Hop til indhold

IHC v2 controller og Homeseer


Kim Christiansen
 Share

Recommended Posts

  • 4 months later...
  • 2 months later...

Ja jeg ved godt indlæget er lidt gammelt :X  Men nu var jeg lige blivet lidt nysgerrig efter Homeseer og surfede rundt efter sammenhæng mellem IHC og Homeseer. Og da der nu er lavet et plugin til Homeseer der kommunikerer via RS-485 som der også er på den nye kontroller kunne det jo være at det lige var det der skulle til.I mellemtiden har jeg så selv prøvet at installere en trial version af Homeseer og IHC plugin´t og det viser sig så at det netop er den omtalte version 2.0.2 :whistle: Jeg har ikke RS-485 (kun RS-232) så jeg har ikke selv haft mulighed for at se om det kan initialisere kontrolleren.Men der er mig bekendt endnu ikke nogen der har færdigjort et projekt hvor det er muligt at kommunikere direkte med IHC kontrolleren via LAN med en anden front-end applikation end LK´s egne. Der har været flere tiltag og nogle af dem kan da også se status mm. men de er altså ikke frit tilgængelig endnu.

Link til kommentar
Del på andre sites

Som nævnt i øverste indlæg var det netop denne version (2.0.2) jeg har testet. Den virker ikke med den nye controller da LK har ændret protokollen.Jeg har opgivet at bruge Homeseer (indtil nogen måske skriver et nyt plugin), men har fundet en anden løsning hvor jeg kan styre controlleren med en Pronto TSU9400. Det var i virkeligheden ønsket om at kunne integrere lysstyringen i en og samme fjernbetjening - som jeg bruger til at styre alt AV-udstyr og medicenter etc - der fik mig til at prøve Homeseer som "bridge" mellem IHC og Pronto.

Link til kommentar
Del på andre sites

Løsningen går ud på at jeg over mit trådløse netværk kan få adgang til IHC controlleren. Der er dog den begrænsning at jeg kun har 9 kontakter/funktioner/scenarier til rådighed. Disse kan imidlertid vælges frit. Pt dækker det mit behov da jeg kan tænde et TV lys-scenarie når der ses TV (som integreret del af at tænde for TV), lys i have og terrasse når der er behov for det etc. Alt sammen med samme fjernbetjening osv som kommunikerer over det trådløse netwærk.Jeg benytter en IHC ir løsning som jeg via andet HW kan få fat i over WIFI.

Link til kommentar
Del på andre sites

IHC-bruger skrev:

Løsningen går ud på at jeg over mit trådløse netværk kan få adgang til IHC controlleren. Der er dog den begrænsning at jeg kun har 9 kontakter/funktioner/scenarier til rådighed. Disse kan imidlertid vælges frit. Pt dækker det mit behov da jeg kan tænde et TV lys-scenarie når der ses TV (som integreret del af at tænde for TV), lys i have og terrasse når der er behov for det etc. Alt sammen med samme fjernbetjening osv som kommunikerer over det trådløse netwærk.Jeg benytter en IHC ir løsning som jeg via andet HW kan få fat i over WIFI.
Ja og det er jo det vi alle sammen har, det var noget mere fancy vi efterlyste
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 months later...

Jeg har den nævnte IHC og homeseer plugin kørende til IHC version 1.32 over en rs-485 protokol.Det er nogenlunde stabilt - men jeg oplever ofter og oftere at må resette IHC controlleren for at genetablerer forbindelsen.Når det kører er det genialt - homeseer har jo også plugin til fx. Pronto, z-wave mv.Hvis der er et IP adgang (LAN) til Controller version 2 og der er en dokumenteret protoko burde det jo ikke være umuligt at lave et plugin.Jeg kender ikke IHC version 2 - er der en IP protokol til den?- Eller er der nogen der har "afkodet den?"

Link til kommentar
Del på andre sites

Umiddelbart er der vist ikke nogen der har "afkodet" protokollen til ver. 2. Det kører som en java applikation og der er flere der har været igang med det, men de har ikke "offentliggjort" et færdigt arbejde.Men der er en anden mulighed, nemlig at styre gennem sceneview, se:http://www.ihc-user.dk/index.php?option=com_kunena&Itemid=34&func=view&catid=7&id=12068

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok