Hop til indhold

Microsoft .NET API/SDK


TGF Rules
 Share

Recommended Posts

HejsaSå har jeg opgraderet IHCOutput til nu at hente tekster til outputs fra Controlleren, således at man ikke længere ser 1.01, men derimod den tekst man har angivet i projektet.Login tager derfor lidt længere tid end den forrige version. Derudover er der vedhæftet 2 dll'er som selve exe-filen er afhængig af.Såfremt der opstår problemer, så send mig gerne projektfilen, så jeg kan finde ud af hvad der er galt.med venlig hilsen Kristian

IHCOutput 1.0.0.2.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej@: U2pia. Jeg har udpakket filerne og prøvet at indtaste ip og password men modtager en fejl... Har ikke et færdigt projekt uploadet i IHC'en endnu, så der er del løse ender i vis filen. Prøvede lige at uploade en simpel fil med en lampeudgang og et tryk og opsætte det hele osv.. Nu virker det :-) KanonGod weekend

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg arbejder professionelt med udvikling i c# og .Net.Jeg har en den lille controller uden viewer, Software version 2.7.132, Hardware v. 6.1.Tak til Kristian Poulsen for NIhc modulet, som jeg bruger til via netværksadgang at logge in på controllerene med. Jeg har detekteret 9 webservices: Authentication, Configuration, Controller, EmailController, Module, NotificationManager, ResourceInteraction, TimeManager og UserManager.Jeg arbejder på Adapters, som forenkler de brugen af webservices.Jeg kan læse status for de forsellige signaler og dovnloade projekt fra controller. Eks.: min metode GetProjectFromController() returnerer et XmlDocument med projektet.P.S. hvis du som amatør har knækket koden til download af projekt, behøver du ikke kalde dig amatør!Tillige har jeg lavet generel kode, som med en IHC-ReferenceId kan hente den specifikke information ud af XML projekt filen.Jeg har brugt "Charles Web Debugging Proxy" til at kigge i LK IHC Administrator/ServiceView/Visual over skulderen for at se hvilke web services der bruges og hvad der kaldes.Min plan er at lave en Windows Forms applikation, som viser status for udvalgte signaler. Samt lave en logger som konstant overvåger min IHC contoller for udvalgte input signaler. Min IHC har input fra varmepumpe og under-måler for varmepumpe. Så kan kortlægge køretider og forbrug.For mig ser det ud til at alle input signaler let kan aflæses og output signaler opdateres. Upload af projekt kan lade sig gøre, men gøres sikrest via LK IHC Visual.Det vil gøre det muligt at flytte intelligensen helt eller delvist ud af controllern.Jeg mangler at få de enkelte grundmoduler til at spille sammen og vil publicere min kode, når jeg er nået lidt længere.Erfaringsudveksling er velkommen.Villy Ib Jørgensen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej KristianJeg har lidt problemer med at kører den nye version af dit program hvad gør jeg galt. Jeg har lavet et screen dump af hvad der skerSkla med ligge dll filerne et specielt sted?MVHAnders[attachment=1267]problemer.doc[/attachment]
Hej Anders (som er logget på som Peter!?)For at tage det sidste først, så skal dll filerne blot ligge i den samme folder som selve exe filen.Jeg vil tro at problemet skyldes, at programmet ikke genkender projekfilen fra controlleren korrekt. Jeg har selv kun testet med mit eget lille projekt, og så det test projekt man kan hente fra LK. Derfor er der rig mulighed for at der kan være en projektfil opbygget på en måde som programmet ikke genkender.Hvis du sender mig din projekt fil (*.vis), så vil jeg gerne se om jeg kan finde ud af hvad der kan være galt.med venlig hilsen Kristian
Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Anders og Lars (og alle Jer andre...)Mange tak for Jeres input og filer, det gør det meget nemmere at fejlsøge.Så er der en IHCOutput version 1.0.0.3 til rådighed hvor ovennævnte problemer gerne skulle være rettet.Programmet understøtter stadig ikke wireless moduler, men det kommer - bare rolig.med venlig hilsen Kristian

IHCOutput 1.0.0.3.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

:( Hej Kristian, IHCOutput 1.0.0.3 brager lige på stedet.Se vedhæftede dump.Jeg kan se at du benytter "at NIhc.ControllerService.ControllerServiceService.getIHCProject()".Hos mig duer den ikke! Det kan skyldes at mit projekt er temmeligt stort 24.000+ linjer 2,5MB.Jeg benytter en anden strategi:* GetIHCProjectNumberOfSegments();* GetProjectInfo();Iterer over alle segmenter - hos mig 24.* GetIHCProjectSegment(index, projectInfo.projectMajorRevision, projectInfo.projectMinorRevision);* sæt alle segmenter sammen til et objekt.* konverter til tekst* indlæs tekst i XmlDokumentHINT GZipStream !.

Dump IHCOutput 1.0.0.3.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej VillyIbTak for hintet om at læse ind i flere segmenter. Fejlbeskeden du får er den samme som Anders også fik med den tidligere version.Årsagen til det var at XML'en havde en anden struktur end antaget, og derfor kommer fejlbeskeden 'Response is not well-formed XML.'. Det kan godt være at det har noget med størrelsen at gøre, men det tror jeg ikke helt.Hvis du sender mig din projektfil, så har jeg noget at arbejde ud fra.Jeg gør det at jeg benytter xsd.exe til at autogenerere en objektstruktur som jeg kan deserialisere XML'en ind i. Da jeg selv kun har et meget simpelt IHC projekt er det næsten selvskrevet at programmet vil fejle, når et mere avanceret IHC projekt forsøges indlæst.Så jo flere og jo mere avancerede input filer jeg kan få, desto mere robust kan jeg gøre min indlæsningsrutine.med venlig hilsen Kristian

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej LarsSå har jeg lavet en ny version 1.0.0.4, der virker fint med den projektfil (6.7 Mb) du sendte til mig.Nye features: - Understøttelse af wireless relæer (tror ikke det virker med dimmere) - Timeglas kommer frem mens der logges på og projekt indlæses (kan tage lang tid) - Messagebeeb når der er logget påmed venlig hilsen Kristian

IHCOutput 1.0.0.4.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

:( Testet 1.0.0.4, fejler precis samme sted som 1.0.0.3 ...at NIhc.ControllerService.ControllerServiceService.getIHCProject()...Når jeg benytter "Charles" (se tidligere indlæg) kan jeg se at ServiceView benytter segmenteret download, så den tror jeg mere på!P.S. i mit brojekt benyttes æøå i diverse tekster.Hvilket format kommer der ud af WSFile fra getIHCProject()? Skal det efterbehandles før det er læsbart?Vedhæftet mit projekt, indeholder hovedsageligt selvkomponerede units. Villy.

2010-10-13.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej VillyTak for din fil. Årsagen til fejlen skyldes at jeg ikke koder defensivt nok. Jeg havde ikke lige taget højde for, at der kunne være en group uden underliggende elementer indhold, som tilfældet med '(B3) Bryggers'Fejlen er nu rettet, og programmet benytter også GZipStream til at unzippe projektfilen (WSFile) fra controlleren.

IHCOutput 1.0.0.5.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

HejSidder lige på arbejde og ville prøve IHCOutput' date=' men det fejler : System.Exception: Login Failed Due To Connection RestrictionsKan fint logge på service view med browser, nogen ide til hvorfor programmet ikke kan? (uden firewall er prøvet)Hilsen Kim[/quote']Hej KimJeg har ikke nogen patentløsning på problemet, men det kan måske opstå hvis man prøver at opnå adgang med flere applikationer (Serviceview + IHCOutput) fra den samme PC på samme tid.Ved login udgiver IHCOutput sig nemlig for at være Serviceview, så det er nok ikke en god ide at køre dem samtidig.mvh Kristian
Link til kommentar
Del på andre sites

Hej U2piaJeg er ikke logget på service view når jeg prøver.. Kom i tanke om at det kunne være netværket her der driller så prøvede lige med wlan Hotspot fra mobilen, men det er samme problem. Prøver lige med den bærbare der hjemme via hotspot om det er det samme, hvis det ikke virker så er det jo heller ikke det store problem :-) ... vender tilbageEndelig hjemme, programmet virker fint her med intern ip men extern ip giver fejl. Kan det være adgangs kontrollen i IHC der giver fejlen? der er jo forskel på rettigheder til "LK Administrator" Hilsen Kim

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej KimJeg har ikke forsøgt at benytte ekstern IP, og kender derfor ikke så meget til rettighederne i den forbindelse.Men hvis jeg ændrer programmet til at udgive sig for at være Treeview i stedet for, så kan det være at det virker.Med lidt held vil en version 1.0.0.6 være klar sidst på aftenen.

Link til kommentar
Del på andre sites

HejFedt at der er kommet lidt liv i 3 parts software til IHC. Godt gået!Jeg oplever samme problem: Når jeg går på via WAN adresse, så virker den ikke, men ved LAN adresse virker programmet fint. Det kunne tyde på at adgangen styres via "LK IHC Administrator". Nogen der ved om vi kan trylle et flueben på i LK software?Endnu engang tak! ThomasPS. Jeg håber desuden at der på baggrund af dette fine stykke arbejde, er nogen der laver nogle linux eller mac udgaver af programmet.)

Link til kommentar
Del på andre sites

Har en gammel V1 controller og overvejer at skifte den ud med en V2 (uden Viewer) bla. for at kunne benytte dette API.Kan være dette primært er et generelt V2 controller spørgsmål, men kan man lave scenarier, som man (nemt) kan skifte imellem med V2? Kan man bruge API'en til at skifte mellem dem? Hvis ikke, går jeg ud fra at man kan lave noget scenarieskift selv vhja APIet - var det lykkedes at lave en stabil upload af projektfiler?

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej med jerjeg kan desvære ikke få programmet til a kører på min pc hvad er det jeg gør galtMVHAndersher er hvad programmet skriver i fejl meddelsenSee the end of this message for details on invoking just-in-time (JIT) debugging instead of this dialog box.************** Exception Text **************System.Net.WebException: Unable to connect to the remote server ---> System.Net.Sockets.SocketException: No connection could be made because the target machine actively refused it 85.80.252.103:443 at System.Net.Sockets.Socket.DoConnect(EndPoint endPointSnapshot, SocketAddress socketAddress) at System.Net.Sockets.Socket.InternalConnect(EndPoint remoteEP) at System.Net.ServicePoint.ConnectSocketInternal(Boolean connectFailure, Socket s4, Socket s6, Socket& socket, IPAddress& address, ConnectSocketState state, IAsyncResult asyncResult, Int32 timeout, Exception& exception) --- End of inner exception stack trace --- at System.Net.HttpWebRequest.GetRequestStream(TransportContext& context) at System.Net.HttpWebRequest.GetRequestStream() at System.Web.Services.Protocols.SoapHttpClientProtocol.Invoke(String methodName, Object[] parameters) at NIhc.AuthenticationService.AuthenticationServiceService.authenticate(WSAuthenticationData authenticate1) at NIhc.Controller.Authenticate(String username, String password, String application) at NIhc.Controller..ctor(String ip, String username, String password, String application) at IHCOutput.Form1.button1_Click(Object sender, EventArgs e) at System.Windows.Forms.Control.OnClick(EventArgs e) at System.Windows.Forms.Button.OnClick(EventArgs e) at System.Windows.Forms.Button.OnMouseUp(MouseEventArgs mevent) at System.Windows.Forms.Control.WmMouseUp(Message& m, MouseButtons button, Int32 clicks) at System.Windows.Forms.Control.WndProc(Message& m) at System.Windows.Forms.ButtonBase.WndProc(Message& m) at System.Windows.Forms.Button.WndProc(Message& m) at System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.OnMessage(Message& m) at System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.WndProc(Message& m) at System.Windows.Forms.NativeWindow.Callback(IntPtr hWnd, Int32 msg, IntPtr wparam, IntPtr lparam)************** Loaded Assemblies **************mscorlib Assembly Version: 2.0.0.0 Win32 Version: 2.0.50727.3615 (GDR.050727-3600) CodeBase: file:///C:/WINDOWS/Microsoft.NET/Framework/v2.0.50727/mscorlib.dll----------------------------------------IHCOutput Assembly Version: 1.0.0.6 Win32 Version: 1.0.0.6 CodeBase: file:///C:/Documents%20and%20Settings/dkukraruan1/Desktop/IHCOutput%201.0.0.6/IHCOutput.exe----------------------------------------System.Windows.Forms Assembly Version: 2.0.0.0 Win32 Version: 2.0.50727.3053 (netfxsp.050727-3000) CodeBase: file:///C:/WINDOWS/assembly/GAC_MSIL/System.Windows.Forms/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Windows.Forms.dll----------------------------------------System Assembly Version: 2.0.0.0 Win32 Version: 2.0.50727.3614 (GDR.050727-3600) CodeBase: file:///C:/WINDOWS/assembly/GAC_MSIL/System/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.dll----------------------------------------System.Drawing Assembly Version: 2.0.0.0 Win32 Version: 2.0.50727.3053 (netfxsp.050727-3000) CodeBase: file:///C:/WINDOWS/assembly/GAC_MSIL/System.Drawing/2.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/System.Drawing.dll----------------------------------------System.Configuration Assembly Version: 2.0.0.0 Win32 Version: 2.0.50727.3053 (netfxsp.050727-3000) CodeBase: file:///C:/WINDOWS/assembly/GAC_MSIL/System.Configuration/2.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/System.Configuration.dll----------------------------------------System.Xml Assembly Version: 2.0.0.0 Win32 Version: 2.0.50727.3082 (QFE.050727-3000) CodeBase: file:///C:/WINDOWS/assembly/GAC_MSIL/System.Xml/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Xml.dll----------------------------------------NIhc Assembly Version: 1.0.0.5 Win32 Version: 1.0.0.5 CodeBase: file:///C:/Documents%20and%20Settings/dkukraruan1/Desktop/IHCOutput%201.0.0.6/NIhc.DLL----------------------------------------System.Web.Services Assembly Version: 2.0.0.0 Win32 Version: 2.0.50727.3053 (netfxsp.050727-3000) CodeBase: file:///C:/WINDOWS/assembly/GAC_MSIL/System.Web.Services/2.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/System.Web.Services.dll----------------------------------------s8bj-wg0 Assembly Version: 1.0.0.5 Win32 Version: 2.0.50727.3614 (GDR.050727-3600) CodeBase: file:///C:/WINDOWS/assembly/GAC_MSIL/System/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.dll----------------------------------------************** JIT Debugging **************To enable just-in-time (JIT) debugging, the .config file for thisapplication or computer (machine.config) must have thejitDebugging value set in the system.windows.forms section.The application must also be compiled with debuggingenabled.For example:When JIT debugging is enabled, any unhandled exceptionwill be sent to the JIT debugger registered on the computerrather than be handled by this dialog box.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok