Hop til indhold
  • 0

IHC wireless med V3 controller trådløs lysdæmpning


KenS
 Share

Spørgsmål

Hej. Vi har overtaget en lejlighed hvor hele installationen er baseret på IHC wireles tryk og IHC wireless lysdæmpere (type 505DA102). Og så sidder der også en IHC Visual controller v. 3.

Lyset virker elendigt. Det kan dog tænde og slukke. Men det er det.

I IHC visual kan jeg se at det er programmeret med funktionsblokke der hedder 7.11.1.01.a Spot Freedom Standard. Jeg kan også se alle Wireless tryk når jeg laver en link test :-) Så langt så godt. Når jeg så gerne vil kunne skrue op/ned for lyset synes jeg der mangler et output i funktionsblokken med lys niveau? Jeg har kun Reguler op, Reguler ned, Relæ, Tænd og sluk scenarie. Kan jeg så godt få det til at virke med at skrue op/ned for styrken?

Ja beklager jeg er noget rusten i programmeringen, det er snart mange år siden! Håber nogen kan hjælpe lidt - tak!

Link til kommentar
Del på andre sites

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Det er mig der har lavet funktionsblokken, det er dog længe siden jeg har brugt den i et projekt. Umiddelbart tænker jeg, at hvis lyset virker elendigt, så er det programmeret forkert i forhold til jeres aktuelle ønsker.

Funktionsblokken er en forholdsvis simpel blok, som ikke kan ret meget andet end at tænde/slukke og dæmpe lyset.

Jeg har andre blokke som giver langt flere muligheder for komfort, sikkerhed og fleksibilitet, så systemet kan sagtens opgraderes.

Venligst Henning

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nej hvor sjovt det er din funktionsblok! Der kan man bare se. Du skriver mellem linjerne at jeg hellere skulle prøve at få en af dine nye blokke til at virke? Så mit næste spørgsmål er så hvordan jeg får fat i dem? Og hvor jeg kan se hvordan de skal programmeres for at virke efter hensigten

Vh Ken

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har haft eget firma, hvor jeg hjalp installatører over hele landet med deres IHC projekter. Til det formål lavede jeg mine egne funktionsblok serier, den simple som du har, og den avancerede som giver langt flere muligheder. Ingen af dem har været "ude" til almindelig brug. Derfor er blokkene heller ikke lavet med dokumentation over muligheder ved de forskellige forbindelser. Om jeg en dag lægger dem ud til offentligt brug ved jeg ikke.

De avancerede overstiger desuden væsentligt hvad en elektriker uden speciale i IHC ville kunne udnytte.

Hvis du er interesseret i at høre mere om mulighederne, er du velkommen til at sende mig en privat besked.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 1.5.2024 at 23:23 , Henning Pedersen skrev:

Jeg har haft eget firma, hvor jeg hjalp installatører over hele landet med deres IHC projekter. Til det formål lavede jeg mine egne funktionsblok serier, den simple som du har, og den avancerede som giver langt flere muligheder. Ingen af dem har været "ude" til almindelig brug. Derfor er blokkene heller ikke lavet med dokumentation over muligheder ved de forskellige forbindelser. Om jeg en dag lægger dem ud til offentligt brug ved jeg ikke.

De avancerede overstiger desuden væsentligt hvad en elektriker uden speciale i IHC ville kunne udnytte.

Hvis du er interesseret i at høre mere om mulighederne, er du velkommen til at sende mig en privat besked.

PB sendt :-)

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok