Hop til indhold
  • 0

Hjælp til Viewer programering


MekTrik
 Share

Spørgsmål

Hej håber der er nogle der kan hjælpe med det her problemer og spørsmål med noget Viewer1.kan det passe man skal opdater skærmbilleder hvis der sker ændringerfeks.hvis man i køkknet tænder lyset skal man så opdater skærmbilleder på computeren eller skulle det ik være nødvendigthvis i forstår hvad jeg mener. :blush: 2.hvis jeg vil tænde lyset på computeren med viewerså skal jeg først trykke på "lampen" også trykke på "on" også på returkan man ik gøre det nemmer??hvis i igen forstår hvad jeg mener :blush: :P

Link til kommentar
Del på andre sites

Recommended Posts

  • 0

Prøv at lege lidt mere med det, nu ved du det kan lade sig gøre. Kan ikke lige beskrive det i detaljer, da det efterhånden er længe siden jeg har lave scenedesign programmering, så kan ikke lige huske i hovedet hordan man gør.Har du et specifik spørgsmål om kip eller lign. så sig til, så skal jeg se om jeg kan finde ud af det igen.Mvh Lars

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Hvis du vil kunne tænde en lampe i sceneview, skal du i scenedesign, trække "kip" fra funktionsblokken der tænder dit lys (i funktioner)hen til lampen du vil tænde. Når du slipper vælger du "Tilfølg resource til element" Der skal du også sørge for, at det punkt der hedder "direkte", også er markeret. Så skulle der kunne tændes og slukkes i sceneview når du trykker på lampestedet.Michael

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg tror problemet er at i er hvert sit sted. Spørgeren siger at han skal vælge On og derefter trykke på enter, hvilket indikerer at han er i ServiceView. Det han gerne vil er at kunne trykke på en lampe og så tænder den, men det kræver at man først bruger SceneDesign hvor man ligger en tegning ind af sit hus/installation og opretter de enheder man har. Derefter bruger man SceneView til at håndtere dem, f.eks. klikke på en lampe så den tænder.ServiceView er ikke til daglig brug i sin IHC installation. Det er til test og service.SceneView er til daglig brug, hvor man kan klikke på installationer, så de kan ændre status. Der er deudover også WebSceneview, så man fra Internettet kan styre sin installation

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej MekTrikDu skal ind i "funktioner" i venstrer side af scenedesign, hvor du finder den blok der styrer den udgang/lys du vil tænde eller slukke for. Så trækker du "kip" over til det symbol på billedet du vil styre, og gør som beskrevet tidligere.Håber det var hjælp nok. Ellers er det bare at skrive igen. Vi skal jo prøve at hjælpe hinanden.Michael

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

michael3006 skrev:

Hej MekTrikDu skal ind i "funktioner" i venstrer side af scenedesign, hvor du finder den blok der styrer den udgang/lys du vil tænde eller slukke for. Så trækker du "kip" over til det symbol på billedet du vil styre, og gør som beskrevet tidligere.Håber det var hjælp nok. Ellers er det bare at skrive igen. Vi skal jo prøve at hjælpe hinanden.Michael
Ja men, som jeg skriver, han er i Service View og Du er i Scene Design. Det er vi nød til at få på plads først. Læs nu mit indlæg
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

HejEr vi enige om at hvis han har "funktioner og instalationer" i venstrer side, så er han i scenedesign.....!?Og så vidt jeg kan se i min serviceview, er skærmen delt op med "installation" i venstre side, og "funktioner" i højrer sider. Ergo.... han er i "scenedesign".Men måske, vi skal lade MekTrik fører ordet....!Michael

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

oki så hvis jeg åbner SceneDesignså over i venstre side er det en menu der hedderScene navigeringhvadfor en af de 2 under menuer skal jeg vælge?(SceneView el. WebSeneView)har taget WebseneView.og lægger en tegning ind af mit hus..sætter en lampe ind i feks køkknetnår jeg trækker lampen over klikker jeg OK til til den menu boks der kommer frem.så for og få den til at tænde skal jeg vælge Funktioner i menuen til venstre (ifølge michael3006)vægler det lampested jeg vil tænde og trækker "Tryk" over og siger den skal "Tilfølg resource til element" og ser om der er krydset af i "direkte"er det sådanne eller har jeg midsforstået noget??

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej MektrikWebsceneview er primært til hvis du skal tilgå IHC fra det store indernet.Brug Sceneview, det giver flere muligheder.Træk det ønskede ikon ind fra elementer i højre side.Under installation i venstre side trækker du den ønskede udgang til dit element. Vælg Få element til at reflektere resursens status.Så går du under funktion i venstre side og finder den funktion du ønsker at aktivere, trækker den til elementer og vælg Tilføj resource til element menu.Gem projekt på controller.Voila!Martin

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

michael3006 skrev:

Hej. Lige en sidebemærkning!!Jeg mener "websceneview" primært var beregnet til den gang mobiltelefonerne eller pda´er ikke havde så hurtig datahastighed.Så kunne man lave en forenklet udgave af sit projekt, som ikke fyldte så meget, og se det på sin mobil eller PDA.Michael
Jeg mener også at det er sådan det er.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Okay MekTrikVi begynder lige forfra:Du åbner en internet explorer og browser til IP-adressen på din IHC.Der vælger du SceneDesign.Du logger ind, og henter fra IHC.nu laver du de ændringer efter tidligere vejledning.Gem projekt på IHC.Nu går du tilbage til din Browser og vælger nu SceneView.Efter login skulle du nu kunne se det du lavede i sceneview.Håber dette kan hjælpe dig, ellers kan vi lave en remote session, så kan jeg se med og hjælpe dig.Martin

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok