed, det er den... mangler dog noget windows funktioner, eller lign. i min verden, så basale ting som internet osv. kunne virke på den også.. B)
Hvad med: http://www.electronichousekeeper.com/
Eeeej, jeg ender nok ud i en mini pc med en multitouch skærm fra dell eller samsung istedet for B) Vidste slet ikke de der housekeeper kunne gå på nettet!?!
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok