Hop til indhold
  • 0

1.2.03.d driller hvis "tid kort tryk" sættes ned


Kenth Jensen
 Share

Spørgsmål

Nu lykkedes det endelig at få min kontroller, og er kommet i gang med at prøve diverse funktionsblokke i praksis.Dog er jeg nået til at FB 1.2.03.d driller helt vildt hvis "Max tid for kort tryk" ændres til 0,2 sekunder.Bruger FBen med to knapper, en til at regulere op og en til at regulere ned. (ikke touch) og den er sat til at kort tryk tænder på niveau oprettet i linket, linket er sat til 20%Hvis jeg bruger de 0,4 sek som er standard, virker alt helt fint, men hvis jeg ændrer tiden til 0,2 sek begynder den at opføre sig ustabilt, ofte skal der trykkes op til 3 gange på reguler op knappen for at den tænder, man kan også få den til at slukke igen ved at trykke kortvarigt på reguler op knappen.Som regel tænder den heller ikke på det niveau der er defineret i linket.Som nævnt virker alt helt fint hvis tiden sættes til 0,4 sek, men ikke hvis jeg ændrer den til 0,2 sekSynes de 0,4 sekunder er en del for langt, oplever ofte at den ender med at slukke, hvis man prøver kun at skrue en lille bitte smule ned, så har behov for at få FBen til at virke med kortere tid.Har fjernet alle andre produkter og funktionsblokke fra projektet, så det er ikke dem der laver ballade.Hjælp modtages med kyshånd :)

Link til kommentar
Del på andre sites

8 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Kan ikke forklare hvorfor, men kan se at min installation gør det samme. Så vidt jeg ved har du kun wireless komponenter og det samme har jeg. Ville ellers gerne prøve det med et fortrådet tryk, da jeg spekulerer på om det kan have noget med den trådløse transmission at gøre.En umiddelbar workaround kunne være at ændre rampetiden på din dimmer, så den regulerer langsommere. Det burde gøre det nemmere at ramme det niveau du ønsker.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ja, det er korrekt, jeg har udelukkende wireless produkter.Dit forslag med at regulere langsommere vil selvfølgelig virke, men jeg ønsker ikke at det skal tage længere tid at komme fra 0% til 100%Jeg tror ikke det har noget med den trådløse transmission at gøre, jeg kan se at den blå lysdiode i controlleren blinker når jeg trykker på knappen, men ofte sker der intet.Alt virker som sagt hvis jeg sætter tiden op til 0,4 sek, så det virker mere som en bug i funktionsblokken.Men meget interessant at høre du har samme problem.Hvis der ikke er andre der har en løsning på problemet, vil det jo nok kræve at jeg sætter mig 100 % ind i blokken, eller selv laver en ny fra bunden af

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

JJJ skrev:

Hej..Prøv den her..Måske kan den bruges,,, Måske.. [file name=1-f7a5f55c23ae396090ff37bc21035908.zip size=4417]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/1-f7a5f55c23ae396090ff37bc21035908.zip[/file]
Den virker desværre ikke hos mig.Hvis man laver et kort tryk på reg op, laver den et blink på et kvart sekund.Hvis man laver et langt tryk på reg op, sker der ikke noget, men når man slipper knappen laver den også et blink på et kvart sekundNå men jeg har da heldidvis hele søndagen i morgen til at prøve at lave en blok fra bunden af.En hjemmelavet blok kan måske også blive mere simpel, da jeg ikke har noget at bruge touch funktion til, så der er jo nok noget kode der er i overskud.Men hører stadig meget gerne fra andre der har forslag til løsninger.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jo tak :) Tror jeg laver den mere idiot sikker, overvejer at starte en timer på 0,2 sek, når der bliver trykket på knappen.Hvis knappen slippes inden timeren har talt ned, skal den slukke.Reguleringen skal først begynde at regulere når timeren har talt ned.Dvs at hvis man holder knappen inde, og slipper den når man er tilfreds med lysstyrken, er man helt sikker på det ikke kommer til at tælle som et kort tryk.Da reguleringen som sagt først starter når timeren for kort tryk har nået nul.Har haft wireless stand alone uden controller en lille måneds tid nu, og har været voldsomt irreteret over at jeg ofte kom til at slukke for lampen, hvor jeg i virkeligheden blot ønskede at skrue en lille smule ned.Så det var netop en af de ting jeg glædede mig til at slippe for når jeg fik købt en controller, så det skal helt bestemt bare komme til at virke, på en eller anden måde :dry: Men det kan være jeg kommer til at bruge hele dagen i morgen på at lave den nye blok, da visual stadig er rimelig nyt for mig, men så kommer jeg da forhåbentlig også til at lære lidt af det :)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Har lige opdaget at den oprindelige FB 1.2.03.d er implementeret på samme måde, så den også først begynder at regulere ned når timeren for kort tryk er løbet ud. Så man slipper for problemet med at den slukker hvis man prøver at regulere en smule ned.Så kan godt bruge den oprindelige blok med tiden for kort tryk til 0,4 sek uden at det giver problemerHar ellers brugt de sidste 2-3 timer på at lave min egen, men har netop opdaget at det har været total spild af tid.Havde ellers lykkedes mig at lave min egen blok, hvor alt virkede.Dog havde jeg det problem at den nogle gange ikke stoppede med at regulere op eller ned når man slap knappen efter et langt tastetryk, men den i stedet blev ved med at regulere i op mod et helt sekund, så hvis man kun ville skrue en smule op, endte den nogle gange med at skrue en del mere op.Prøvede det samme med FB 1.2.03.d uden at ændre i den overhovedet, og opdagede til min store overraskelse at den har samme problem.Ca hver tiende til tyvende gang oplever jeg at når man slipper knappen efter et langt tastetryk, bliver den ved med at regulere op eller ned i op mod et helt sekund.Er der andre der har samme oplevelser med blokken 1.2.03.d?

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok