brohnildo Skrevet 12 timer siden Rapporter Share Skrevet 12 timer siden Hej. Vi har et hus fra 2007 og har IHC. Vi vil gerne gøre os så uafhængige vi kan af smart home og udelukkende have tænd/sluk funktionen, hvorfor vi ser på at udskifte/udfase IHC. Idéen er at vi derefter sælger komponenterne som stadig virker, til dem som bruger det. Anlægget har Visual 3 controller. Vi vil gerne have lidt råd fra jer: hvad skal vi kigge efter? Hvis det bare skal være et dumb home (modsat smart home), hvad er så lettest og billigst at udskifte til? Lige nu er der mange 12v. lamper, men planen er at erstatte disse med GU10, som svagstrømstrykkene skal kunne tænde/slukke. IMG_9937.HEIC Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars1 Besvaret 7 timer siden Rapporter Share Besvaret 7 timer siden Hvis du bare vil undgå brug af smartphone, så kan du roligt bibeholde din LK IHC installation. LK IHC blev designet LÆNGE før smartphonen blev opfundet, og det er stortset ikke ændret siden. App's var noget som blev tilføjet omkring 2010 hvis jeg husker ret, og det har aldrig været andet end et add on. Jeg har en stor LK IHC installation med 2 controller, alarm og varmestyring m.m. Jeg har ikke adgang til min LK IHC installation fra min smartphone, og får det heller aldrig da det ikke giver noget ekstra IMHO. Hvis du alligevel vil erstatte din LK IHC installation, og ikke har andet end hvad vi kan se på dit billed, herunder LK IHC wireless, så kan stortset alt på marked erstatte din LK IHC installation. Umiddelbart vil jeg tro at den billigste løsning vil være kip relæer. De kan installeres direkte i tavlen hvor din LK IHC installation idag sidder, og de kræver ikke andre ændringer, medmindre du også har nogle LK IHC wireless enheder. Hvis det er tilfældet kan det blive lidt mere kompliseret, medmindre du er så heldig at forsyningen til LK IHC wireless enhederne sker med kabler direkte mellem din tavle og LK IHC wireless enhederne. Det kan din elektriker sikkert hurtigt hjælpe dig med at finde ud af. Alternativet er en wireless løsning, hvilket betyder nye afbryder og lampeudtag. De findes stortset ikke uden app's i dag. Nogle kræver faktisk brug af app, for at få det fulde udbytte ud af dem. En samlet liste over alternativer til LK IHC kan du finde her. https://www.ihc-user.dk/forum/forums/topic/10812-hvad-er-alternativerne-til-lk-ihc/ Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts