Hop til indhold

tv-boks i teknikskab?


 Share

Recommended Posts

Hej,Jeg har lavet ihc-net og skal nu have koblet noget tv på det. Jeg tænker at få det fra viasat. Enten igennem en tv-boks eller igennem fibernettet (måske skal man også have en boks til at skifte kanalerne ved fibernet), ved I om det er muligt at tv-boksen kan være i teknikskabet (eller et andet skab, gemt af vejen)og man så stadig kan skifte kanal? Håber det kan lade sig gøre, da jeg har fået lagt alle ledninger i væggene/gulvet.Peter

Link til kommentar
Del på andre sites

hejså har jeg lige et spørgsmåljeg har valgt canal digital og har 4 bokse (så jeg kan se forskellige kanaler i de 4 rum) der er tilsluttet 1 parebol hovede med 4 udgangemit spørgsmål er så:Kan jeg plasere alle 4 bokse i kælderen ved ihc net tavlen og så styre dem fra de 4 rum jeg har tv i. Alle 4 bokse er de samme og med 4 ens fjernbetjeningereller skal jeg til at trække kabel fra parebol til de 4 rum:(kristian thorsen

Link til kommentar
Del på andre sites

mlyngby skrev:

fjern betjening ? ja umiddelbart hvis de 4 bokse blir sat så de ikke generer hinanden. men hvad med kvaliteten, er der en adapter fra scart eller hdmi, så man får ordenligt billede
Scart til hdmi converterhttp://cgi.ebay.co.uk/SCART-RGB-Video-Audio-to-HDMI-Converter-Adapter-720P_W0QQitemZ150370935090QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_3?hash=item2302ce6132&_trksid=p3286.c0.m14hdmi over ethernet(IHC Net)http://cgi.ebay.co.uk/HDMI-AV-Cable-Extender-by-CAT5-CAT5e-Ethernet-LAN-30m_W0QQitemZ290344177078QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_2?hash=item4399dc8db6&_trksid=p3286.c0.m14
Link til kommentar
Del på andre sites

Thorsen skrev:

hejså har jeg lige et spørgsmåljeg har valgt canal digital og har 4 bokse (så jeg kan se forskellige kanaler i de 4 rum) der er tilsluttet 1 parebol hovede med 4 udgangemit spørgsmål er så:Kan jeg plasere alle 4 bokse i kælderen ved ihc net tavlen og så styre dem fra de 4 rum jeg har tv i. Alle 4 bokse er de samme og med 4 ens fjernbetjeningereller skal jeg til at trække kabel fra parebol til de 4 rum:(kristian thorsen
For mig lyder det som om du skal have en MediaServer. Jeg selv har en PC med to FireDTV boxe. Med DVBViewer opretter jeg en DVB server som jeg kan tilgå fra en hvilken som helst PC i verden. PCen skal bare hav DVBViewer klienten installeret så kan jeg skift kanal, optage, timeshifte, se optaget TV osv.
Link til kommentar
Del på andre sites

peter skrev:

Ja, det kunne være fedt med lidt oplysninger.Hvis alt går galt, er der så nogen der kender en kabel tv mand, der også er god til det med IHC-net i Kbh området?
Jeg tror ikke der er nogen antennefirmaer der også håndterer IHC net, der skal du nok have fat i en trikker, IHC net er ikke kompliceret at installere, man skal dog huske at være meget omhyggelig, ellers får man en dårlig installation.Det kræver følgende(alt kan købes på www.billigihc.dk):1. En IHC nettavle fra LK og en strømforsyning til denne2. IHC net installationskabel, enten 1 305 m rulle eller metermål3. Det nødvendige antal udtag4. Det du behøver i tavlen, f.eks. IHC antennemodul, kik på www.lk.dk der er et katalog over det hele5. IHC Antennekabler i det antal der er nødvendige (konverterer fra RJ45 til antennestik6. IHC Net patchkabler (skal bruges i tavlen til at patche fra antennemodul, router, switch etc. til det aktuelle udtag)Så skal der trækkes kabler fra tavlen til udtagene, og i hver ende skal der påsættes en konnektor, og det er her man skal være meget omhyggelig med at forbinde det rigtigt, ellers får et dårligt eller ikke fungerende udtag. Det er en fordel med en lille LANtester f.eks. Velleman VTLAN3. Konnektorerne monteres derefter i henholdsvis tavle og udtag Husk at tilslutning af strømforsyning og jording af tavlen skal foretages af en aut. trikkerHvis der er noget du vil have uddybet, så skriv endelig
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har elektrikker til at installere alt IHC. Han ikke helt så stiv i hvordan man får det hele koblet sammen med IHC-net, derfor får jeg nok brug for en IHC-net proff.Jeg skal som sagt have koblet noget tv.signal af en slags på (vi har fibernet, men hvis der er kabeltv der har bedre tilbud tager vi det). Derud over skal der kobles en playstation 3 på sammen med en surround forstærker, hvis muligt også en Wii.Det tv jeg har nu, har ingen HDMI indgang, så hvis det er muligt at koble alt det her sammen uden HDMI, så vil jeg helst det. Et nyt fjernsyn med HDMI vil også være en mulighed, men jeg vil helst vente lidt, indtil der er flere der tilbyder LED fjernsyn.

Link til kommentar
Del på andre sites

peter skrev:

Jeg har elektrikker til at installere alt IHC. Han ikke helt så stiv i hvordan man får det hele koblet sammen med IHC-net, derfor får jeg nok brug for en IHC-net proff.Jeg skal som sagt have koblet noget tv.signal af en slags på (vi har fibernet, men hvis der er kabeltv der har bedre tilbud tager vi det). Derud over skal der kobles en playstation 3 på sammen med en surround forstærker, hvis muligt også en Wii.Det tv jeg har nu, har ingen HDMI indgang, så hvis det er muligt at koble alt det her sammen uden HDMI, så vil jeg helst det. Et nyt fjernsyn med HDMI vil også være en mulighed, men jeg vil helst vente lidt, indtil der er flere der tilbyder LED fjernsyn.
IHC Control og IHC Net har intet med hinanden at gøre bortset fra navne fællesskabet.Hvis du har fibernet med TV så kan du bruge IHC net til at distribuere det. Jeg har ikke selv fibernet, men så vidt jeg ved, så kommer det ind i en boks, hvorfra det deles ud via netværkskablerne. Du kan så sætte den boks ved siden af din IHC net tavle, og distribuere ud til der hvor du skal se TV. Ude ved TVet skal der så være en SetTop box fra TV udbyderen. Du kan ikke som standard distribuere de dekodede signaler, medmindre der er en UHF udgang på SetTop boxen, men det tvivler jeg på. En anden løsning er at have en MediaServer med f.eks. DVBViewer i teknikskabet. I MediaServereb har du så et passende TV tunerkort til enten Sattelit eller Kabel eller det nye DVB-T. Den distribuerer så signalerne via IHC Net ud til udtagene hvor der skal være en lille Media klient (en PC med f.eks DVBViewer) der viser det på TVet. Dette er langt den bedste løsning, men det er osse den mest komplicerede og kræver en god del PC kendskab. Der findes også løsninger der kan dele et HDMI signal ud via dine netkabler, men der skal man huske at der kræves 2 netudtag for HVERT HDMI signalDen sidste og nemmeste løsning er at bruge antenne på taget og så distribuere UHF signalet ud til TVene. Til det skal du bruge IHC antenne modulet. Her får du gratis TV2, DR1, DR2 og fra 1-10 også DR HD, DR Ramasjang samt DR Kultur. Du kan også vælge at købe et Boxer abbonnement, men så skal du have en settopbox ved hvert TVHvis du bestemmer dig for en af de nævnte løsninger, så skal jeg gerne uddybe hvordan det sættes op
Link til kommentar
Del på andre sites

peter skrev:

Tak for svaret:) Jeg er lige ved at google de forskellige ting. Den DVB Viewer, er det kun softvare eller skal der også hardware til for at det virker?
www.DVBViewer.com er SW og koster 15 euro, men du skal også have et eller flere TV tuner kort, hvilket kort du skal have er afhængig af hvilket signal du benytter. Det billigste er at brug DVB-T (Antenne på taget)
Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok