Hop til indhold
  • 0

IHC sammen med LOCKON alarm???


Per Svarre
 Share

Spørgsmål

Hej alt vidende forumEr der en af jer der har erfaringer eller viden om hvordan man kan få en LOCKON alarm til at virke sammen med IHC?Jeg er godt klar over der ikke umiddelbart er en ind/udgang på alarmen man kan trække over i sit input eller output modul. Men måske man i det mindste kunne få LOCKON alarmen til at trække alarmfunktionsblokken på IHC så man kunne udnytte de muligheder den har. Der eksistere en tænd/sluk enhed i LOCKON sortimentet, den kunne måske bruges til at trække et relæ?? Men hvad er kraven for at det vil virke?MVHPer

Link til kommentar
Del på andre sites

3 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Ingen erfaringer, men hvis alarmen har et (eller flere) udgangsrelæ´r eller kontakter, kan de kobles til et IHC indgangsmodul. Derved kan du få overført "signalet" til IHC og så selv programere hvad der skal ske.Der er ingen forskel på om det er en alarm, vandniveau, røgsensor, PIR sensor eller måske en postkasse melde kontakt.Men bliver det der Lockon ikke lidt dyrt i længden hvis det bare skal udbygges en lille smule ?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Den har ikke som udgangspunkt nogle "udgange" , ikke fortråede i hvert tilfælde. Men den har en tænd/sluk enhed der vil kunne give 220v hvis alarmen går...Dyrt? måske hvis du kigger over mange år, men den har også nogle egenskaber som en "stand alone" alarm ikke har. Den er billig i anskaffelse og den månedlige ydelse er ca 120,- men så bliver din installation også overvåget for funktionering. Jeg har været fristet af at købe IHC alarm (jeg mangler ikke meget for at være der, jag har tuder og PIR (ikke alarm PIR)) men jeg har også en kat og jeg gider ærlig talt ikke trække flere ledninger :P Lockon alarmen kan også sende e-mails, måske det var en mulighed!!? jeg har viewer (hvis det gør en forskel).Per

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Man behøver jo heller ikke have hele huset kablet med skalsikring, for at buge alarmdelen i IHC. Hvis du har PIR samt lydgiver kan du jo bare tilføje en/flere alarm fb til IHC´n med det du har og vupti så har du et alarmsystem.Specielt hvis du har den nye controller med viewer, som kan sende email hvis der sker noget. Du kan "konvertere" email til SMS hvis man foretrækker det.Jeg kan godt se det smarte i at man kan lave noget af det trådløst og tilføje funktioner uden at skulle kable. Jeg savner også en trådløs PIR til IHC til "eftermontage" de steder hvor man glemte/sparrede kablingen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok