Hop til indhold
  • 0

Sluk alt funktion


mn30
 Share

Spørgsmål

Jeg er ved at forberede en udskiftning af en gammel term IHC controller til en ny Visual 2 med viewer.I den gamle kunne jeg lave grupper der så kunne styres tænd/sluk.Hvordan laver jeg en sluk alt funktion for hele huset?Skal jeg virkelig trække "links" med musen ud til samtlige lampesteder, stikkontakter og dioder der findes i hele huset?Eller hvad er den lette måde at gøre det på?

Link til kommentar
Del på andre sites

11 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

I princippet ja.For at gøre det lidt overskueligt, kan du lave en sluk alt blok i hver lokation, som så lokalt virker som sluk rum.Og så laves der en generel blok for sluk hus som så linkes til hver sluk alt blok. Jeg har vedhæftet et eksempel.Det er vidt forskellige måder man sætter programmerne op på i de 2 controllere, så lad være at spekulere så meget på hvordan du plejer at gøre tingene i TermIHC. [file name=Sluk_alt_eksempel.vis size=60444]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/Sluk_alt_eksempel.vis[/file]

Sluk_alt_eksempel.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Du kan for at spare lidt tid, bruge dette lille trick. For at kopiere det samme tryk/udgang på fb til flere indgange, gøres følgende:Højreklik på tryk/udgang fra FB og vælg kopier. Højreklik derefter på alle de relevante indgange og vælg indsæt.Jeg har kun prøvet det i visual ver. 2.7, så jeg ved ikke om det virker i tidligere versioner, men mon ikke. Det har i hvert fald sparet mig for en masse tid.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Version 2.7.96Jeg har nu fået lavet sluk alt funktionerne på den hårde måde.Nu mangler jeg "kun" hjemmesimuleringen.Jeg har ingen ide om hvordan det skal laves, derfor irritere det mig at jeg ikke kan komme til at se de udlagte eksempler her på siden.Jeg har windows 7, jeg ved ikke om det er årsagen til at jeg ikke kan kopiere eller gemme filen, så jeg kan åbne den i Visual:-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok