Hop til indhold
  • 0

Hvorfor jeg ikke kan anbefale IHC


Tejs Rasmussen
 Share

Spørgsmål

HejJeg har siden vi byggede vores hus for 2,5 år siden argumenteret for at IHC var smart og at de fejl der var, blot skyldtes manglende tilpasning og enkelte fejl i programmeringen.Min kone var af en anden holdning og jeg må erkende at jeg har skiftet side - jeg kan ikke med ro i sindet anbefale nogen at vælge IHC.Problemer:- Vi har siden installationen fået skiftet samtlige dimmere af serien 300 (8 stk.).- Jeg har selv måtte skrive koden om i flere funktionsblokke som fra LK's side var fyldt med begynderfejl.- Lyset tænder af sig selv i flere rum og slukker i andre. Dette sker hyppigere ved skifte mellem sommer- og vintertid.- Ofte fanger controlleren ikke et tryk og man skal tilbage og trykke igen. Jeg ved ikke om dette er mekaniske problemer i kontakterne eller om det er software det er galt med.Systemet er virkelig smart, men der er så mange fejl at det stadig burde være i betatest. Jeg har selvfølgelig snakket med min elektrikker om disse ting, men han er på bar bund.Jeg kan derfor ikke anbefale nogen at købe IHC med mindre de har stor tålmodighed med fejl. Man glemmer hurtigt de smarte ting som systemet giver og så står man tilbage med en el-installation som der altid er et eller andet ved som ikke kører optimalt.Hvis der bliver en næste gang vil jeg tilbage på de gode gamle kontakter - stabilitet er at foretrække frem for features.Med venlig hilsenTejs

Link til kommentar
Del på andre sites

9 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej TejsDet med at lyset tænder af sig selv kan evt. skyldes at controlleren er blevet ustabil.Jeg havde selv en controller der begyndte at opføre sig mærkeligt. Man kunne fx. trykke på en knap, og så vente 20 sek på at lyset tændte ... Min elektrikker trode ikke på mig, men blev paf da jeg viste ham at jeg kunne trykke vildt på knapperne uden at der skete noget, for så 20 sekunder senere at opleve et inferno af et lysshow :P Det med at controlleren ikke opfanger trykket, kan skyldes et kiks i programmeringen ved kip funktionalitet. Fx tænder mit lys i entre og bryggers automatisk når hoveddøren går op (og det er mørkt) ... hvis jeg skal slukke lyset manuelt, så skal jeg trykke 2 gange. Det er fordi jeg ikke sørger for at styre tilstanden, og når jeg så trykker på knappen, så kipper controlleren først til on, og næste gang til off.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

I går oplevede jeg igen noget sjovt som vi kan føje til rækken af fejl.I hvert rum er der en sluk alt funktion som slukker alt lys i det pågældende rum. Da jeg trykkede på den slukkede alt på nær 2 af lamperne. Controlleren har derfor modtaget mit tryk sendt sluk kommandoer af sted, men disse er så ikke blevet opfanget af alle dæmperne eller også har den ikke fået sendt afsted til alle dæmpere. Det er da lidt imponerende.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg kan forslå dig at lave en samlet blok der sendet sluk signalet ud, istedet for at at sende pulsen til diverse OFF input.Har hørt det skulle være vejen frem på især wireless, da der kan komme lidt signal forvirring, hvis det samme signal skal sendes samtidigt istedet for et af gangen (dog hurtigt, da det er controllerens programgennemløbstid, der bestemmer hastigheden).Held og lykke Julian // DELCO

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej JulianNår man laver et "Scenarie sluk alt" (kun en ikon med tilhørende links) sendes der kun en kommando i luften. Infoen omkring rampetid og % eller on/off værdier er nemlig gemt i produkterne på forhånd da projektfilen blev sendt. Der er derfor gevaldig meget forskel på om "slukalt" afvikles fra mange scenarie ikoner eller om det er en. Det er uklogt at opbygge en besked kø når det er muligt at undgå dette og så er det endda nemmere at lave.På ligefod kan man opleve problemer hvis x antal pulstimere for slukalt til dimmere osv. starter samtidigt. Det er desværre set en del gange før og er en dum "begynder fejl".ABO

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok