Hop til indhold
  • 0

konvertering af I/O fra term IHC til Visual 2


mn30
 Share

Spørgsmål

Jeg er ved at forberede en udskiftning af en TermIHC controller til en Visual 2.Jeg har tænkt mig at flytte ledningerne direkte over så datalinie 1 flyttes til datalinie 1 på den nye controller osv.På den måde håber jeg at kunne bruge min gamle dokumentation til den programmering jeg er ved at lave lige nu.SPØRGSMÅLET er nu: Hvordan kan jeg se på mine ind og udgangs-numre fra TermIHC hvilke data linier de kommer ind på controlleren?I Visual 2 skal jeg også sige hvilken dataindgang de kommer ind på!Kan jeg være sikker på at indgang 1-8 & 11-18 ligger på data-input nr. 1 ?Indgang 21-28 & 31-38 på data-input nr. 2 ?OG Output linie 1 = 1-82 = 11-183 = 21-28 ?o.s.v. ???Hvad er den bedste fremgangsmåde/rækkefølge at gøre tingene i når jeg vil forberede så meget som muligt inden skiftet af controller altså også konfigurationen (hvis jeg ikke risikere at skulle lave den helt forfra efter installation)?

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Tak for svaret, så håber jeg bare at jeg kan finde ud af den sidste del med oprettelse af IP adresse og styring via internettet:-)Det kan jeg vist først sætte op når controlleren er monteret sådan som jeg har forstået det?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Blot til orientering så behøver man en ikke fast Offentlig IP adresse fra sin Internet udbyder for at få det til at virke.Heller ikke for at køre mail, web, CS eller andre services.De fleste har jo i forvejen en router som (altid) er på og så skifter IP´n ikke. Så spar du bare de 30,-/md. eller hvad det nu koster.Hvis så IP skifter af en eller anden grund, så retter man den bare (i F.eks. DNS) Der findes jo også servicen DynDNS som kan klare det automatisk for en hvis man vil. mht opsætning så søg lidt her i forummet da spørgsmålet har været oppe før. Læs evt. den nye manual/vejledning fra LK da det også er ret godt beskrevet heri.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg må indrømme at jeg også troede at jeg var nød til at få mig en fast IP adresse for altid at kunne styrer IHC systemet via den viewer der sidder i controlleren.Anlægget sidder i mit hus i Danmark og jeg skal styrer det via internettet fra Norge så jeg skal være sikker på at det virker hele tiden, fordi det er voldsomt dyrt at rejse hjem bare for at ændre en IP adresse!Jeg har tidligere administreret et alarmsystem som kunne kontrolleres remote via internettet og lige pludselig skiftede IP adressen og så virkede det ikke før at jeg havde bestilt en fast IP.Kan du fortælle noget mere om DynDNS?Er det et program der sørger for at der altid er kontakt til IHC controlleren via internettet selv om jeg får en ny IP adresse (hvis det er en dynamisk IP jeg har)?Har jeg forstået det ret kan jeg også omprogrammere det via internettet(når først jeg har fået det op at kører/konfigureret), er det korrekt?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ja DynDNS er er service der automatisk opdaterer/vedligeholder dine "domæne" oplysninger med din IP adresse.Der findes flere udbydere af tjenesten, bl.a. en dansk, og en international(engelsk).Jeg har aldrig selv brugt tjenesten da jeg ikke har haft behov herfor. Jeg har altid boet i samme hus som min server :laugh: og har derfor nemt kunne opdatere IP hvis den skiftede. Det har den kun gjort 1 (een) gang uopfordret på snart 10 år ! Selvfølgelig kan den skifte i fbm ændringer/flytning/opdatering og lign. Kik lidt på deres hjemmesider det er meget nemt. Jeg har bla. lige lavet på mit eget på både den danske og den engelske på 10 min.Du vælger dit eget "domæne" og laver en konto. I første omgang sættes IP manuelt (den finder automatisk den der bliver brugt af browseren). (mit er "strammelse")strammelse.dyndns.orgstrammelse.dyndns.dkde peger begge på min off. IP som i min router er NAT´t videre til min IHC controller. jeg har også et rigtigt domæne (www.strammelse.dk) som pt er hostet ude i byen, men der er et link til min IHC/IP og så kan jeg altså også logge på ad denne vej. Men den bliver altså ikke ajourført/opdateret automatisk, hvis min udbyder ændre min IP.Hvis du har en TDC Boks eller anden router der kan opdatere/vedligeholde oplysningerne automatisk skal du bare indtaste dem og så kan du altid tilgå dine services (IHC) selvom IP skifter :) Hvis du ikke har en kompatibel router bliver du nødt til at installere en "client" på en PC eller lign. der så aoutomatisk kan opdatere/vedligeholde oplysnigerne. Der findes clienter til både Windows, Mac og Linux.Men kik på hjemmesiderne, det er MEGET nemt.Og når først du har sat IHC op til at kunne tilgåes fra Internettet er det ligesom at side ved siden af den. Der er i princippet ingen forskel om ledningen er forbundet direkte eller "forlænget" vha Internettet. Det eneste du ikke kan fra Internettet er ændre IHC Administrator oplysnignerne. Der skal du logge på lokalt/USB.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok