Hop til indhold
  • 0

Adskille lampeudtag fra stikkontakt ;-)


Michael Chr.
 Share

Spørgsmål

Halløjsa,Ja, jeg skal prøve ikke at få det til at lyde for kryptisk :-)Jeg har et wireless 4 tryk. De 2 øverste tryk styrer et lampeudtag samt 2 stikkontakter (tænd og sluk) og de 2 nederste tryk styrer et lampeudtag (tænd og sluk).Jeg kunne godt tænke mig at dele de 2 øverste tryk, så det tryk til venstre tænder og slukker for lampeudtaget og det tryk til højre tænder og slukker for stikkontakterne. Hverken lampeudtag eller stikkontakter er wireless.Kan dette lade sig gøre ?Hvis ja - hvordan gør jeg det så nemmest ?Hvis nej - øv ;-)De bedste hilsnerMichael

Link til kommentar
Del på andre sites

8 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Det ser ikke ud som om der er lagt stikkontakter ind i programmet under alrummet. Du kan selv tilføje dem som elementer, men det kommer de ikke umiddelbart til at virke af. Stikkontakterne er sikkert koblet parralelt på ledningerne fra et lampeudtag, så de følges ad. Du må igang med den store "lednings søgning" og se om du kan få dem koblet over på nogle ledige ledninger til tavlen og dine 230V udgange. Det er ofte her de "rigtige" IHC installationer og "dem der ligner" adskiller sig fra hinanden. B)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hvis du både har en fast fase og en fra IHC 230V outputmodulet i dit lampeudtag den nemmeste løsning nok at udskifte lampeudtaget med et wireless, som Mlyngby siger. Derved kan du tænde stikkontakterne som du plejer og tilføje nye/seperate funktioner på lampeudtaget. Uden lysdæmper koster sådan et wireless lampeudtag ca. 500,- og set i fht. at trække nye/flere kabler er det sikker en OK pris.Hvis ikke du har både fase og IHC udgang i lampestedet er der nok kun de to muligheder: 1. Vælge hvilken funktion der skal tænde (lampe eller stikkontakt) eller 2. Trække nye/flere kabler.Nå, ja der vel også en tredje mulighed, koble flere wireless relæ´r på samme loftudtag, men det er nok en "kluntet" løsning som ikke bliver brugt i praksis. Mon ikke elektrikkeren har vist hvad han gjorde, men ikke havde fået afstemt behov og forventninger med kunden. B)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

lars-jacobsen skrev:

Mon ikke elektrikkeren har vist hvad han gjorde, men ikke havde fået afstemt behov og forventninger med kunden. B)
Hej Lars,Jo, det har du selvfølgelig ret i, fordi efter lidt graven i sagen har det vist sig, at de har lavet installationen på samme måde, som de gør på huse, som ikke har IHC :unsure:Og det har været skræmmende lidt kommunikation med elektrikeren :( Go' weekend.Michael
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ja, dialog og behovs afdækning er en af mine kæpheste. Så bliver kunden/brugeren ofte glad i lang tid.Istedet for hurtig ind og hurtig ud, som der desværre er mange der praktiserer.Jeg oplever ofte at man hører noget andet end det der bliver bliver sagt, og at man så gør som man tror (plejer at gøre) istedet for det der egentlig er hensigten.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok