Hop til indhold

360° PIR + deling af IHC kabel?


Jess
 Share

Recommended Posts

Jeg har lige fået monteret en stak spots i mit garageloft B) ..men elektrikeren var ikke skrap på IHC, så nu er mine spørgsmål:1) jeg har et 10 ledet kabel fra tavle til loft på min garange; det er desværre ikke muligt at trække et yderligere kabel; et par af ledningerne er 'optaget' til en udvendig opus 73 PIR; kan man dele kablet (i en dåse), så jeg kan bruge et par af ledningerne til en indvendig PIR? Skal der bruges en speciel fordelingsdåse?2) jeg vil gerne have en 360 grader PIR i loftet (skal dække et gulvareal på ca. 40 m2) - er der nogen som har erfaring med noget der bare virker?

Link til kommentar
Del på andre sites

Gordon skrev:

Jeg har lige fået monteret en stak spots i mit garageloft B) ..men elektrikeren var ikke skrap på IHC, så nu er mine spørgsmål:1) jeg har et 10 ledet kabel fra tavle til loft på min garange; det er desværre ikke muligt at trække et yderligere kabel; et par af ledningerne er 'optaget' til en udvendig opus 73 PIR; kan man dele kablet (i en dåse), så jeg kan bruge et par af ledningerne til en indvendig PIR? Skal der bruges en speciel fordelingsdåse?
Du kan sagtens forlæge, samle eller afgrene ledningerne i en ganske alm. samle dåse.
2) jeg vil gerne have en 360 grader PIR i loftet (skal dække et gulvareal på ca. 40 m2) - er der nogen som har erfaring med noget der bare virker?
Prøv at se denne tråd:http://www.ihc-user.dk/index.php?option=com_kunena&Itemid=34&func=view&catid=20&id=8597
Link til kommentar
Del på andre sites

Tak+super.. dåse er hermed monteret..Jeg havde faktisk læst tråden.. så her kommer et bonus spørgsmål: Vil det have betydning for pir, at den sidder i garageloft mht. til vind? altså garagen er jo ikke hermetisk lukket omkring portene.. I tråden henvises der til den her - Udvendig montage:www.servodan.dk/Products/Product%20searc...8-93B1-D37187382215}men der findes også en, som der er 'selvlærende' (43-208 - kan ikke få linket til at virke):www.servodan.dk/Products/Product%20search/List/Product.aspx?pid={804FEA87-2F95-4E4D-99E5-54498D5F28CA}er den selvlærende version et bedre valg? :unsure:

Link til kommentar
Del på andre sites

Vind burde ikke have den store betydning, da en PIR-føler reagerer på varme der bevæger sig. (PIR=Passiv InfraRød, infrarød stråling=varme). Vinden skulle helst ikke være varmere end luften i garagen, ellers bor jeg i hvert fald i den falske ende af Danmark.Umiddelbart vil 43-208 være overkill, da det er en tilstedeværelsessensor, som reagerer på småbevægelser helt ned til 2-3 cm, typisk beregnet til kontorer eller lign. med stillesiddende arbejde. Det kommer selvfølgelig an på hvad du påtænker at lave i din garage, foruden at parkere biler.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 4 years later...

Så er tiden kommet til at få installeret den servodan 43-208 pir jeg har haft liggende i knap 5 år..  :blink:

 

Nu er der bare det, at installationsanvisningen ikke siger noget om hvorvidt det er rød ledning som er 24V og sort som er 0V.. eller omvendt..

 

På side 3 i monteringsvejledningen tror jeg, at en strømkyndig hurtig kan se hvad der er hhv. 24V og 0v.. http://www.servodan.dk/sites/default/files/filarkiv/Support/PDF_udgaede_produkter/43Y200_03_R4_991215CS1500_Minilux_Sensor.pdf

 

Vh Jess

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok