Hop til indhold
  • 0

kombi dimmer 4 tast og fb 1.2.03.c


Martin1354922249
 Share

Spørgsmål

Hej!Jeg har et problem som jeg håber der er nogen der vil hjælpe med:Som overskriften siger så har jeg en kombidimmer 4 tast programmeret til fb 1.2.03.d (Trådløs dimmer 1 og 2 tast betjent).Det fungerer sådan set fint nok med min touch funktion og sluk alt osv. MEN min kone er ved at slå mig ihjæl fordi at når vi er gået i seng om aftenen og har trykket på "sluk alt" så skal vi om morgnen trykke to gange på trykket til ovenstående problem før end lyset tænder???(vi har det samme problem flere steder)Please hjælp inden hun bliver for tosset :angry:

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Kan se du bruger en gammel version af funktionsblokken, den nyeste hedder 1.2.03.dDe nyeste blokke kan downloades her: http://lk.dk/Lauritz+Knudsen/professionel/teknisk-support/IHC-Control-Visual-Software2.page?Vær også opmærksom på om du har lysindikering forbundet korrekt.Det plejer i hvert fald at virke fint med 1.2.03.d, bruger den sammen med kombi dimmere 8 steder i mit hus uden problemer

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

I venstre side af vinduet har dimmeren en udgang der hedder "Lysindikering" denne er On hvis dimmeren er tændt, altså 1 % eller derover, hvis den er slukket er "Lysindikering" OffFunktionsblokken har en tilsvarende indgang (i højre side af vinduet) der også hedder "Lysindikering" disse skal forbindes til hinanden, på denne måde kan funktionsblokken vide om dimmeren allerede er tændt eller slukket

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tak for svarene!Funktionsblokken ER en 1.2.03.d (forkert overskrift- min fejl)Jeg har hermed også forbundet lysindikeringerne til hinanden.men der er stadig steder hvor at jeg ligesom skal "vække" dimmeren med et ekstra tryk (kun efter sluk alt)Mærkeligt [file name=Martin2000.vis size=641419]http://ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/Martin2000.vis[/file]

Martin2000.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

martin2000 skrev:

Tak for svarene!Funktionsblokken ER en 1.2.03.d (forkert overskrift- min fejl)Jeg har hermed også forbundet lysindikeringerne til hinanden.men der er stadig steder hvor at jeg ligesom skal "vække" dimmeren med et ekstra tryk (kun efter sluk alt)Mærkeligt
Hvor lang tid efter du har lavet en sluk alt, prøver du at tænde dimmeren? Udgangen Lysindikering fra dimmeren er nemlig ret langsom, og der kan godt gå flere sekunder fra du tændt/slukket lyset, til udgangen indikerer dette og dermed får FB'en på rette spor igen.Jeg kan også se at du til de almindelige relæudgange har kørt udgangen fra sluk-alt blokken direkte på udgangene. Dvs. at der er to funktionsblokke der styrer samme udgang. Dette kan give problemer, og jeg vil i stedet anbefale at du kører en kort puls ind på de respektive kipblokke (1.1.01) på sluk indgangen.Denne fejl kan også give det scenarie som du beskriver, at man skal trykke to gange før lyset tænder.Du bruger også kipblok 1.1.01c. Denne er fejlbehæftet (udgangen slukker 0.00 hver nat), jeg vil anbefale at du skifter dem ud med blok 1.1.01d
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok