Hop til indhold
  • 0

Anderledes Hjemmesimulering ønskes testet


Gæst IBISystem.dk
 Share

Spørgsmål

Gæst IBISystem.dk

Hej med jer.Jeg har udviklet en ny form for hjemmesimulering der bygger på at den afspiller et hjemmesimuleringprogram som den selv har optaget i installationen.Derved fås en unik funktion og der er ikke nogen der kan gennemskue at den afspiler programmet der er optaget for to dage siden.Der er andre spillere på markedet, der har det indbygget i deres software og jeg har foreslået LK at de burde indbygge en sådant funktion i deres software i controlleren.Optag og afspil, så nemt kan det gøres.Men de lytter nok ikke, så jeg kunne godt tænke mig at lægge den herop for test og ris eller r...Funktion virker således.Der lægges en lille FB optager og afspiler i hver lokalitet,da vi kun optager og afspiler for hver udgang.Der optages kun når skumringsrelæ er ON og der afspilles kun når SIM er ONPrøv selv at se mit eksempel, det giver næsten sig selv.:) [file name=Hjemmesimulering.vis size=277103]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/Hjemmesimulering.vis[/file]

Hjemmesimulering.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

  • Svar 107
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters For This Question

Recommended Posts

  • 0

Juhuuu, vi er i Finalen :)Så skulle fejlen være rettet, men man kan kun Optage/Afspille til senest kl. 0600.Dennis, kan du ikke lave en test mere (vigtigt at teste både før og efter kl 0000)Derefter skrive en vildledning hvis den går gennem test.History:26-01-08BUG, Der laves kun et tændtidspunkt i loggen hvis slut-tidspunkt er sat til efter kl. 000023-01-08BUG, Optager efter slut tid, rettet.21-01-08:BUG, rettet "Fejl: Men når slut tiden nåes, hvor loggen skal slukkes, slukker den også udgangen (lyset) når man er hjemme." 18-01-08:Nyt, når simulation bliver aktiv tjkkes om lampen burde være tænt, hvis ja så tændes den.15-01-08:Nyt, nu kan man indstille hvor lang tid den skal Optage/Afspille i hverdage og weekender.07-01-08:Fejl, Simulation kunne ikke koble fra automatisk når man brugte FB "9.14. K IHC Standard Hus tilstand"05-01-08:Nyt, nu optager og afspiller den forskelligt alt efter om det er hverdag eller weekend.BUG, Vil gerne have LOG til at kunne optage til 0300 næste dag (weekend)04-01-08:Fejl, rettet reset funktion i orignal program.Fejl, rettet Sluk tider i LOGNyt, lavet så man kun logger for en dag.Nyt, Udvidet LOG til 12 optage/afspille tiderNyt, mulighed for at koble Uni300 dimmer på Nyt, mulighed for sammenkobling af "9.14. LK IHC Standard Hus tilstand"[file name=Hjemmessimulering_IHC_user-18bd940ee1990b43b6e1360f6c4e02ac.zip size=19647]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/Hjemmessimulering_IHC_user-18bd940ee1990b43b6e1360f6c4e02ac.zip[/file]

Hjemmessimulering_IHC_user-18bd940ee1990b43b6e1360f6c4e02ac.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det ser rigtigt ud - men jeg tester den så meget som muligt.Følgeteksten er klar til gennemsyn, så den vedhæfter jeg her.Kommentarer modtages med glæde :) [file name=hjemmesimuleringstekst01.zip size=1527]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/hjemmesimuleringstekst01.zip[/file]

hjemmesimuleringstekst01.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det ser ud til at den logger rask væk over sluttiden. Hvorfor er der egentlig tid på? Det styres jo af "Hustilstand" og Skumringsrelæ. Det kunne jo være man skal op om om natten for børn eller af andre naturlige årsager, det må da også gerne indgå :-)Forslag: fjern tidindstillingen!(det er "måske" den sidste bug).

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det blev lavet for at jeg kunne logge efter midnat, så blev det bare en "ekstra feature" men du kan jo bare slå den fra ved at sætte sluttidspunkt til kl. 0600 både hverdag og weekend :)Hvis jeg skal slå den fra, så bliver den der afligevel men bare skjult ellers er jeg bange for at jeg skal kode rigtig meget om :(Så jeg håber at dem der vil logge hele natten de bare stiller den på kl. 0600

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har forsøgt bare at fjerne de to "Slut Tid" - og ikke andet.Jeg synes at du skulle prøve det, det ser ikke ud til at kræve yderligere programmering - umiddelbart :dry: Foreløbige simuleringer ser ud til at køre UDEN PROBLEMER.Hvis det virker så spares der 30K pr. FB i programmet, det er da også noget, og programmet ser pænere ud ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hvis de fjernes så vil du nogle gange opleve at lyset ikke er slukket om morgnen.dvs, at lampen vil brænde hele dagen.Dette vil kun ske hvis skumrings relæ går OFF inden "LOG off tiden" er udløbet.Så jeg syntes den skal blive, så kan folk selv vælge om de vil have den fast til kl. 0600Hvis du syntes at kl. 0600 er for tidligt, så kan jeg gost sætte den til senere?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Arrr nu husker jeg hvorfor det blev lavet ;)Hvis sluk tiden fjernes, så burde den kun logge til kl. 0000hvis den logger efter kl. 0000, så risikere du at den også vil logge vidre næste dag når skumring går on...Forudsat at loggen ikke er fyldt.Mange gange vil din log ikke være fyldt, da du ikke tænder og slukker lyset 12 gange i løbet af en aften i et rum, det skulle lige være hvis du har "PIR" på lyset.Så den er nød til at blive...

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Kunne ikke lade være;) Jeg har lavet parallelle tests med Hjemmesimulering IHC-user med og UDEN Sluttidsangivelser. For at simplicere brugen så vil jeg anbefale/i hvert fald selv bruge versionen UDEN tidsangivelse, så behøver jeg heller ikke tage beslutning om hvornår jeg trykker på "SlukAlt" :-)Hjemmesimulering IHC-user med Slut Tid:Hvis skumring/hjemme mørkt går fra OFF, mens der er logning (tændt udgang) så bør der også sættes en LOG for SLUK... ellers kører den videre under simulering og slukker ikke! Det er måske ikke sandsynligt i dagligt brug. Men hvis controlleren får et eller andet .... - men måske sker det ikke !De logger der køres næste dag, hvis der IKKE er 12 fra det første log, er der selvfølgelig, men tidspunkterne på de nye/fortsatte log er sandsynligvis senere en de der ligger umiddelbart før. Det betyder derfor at de IKKE bliver kørt, for simuleringen starter ved log 1 og hvis log 10 er fx 22:40:00 og den næste er 20:01:33 - så bliver den jo ikke kørt.Hjemmesimuleing IHC-user UDEN Slut Tid - så slukker og logger den ved normal SlukAlt.Jeg har lavet en .vis-fil med begge versioner som kører parallelt (vedlægges her som .zip), med fælles betjening. Dog skal der i simulering sættes #Hustilstand = Ude.Prøv den [file name=hjemsim_10_06.zip size=38685]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/hjemsim_10_06.zip[/file]

hjemsim_10_06.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Den vil stadig max logge til kl 0600 ;)Det ligger et andet sted i koden, men jeg tror godt at det kan fjernes, eller udsættes til 7 eller 8Det eneste problem som vil være tilbage er at lamperne ikke slukkes når skumring går OFF, men det tror jeg også at jeg kan fixe.Så hvis i syntes, så rydder jeg op i koden.Fjerner sluk tidspunkterne for weekend og hverdag.Samt får den til at slukke lyset selv om Skumring er OFFmen jeg kan først kigge på det i morgenMin egen mening er at den er OK, som den er nu, for folk kan selv bestemme om de vil logge hele natten eller kun til et bestemt tidspunkt.Den vesion du har vedhæftet, den logger stadig kun til kl 0600 og slukker ikke lamperne...Den eneste fordel er at den fylder lidt mindre, men størrelsen skulle ikke være et problem.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Arrrggg....DennisJeg kunne ikke vendte til i morgen, men den er overhovedet ikke testet :(Sluk tiderne er fjernet og koden er ryddet op.Den logger til kl. 1000 forudsat at loggen ikke allerede er fyldt.Så nu simulerer den også de kolde vinter morgner.Den slukker lyser lige meget om skumruing er gået OFF.Koden er reduceret fra 300kb til 229kbHistory:28-01-08Nyt, Fjernet indstillingen "stop tidspunkt" for hverdag/weekend. (der Optages indtil skumring går OFF eller senest kl. 1000 om morgnen)Nyt, Lyset slukkes selvom skumring er gået OFF26-01-08BUG, Der laves kun et tændtidspunkt i loggen hvis slut-tidspunkt er sat til efter kl. 000023-01-08BUG, Optager efter slut tid, rettet.21-01-08:BUG, rettet "Fejl: Men når slut tiden nåes, hvor loggen skal slukkes, slukker den også udgangen (lyset) når man er hjemme." 18-01-08:Nyt, når simulation bliver aktiv tjkkes om lampen burde være tænt, hvis ja så tændes den.15-01-08:Nyt, nu kan man indstille hvor lang tid den skal Optage/Afspille i hverdage og weekender.07-01-08:Fejl, Simulation kunne ikke koble fra automatisk når man brugte FB "9.14. K IHC Standard Hus tilstand"05-01-08:Nyt, nu optager og afspiller den forskelligt alt efter om det er hverdag eller weekend.BUG, Vil gerne have LOG til at kunne optage til 0300 næste dag (weekend)04-01-08:Fejl, rettet reset funktion i orignal program.Fejl, rettet Sluk tider i LOGNyt, lavet så man kun logger for en dag.Nyt, Udvidet LOG til 12 optage/afspille tiderNyt, mulighed for at koble Uni300 dimmer på Nyt, mulighed for sammenkobling af "9.14. LK IHC Standard Hus tilstand" [file name=Hjemmessimulering_IHC_user-bf71484e23fb952d6da0b93bdf8b53cb.zip size=15651]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/Hjemmessimulering_IHC_user-bf71484e23fb952d6da0b93bdf8b53cb.zip[/file]

Hjemmessimulering_IHC_user-bf71484e23fb952d6da0b93bdf8b53cb.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Michael,Jeg tror den sidder lige i øjet:laugh: Tester lige noget mere og tilføjer tekster. Når der så er gået et par dage, og der ingen indsigelser er kommet - og du har godkendt det - så kan jeg lægge den på downloadsiden med en lettere tilrettet tekst.Det gør heller ikke noget hvis Allan giver sit besyv med ;) ******

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Så er der en ny udgave, denne indeholder også en avanceret version hvor man kan indstille alle LOG tider manuelt.History:29-01-08Nyt, avanceret hjemmesimuleringblok tilføjet, mulighed for manuelt at tilrette tiderne.28-01-08Nyt, Fjernet indstillingen "stop tidspunkt" for hverdag/weekend. (der Optages indtil skumring går OFF eller senest kl. 1000 om morgnen)Nyt, Lyset slukkes selvom skumring er gået OFF26-01-08BUG, Der laves kun et tændtidspunkt i loggen hvis slut-tidspunkt er sat til efter kl. 000023-01-08BUG, Optager efter slut tid, rettet.21-01-08:BUG, rettet "Fejl: Men når slut tiden nåes, hvor loggen skal slukkes, slukker den også udgangen (lyset) når man er hjemme." 18-01-08:Nyt, når simulation bliver aktiv tjkkes om lampen burde være tænt, hvis ja så tændes den.15-01-08:Nyt, nu kan man indstille hvor lang tid den skal Optage/Afspille i hverdage og weekender.07-01-08:Fejl, Simulation kunne ikke koble fra automatisk når man brugte FB "9.14. K IHC Standard Hus tilstand"05-01-08:Nyt, nu optager og afspiller den forskelligt alt efter om det er hverdag eller weekend.BUG, Vil gerne have LOG til at kunne optage til 0300 næste dag (weekend)04-01-08:Fejl, rettet reset funktion i orignal program.Fejl, rettet Sluk tider i LOGNyt, lavet så man kun logger for en dag.Nyt, Udvidet LOG til 12 optage/afspille tiderNyt, mulighed for at koble Uni300 dimmer på Nyt, mulighed for sammenkobling af "9.14. LK IHC Standard Hus tilstand" [file name=Hjemmessimulering_IHC_user-c750278c7fcfe62ebd532a1fab1aae71.zip size=26519]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/Hjemmessimulering_IHC_user-c750278c7fcfe62ebd532a1fab1aae71.zip[/file]

Hjemmessimulering_IHC_user-c750278c7fcfe62ebd532a1fab1aae71.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ja den fungere godt nu. Dog... hvis man under logning er så uheldig at have tændt lys når skumring går OFF bliver der ikke sat en sluk tid ved sluk. Og omvendt... Men så er man også uheldig ;) Jeg har tænkt mig at benytte"9.13. LK IHC Standard hjemmesimulering - Udgang for hjemmesimulering aktiveret" og forbinde den til"Hjemmesimlulering IHC-user - Indgang for SIM"Det gør "Sim Aktiv/Inaktiv via ENUM" og "Hustilstand" overflødigt.Tak for den "avanceret" udgave til den "avanceret bruger" :laugh: Godt gået Michael, Allan og Dennis!Vh. Thomas

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Puhaaa, den er svær at gøre noget ved.For hvis jeg sletter at skumring skal være ON, så vil den skrive i loggen lige meget om der er et tænd tidspunkt.Det kan nok laves men så bliver programmet en del størrer for så skal jeg hele tiden tjekke om der er skrevet noget i starttidspunkt.....prøver lige at ligge hovedet i blød ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

@ThomasKan du ikke tjekke denne her, den skulle virke så der vbliver skrevet i loggen delvom skumring skulle gå OFFHistory:29-01-08Nyt, avanceret hjemmesimuleringblok tilføjet, mulighed for manuelt at tilrette tiderne.BUG, Rettet så der bliver skrevet sluktid i loggen selvom skumring er gået OFF28-01-08Nyt, Fjernet indstillingen "stop tidspunkt" for hverdag/weekend. (der Optages indtil skumring går OFF eller senest kl. 1000 om morgnen)Nyt, Lyset slukkes selvom skumring er gået OFF26-01-08BUG, Der laves kun et tændtidspunkt i loggen hvis slut-tidspunkt er sat til efter kl. 000023-01-08BUG, Optager efter slut tid, rettet.21-01-08:BUG, rettet "Fejl: Men når slut tiden nåes, hvor loggen skal slukkes, slukker den også udgangen (lyset) når man er hjemme." 18-01-08:Nyt, når simulation bliver aktiv tjkkes om lampen burde være tænt, hvis ja så tændes den.15-01-08:Nyt, nu kan man indstille hvor lang tid den skal Optage/Afspille i hverdage og weekender.07-01-08:Fejl, Simulation kunne ikke koble fra automatisk når man brugte FB "9.14. K IHC Standard Hus tilstand"05-01-08:Nyt, nu optager og afspiller den forskelligt alt efter om det er hverdag eller weekend.BUG, Vil gerne have LOG til at kunne optage til 0300 næste dag (weekend)04-01-08:Fejl, rettet reset funktion i orignal program.Fejl, rettet Sluk tider i LOGNyt, lavet så man kun logger for en dag.Nyt, Udvidet LOG til 12 optage/afspille tiderNyt, mulighed for at koble Uni300 dimmer på Nyt, mulighed for sammenkobling af "9.14. LK IHC Standard Hus tilstand"[file name=Hjemmessimulering_IHC_user-0f64fc804f9b39772f80b15840d61e3b.zip size=27278]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/Hjemmessimulering_IHC_user-0f64fc804f9b39772f80b15840d61e3b.zip[/file]

Hjemmessimulering_IHC_user-0f64fc804f9b39772f80b15840d61e3b.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Michael,Allan m.fl.Nu har jeg testet den også i praksis i alle ender og kanter, jeg kan ikke se at der er flere bugs - der er heller ingen indlæg her mere.Jeg har skrevet følgeteksten færdig, og har skrevet tekster i selve funktionsblokkene.Det hele er pakket og vedlægges her.Nu er der så mange versioner i denne tråd, så skal jeg ikke lægge den ud på Download menuen - nu? [file name=HJEMMESIMULERING.zip size=32827]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/HJEMMESIMULERING.zip[/file]

HJEMMESIMULERING.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share


×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok